kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (8)
Remake System Shocka zadebiutuje dopiero w 2020 roku
Jakub Mirowski, 24 marca 2018, 15:08
Podczas Game Developers Conference twórcy remake'u gry System Shock ze studia Night Dive podzielili się powodami, dla których ich projekt został chwilowo wstrzymany, i ujawnili, że premiera tytułu jest obecnie planowana na początek 2020 roku.
Nad Dragon Age 4 pracuje tylko „szkieletowy zespół”
Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 12:42
W czasie konferencji GDC 2018 Mike Laidlaw – niepracujący już w BioWare dyrektor generalny serii Dragon Age – przedstawił niezbyt ciekawy obraz procesu produkcyjnego czwartej części cyklu.
Fortnite Battle Royale powstało… w dwa miesiące?
Krzysztof Sobiepan, 23 marca 2018, 11:44
Podczas wystąpienia na GDC 2018 Ed Zobrist z Epic Games podzielił się paroma intrygującymi faktami związanymi z błyskawiczną premierą strzelanki Fortnite: Battle Royale. Sam tryb miał zostać stworzony w dwa miesiące, a najbardziej kluczową decyzję podjęto na dwa tygodnie przed debiutem.
Nad Star Citizen pracuje już 475 osób
Krzysztof Sobiepan, 19 lutego 2018, 11:55
Szef produkcji w Cloud Imperium Games w wywiadzie udzielonym dla Dual Shockers zdradza, że liczba pracujących nad Star Citizen deweloperów powoli zbliża się do pięciuset głów. Najnowszym członkiem „rodziny CIG” jest grupka animatorów z Derby w Wielkiej Brytanii.
Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej
Bartosz Świątek, 14 lutego 2018, 14:15
Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu, poza szeregiem interesujących informacji, rzucił światło na różnicę pomiędzy przychodami generowanymi dla wydawcy przez tradycyjną i cyfrową dystrybucję.
Na Dragon Age 4 jeszcze poczekamy
Adrian Werner, 25 stycznia 2018, 10:25
Poznaliśmy kilka świeżych informacji dotyczących nowej odsłony cyklu Dragon Age. Okazuje się, że projekt został w zeszłym roku zrestartowany, aby wprowadzić więcej elementów sieciowych. Ponadto oczekiwanie na grę potrwa długo, gdyż BioWare koncentruje się obecnie głównie na Anthem.
Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji
Jakub Mirowski, 16 stycznia 2018, 09:40
W rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz Thomas Puha z fińskiego studia Remedy Entertainment wyjaśnił, że branża przeszła w ostatnim czasie ogromne zmiany, które sprawiły, że tworzenie gier singleplayer staje się coraz mniej opłacalne.
Rasizm, seksizm, toksyczna atmosfera - Quantic Dream w ogniu oskarżeń byłych pracowników
Jakub Mirowski, 15 stycznia 2018, 10:50
15 byłych i obecnych pracowników studia Quantic Dream wypowiedziało się dla dziennika Le Monde na temat realiów pracy w zespole. Z ich wyznań wyłania się obraz firmy rządzonej żelazną ręką, w której panuje niezdrowa atmosfera.
Za Dark Souls Remastered odpowiada polskie studio QLOC
Kamil Zwijacz, 15 stycznia 2018, 09:12
Okazuje się, że zapowiedzianą ostatnio grę Dark Souls: Remastered tworzy rodzime studio QLOC, znane chociażby z PC-towego portu Mortal Kombat XL oraz odświeżonym Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC, PS4 oraz XOne. Tylko wersja na Switcha remastera powstaje w Chinach.
Nad Assassin's Creed nadal pracuje niemal tysiąc deweloperów
Jakub Mirowski, 18 grudnia 2017, 09:21
W rozmowie z serwisem VentureBeat dyrektor artystyczny Assassin's Creed Origins, Raphael Lacoste, ujawnił, że nad rozwojem serii nadal pracuje około 800-900 osób w różnych studiach Ubisoftu.
Death Stranding ma już grywalną wersję
Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2017, 09:25
W trakcie imprezy PlayStation Expierience Mark Cerny z firmy Sony zdradził, że miał okazję zagrać we wczesną wersję Death Stranding. Według niego wczorajszy zwiastun engimatycznej produkcji Hideo Kojimy można zrozumieć dopiero po 4 lub 5 godzinach obcowania z tytułem.
Rozdmuchane kontrowersje, czyli warunki pracy w CD Projekt RED w nowym świetle
Krystian Pieniążek, 5 grudnia 2017, 17:51
O tym, jakie warunki pracy panują w studiu CD Projekt RED, postanowiła się przekonać youtuberka Madqueen, która przepytała kilkudziesięciu pracowników firmy. Na podstawie ich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że kontrowersje, jakie narastają wokół rodzimego zespołu, są rozdmuchane – co zresztą potwierdza jeden z jej informatorów.
Dlaczego EA zrezygnowało z gry Visceral Games? Bo nie mogło na niej zarobić
Kamil Zwijacz, 29 listopada 2017, 17:15
Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts wypowiedział się na temat anulowanej gry z uniwersum Gwiezdnych wojen od nieistniejącego już studia Visceral Games. Firma zrezygnowała z niej, bo nie był to materiał, który wygeneruje duże zyski.
Spadek cen akcji CD Projekt RED po doniesieniach o problemach Cyberpunka
Miłosz Szubert, 14 listopada 2017, 17:20
Giełda zareagowała na ostatnie doniesienia dotyczące problemów wewnątrz studia CD Projekt RED. Akcje twórców Wiedźmina spadły o ponad 10% w porównaniu z piątkowym zamknięciem.
Byli pracownicy Visceral Games o zamknięciu studia i sprzedaży Dead Space 2
Miłosz Szubert, 18 października 2017, 10:55
Zach Wilson, jeden z byłych pracowników zamkniętego niedawno Visceral Games, podzielił się pewnymi liczbami dotyczącymi Dead Space 2. Scott Warner, również niegdyś zatrudniony w studiu, zdradził natomiast swoje przemyślenia dotyczące tego, czy aby na pewno za wynikłą wczoraj sytuację powinniśmy winić wyłącznie EA.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt RED zrobiło z Geralta snowboardzistę
Kamil Zwijacz, 9 października 2017, 18:40
W jednym z odcinków dokumentu na temat serii Wiedźmin przygotowanego przez Noclip zdradzono, że studio CD Projekt RED zrobiło z Geralta... snowboardzistę.
„Wolimy zjeść potłuczone szkło, niż zabrać się za sequel” - mówi scenarzysta gry Spec Ops: The Line
Grzegorz Chmielewski, 4 października 2017, 19:25
Jedna z osób stojących za grą Spec Ops: The Line krótko i treściwie wypowiedziała się na temat szans na kontynuację tej bardzo ciekawej pod względem fabularnym strzelanki w pustynnych klimatach.
Szef Slightly Mad Studios o Electronic Arts - "to korporacyjne potwory"
Jakub Mirowski, 21 września 2017, 10:40
Ian Bell, szef Slightly Mad Studios, zespołu odpowiedzialnego m.in. za cykl Project CARS, ujawnił podczas streamu, że jego firma kilka lat temu znalazła się na krawędzi upadku, gdy miała stworzyć Need for Speed: Shift 3. Oskarżył przy tym Electronic Arts o próbę zniszczenia studia.
Designerskie różnice między Wschodem a Zachodem okiem Jordana Amaro
Krzysztof Sobiepan, 7 września 2017, 12:51
Serwis Glixel przeprowadził rozmowę z Jordanem Amaro – jednym z dwóch zachodnich designerów, którzy pracują obecnie w studiu Nintendo w Kioto. Francuz z niejednego gamingowego pieca chleb jadł i w obszernym wywiadzie podzielił się swoim zdaniem na temat różnic między zachodnim a japońskim podejściem do gier.
Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy ogłoszą datę premiery, „kiedy gra będzie gotowa”
Miłosz Szubert, 18 sierpnia 2017, 10:25
Studio TaleWorlds Entertainment zapowiedziało, że w najbliższym czasie nie ogłosi oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord. Tłumaczą to faktem, że takowa po prostu nie istnieje, a deweloperzy chcą mieć pewność, że tytuł będzie maksymalnie dopracowany.
Tales from the Borderlands - reżyser gry o komercyjnym zawodzie i kłopotach z produkcją
Miłosz Szubert, 10 sierpnia 2017, 10:45
Nick Herman, jeden z reżyserów gry Tales from the Borderlands od Telltale Games, zdradził, że tytuł okazał się dla studia komercyjnym zawodem. Niesatysfakcjonujące wyniki w sklepach negatywnie odbiły się na procesie produkcyjnym końcowych epizodów.
Kulisy produkcji Uncharted: Zaginione Dziedzictwo na nowym materiale
Jakub Mirowski, 4 sierpnia 2017, 11:04
Studio Naughty Dog podzieliło się z fanami materiałem przedstawiającym kulisy produkcji gry Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. Wideo skupia się przede wszystkim na bohaterkach oraz ich motywacjach.
Friday the 13th: The Game sprzedało się w liczbie 1,8 miliona kopii
Łukasz Szliselman, 3 sierpnia 2017, 09:21
Choć pod względem technicznym Friday the 13th: The Game wciąż pozostawia sporo do życzenia, gra znalazła już ponad 1,8 miliona nabywców. Twórcy wykorzystują zarobione w ten sposób pieniądze do naprawy produkcji i rozszerzenia jej zawartości.
Kulisy prac nad kampanią w Star Wars: Battlefront II
Jakub Mirowski, 16 lipca 2017, 10:12
Firma Electronic Arts udostępniła zakulisowy materiał z gry Star Wars: Battlefront II, skupiający się na kampanii dla pojedynczego gracza, za którą odpowiada studio Motive.
CD Projekt RED zapłaciło 35 tys. złotych za licencję na Wiedźmina
Łukasz Szliselman, 31 maja 2017, 13:24
Studio CD Projekt RED zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 35 tysięcy złotych za licencję na Wiedźmina. Choć wówczas mogło się to wydawać niemałą kwotą za markę praktycznie nieznaną na Zachodzie, to grosze w porównaniu z zyskami, jakie gry z serii przynoszą dziś.
Quantum Break zaczęło żywot jako Alan Wake 2
Adrian Werner, 27 maja 2017, 09:06
W niedawnym wywiadzie Sam Lake ze studia Remedy Entertainment zdradził, że Quantum Break rozpoczęło żywot jako Alan Wake 2. Wydawca gry, czyli firma Microsoft, chciał jednak marki na własność, dlatego deweloperzy zdecydowali się opracować coś nowego.
Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]
Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26
Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]
Star Citizen - zebrano 148 mln dolarów; nad grą pracuje ponad 400 osób
Kamil Zwijacz, 30 kwietnia 2017, 12:07
Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że obecnie nad grą Star Citizen pracuje 428 osób. Tak duży zespół udało się zbudować dzięki pieniądzom przekazywanym przez graczy, którzy wpłacili już ponad 148 milionów dolarów.
Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy
Krystian Pieniążek, 27 kwietnia 2017, 19:50
Julian Gollop podzielił się z graczami informacjami na temat dość pokrętnych ścieżek, jakimi pierwszy X-COM podążał na sklepowe półki. Projekt został anulowany przez inwestora i przez bardzo długi czas powstawał w tajemnicy… o czym nie wiedział nawet Gollop.
Resident Evil 8 już w planach Capcomu
Jakub Błażewicz, 14 kwietnia 2017, 10:10
Firma Capcom opublikowała materiał o powstaniu gry Resident Evil VII: Biohazard. Przy okazji Jun Takeuchi zdradził co nieco na temat przyszłości serii, zapewniając o chęci jej dalszego rozwoju. Firma zamierza również odegrać ważną rolę w procesie ewolucji gatunku survival horror.
Andrzej Sapkowski nie wierzył w sukces gry Wiedźmin
Janusz Guzowski, 24 marca 2017, 17:25
Andrzej Sapkowski w rozmowie z serwisem Eurogamer przyznał, że w momencie podpisywania umowy ze studiem CD Projekt nie wierzył w sukces elektronicznej adaptacji. Zdradził też, że w związku z tym nie angażował się w prace nad projektem. Zastrzegł przy tym, że gra stoi na bardzo wysokim poziomie, a on sam nie ma nic przeciwko graczom. Zasugerował również, że powstaną kolejne teksty osadzone w świecie wiedźmina.
Mass Effect: Andromeda debiutuje w USA
Kamil Zwijacz, 21 marca 2017, 08:33
Dziś w USA zadebiutowała wyczekiwana gra Mass Effect: Andromeda. Ukaże się ona w Polsce na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach w najbliższy czwartek. Przy okazji wyszedł nowy patch, a ponadto na światło dzienne wypłynęły kontrowersje związane z kulisami produkcji tego tytułu.
Zobacz, jak powstawało The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Kamil Zwijacz, 14 marca 2017, 18:56
Firma Nintendo wypuściła trzyodcinkowy dokument, w którym deweloperzy opowiadają o procesie powstawania jednej z najlepszych gier w historii - The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Conan Exiles uratowało FunCom. Studio ujawnia plany rozwoju gry
Jakub Błażewicz, 7 marca 2017, 09:30
Studio FunCom zdradziło garść informacji na temat planów rozwoju gry Conan Exiles w trakcie konferencji GDC 2017. Ponadto w rozmowie z serwisem Endgadget ujawniono, że udany debiut wczesnej wersji survivalowego sandboksa w świecie Conana Barbarzyńcy zapobiegł bankructwu firmy.
Hellblade: Senua's Sacrifice - gra jeszcze w wersji alfa, ale można już ją ukończyć
Kamil Zwijacz, 4 marca 2017, 16:12
Studio Ninja Theory poinformowało, że uporało się już z wieloma elementami powstającej gry Hellblade: Senua's Sacrifice, która, choć nadal znajduje się w wersji alfa, jest już grywalna od początku do końca. Niestety w dalszym ciągu nie poznaliśmy konkretnego terminu premiery.
Animacje Wiedźmina 3 i dodatków w liczbach
Michał Jodłowski, 1 marca 2017, 11:55
Sebastian Kalemba, szef działu animacji w studiu CD Projekt RED, zdradził, że na potrzeby obu dodatków do Wiedźmina 3 – Serc z kamienia oraz Krwi i wina – ekipa deweloperska stworzyła ponad 7 tysięcy nowych animacji.
Nad WoW-em nieustannie pracuje aż 300 osób – Wieści MMO (14/02/2016)
Michał Marian, 14 lutego 2017, 20:00
Dziś piszemy m.in. o nowościach w świecie Aion oraz Blade & Soul, ostatnich wynikach finansowych wydawcy Black Desert, tj. Kakao Corp, a także odważnym pomyśle przedstawicieli Blizzard Entertainment, mającym na celu uzdrowienie gospodarki w WoW-ie.
Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart
Jakub Mirowski, 30 stycznia 2017, 10:14
Feargus Urquhart, współzałożyciel oraz szef studia Obsidian Entertainment, w rozmowie z serwisem IGN powrócił do czasów pracy w zespole Black Isle. Legendarny deweloper ujawnił, że ekipa ta rozpoczęła prace nad Falloutem 3 tuż po wydaniu drugiej części.
Wieści ze świata (Dishonored 2, Death Stranding, Rainbow Six: Siege, Dying Light) 24/1/2017
Krzysztof Mysiak, 24 stycznia 2017, 15:12
Dziś piszemy o drugiej dużej aktualizacji do Dishonored 2 (z pełniejszą regulacją poziomu trudności), o tym, jaką rolę faktycznie odgrywa Guillermo del Toro przy produkcji Death Stranding, o ujawnieniu pierwszych informacji o piątym DLC do Rainbow Six: Siege (Operation Velvet Shell) i o wsparciu dla Tobii Eye Trackera w Dying Light. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Star Citizen zostanie ukończony, nawet jeżeli gracze przestaną płacić
Kamil Zwijacz, 15 stycznia 2017, 13:19
Chris Roberts, szef Cloud Imperium Games, zabrał ostatnio głos w sprawie budżetu Star Citizena. Okazało się, że firma ma spore rezerwy, które umożliwiłyby dokończenie Squadron 42, nawet gdyby wpłaty od graczy nagle przestałyby przychodzić. Z kolei ukończony single player przynosiłby dochody, z których sfinansowano by resztę projektu.
Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko
Jakub Mirowski, 12 stycznia 2017, 09:23
Na forum studia TaleWorlds pojawiło się parę informacji nt. postępów w pracach nad Mount & Blade II: Bannerlord. Wypowiedzi menadżera ds. społeczności sugerują, że projekt nadal jest daleki od ukończenia.
Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów
Kamil Zwijacz, 9 stycznia 2017, 21:05
Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.
Half-Life 3 jako RTS lub przygodówka?
Kamil Zwijacz, 8 stycznia 2017, 16:21
W sieci pojawiły się kolejne plotki na temat gry Half-Life 3. Dziennikarz serwisu Game Informer miał ponoć okazję porozmawiać z pracownikiem Valve, który wyjawił, że firma eksperymentowała z różnymi pomysłami i pod uwagę brano nawet RTS-a i przygodówkę.
Twórcy Evolve pracują nad nową grą
Krzysztof Sobiepan, 14 grudnia 2016, 10:42
Deweloper Turtle Rock Studios pracuje nad nowym kooperacyjnym FPS-em pod skrzydłami Perfect World Entertainment – wydawcy Star Trek Online, Blacklight Retribution i Neverwinter. W udzielonym wywiadzie członkowie studia wypowiedzieli się na temat swojej koncepcji, wspomnieli też o Evolve i procesie produkcji w firmie.
Studio Vicarious Visions pomoże przy produkcji Destiny 2
Jakub Mirowski, 9 grudnia 2016, 09:38
Studio Vicarious Visions, twórcy popularnej serii Skylanders, ogłosiło na swojej stronie, że dołącza do Bungie oraz High Moon Studios w produkcji zapowiedzianego na przyszły rok Destiny 2.
EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole
Łukasz Szliselman, 17 listopada 2016, 11:10
Firma Electronic Arts zapewnia, że wydawane przez nią pecetowe wersje gier nie są zwykłymi portami. To właśnie najpierw na PC powstają ich produkcje, które dopiero później przenoszone są na słabsze konsole.
Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko
Jakub Błażewicz, 15 listopada 2016, 12:45
Serwis Glixel przeprowadził wywiad z Amy Hennig, pracującą nad grą w uniwersum Gwiezdnych wojen od studia Visceral Games. Scenarzystka serii Uncharted wypowiedziała się na temat swojej roli w tym projekcie i pokrótce wspomniała o odejściu z Naughty Dog. Wróciła też do tematu wyniszczającego wpływu metod prac nad grami AAA na twórców.
Dlaczego tak długo czekamy na Beyond Good & Evil 2? Michel Ancel wyjaśnia
Łukasz Szliselman, 19 października 2016, 13:33
Ostatnio zrobiło się głośno na temat postępów prac nad Beyond Good & Evil 2. Co się jednak działo z grą od pierwszej zapowiedzi w 2008 roku? Ojciec serii, Michel Ancel, postanowił odpowiedzieć na to pytanie.
Amy Hennig krytycznie o procesie produkcyjnym gier AAA
Jakub Błażewicz, 7 października 2016, 13:50
Amy Hennig w trakcie rozmowy ze stroną Idle Thumbs podzieliła się swoimi wrażeniami z tworzenia wysokobudżetowych gier. Zdradziła, że w Naughty Dog pracowała około 80 godzin tygodniowo, a końcówka procesu produkcyjnego ma bardzo negatywny wpływ nie tylko na głównych twórców, lecz także na szeregowych pracowników.
Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North
Kamil Zwijacz, 29 września 2016, 14:31
Kyle Rowley, główny projektant Quantum Break, pochwalił się na Twitterze, że dołączył do ekipy CD Projekt RED i pracuje obecnie nad Cyberpunkiem 2077 wraz z producentem rozgrywki z Rockstar North.