kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (11)
Fable Legends bez otwartego świata. Lionhead Studios odpowiada na pytania społeczności
Łukasz Szliselman, 11 marca 2014, 11:19
Przedstawiciele Lionhead Studios zdradzili kilka ciekawostek na temat swojego nowego RPG-a Fable Legends. Świat gry nie będzie w pełni otwarty. Gracze będą spotykali się w centralnym mieście, z którego wyruszą na poszczególne misje, rozgrywane w wydzielonych lokacjach. Nie zabraknie za to różnorodności – do wyboru otrzymamy wiele klas postaci, a nowe pojawią się po premierze.
Grounded: Making of The Last of Us – 1,5-godzinny film o powstawaniu gry na YouTube
Łukasz Szliselman, 25 lutego 2014, 09:10
Na YouTube można za darmo obejrzeć Grounded: Making of The Last of Us – 1,5-godzinny dokument o powstawaniu gry The Last of Us. Twórcy ze studia Naughty Dog opowiadają w nim ze szczegółami o koncepcji świata produkcji, rozmawiają z aktorami, zabierają nas na sesje motion capture i nie tylko.
Kingdom Come: Deliverance – system modyfikacji postaci
Bartosz Woldański, 3 lutego 2014, 19:24
Kampania crowdfundingowa gry Kingdom Come: Deliverance jest już praktycznie na półmetku. Twórcy regularnie publikują kolejne wpisy na Kickstarterze – tym razem pokusili się o zrealizowanie materiału wideo, w którym prezentują i omawiają system modyfikowania wyglądu postaci.
Thief – zobacz opcje konfiguracyjne gry na nowym filmie
Janusz Burda, 28 stycznia 2014, 13:47
W sieci pojawił się film, na którym twórcy gry Thief ze studia Eidos Montreal omawiają rozbudowane opcje produkcji, pozwalające dostosować poziom trudności czy informacje wyświetlane na ekranie. Materiał opatrzyliśmy polskimi napisami.
No Man’s Sky – powódź, która zalała studio Hello Games, nie opóźni powstania gry
Krzysztof Mysiak, 16 stycznia 2014, 09:00
Studio Hello Games ogłosiło, że prace nad No Man’s Sky nie ustały, pomimo powodzi, która zniszczyła siedzibę studia w wigilię Bożego Narodzenia. Twórcy obiecali, że katastrofa nie opóźni debiutu gry.
Beyond: Dwie Dusze – 17-minutowy gameplay
Łukasz Szliselman, 12 września 2013, 10:34
Wszystkim oczekującym na Beyond: Dwie Dusze polecamy 17-minutowy gameplay z gry. Ukazuje on fragmenty różnych epizodów, a zarazem unika dużych spoilerów. W wiadomości znajdziecie też najnowszy odcinek kulis produkcji.
Demo Beyond: Dwie Dusze pojawi się 2 października. Jest też nowy zakulisowy filmik
Bartosz Woldański, 5 września 2013, 16:17
Firma Sony Computer Entertainment poinformowała, że Beyond: Dwie Dusze otrzyma wersję demonstracyjną na początku przyszłego miesiąca. Ponadto udostępniono kolejny materiał wideo zza kulis produkcji.
CI Games na targach PAX 2013 pokazuje nowe materiały ze swoich gier
CI Games Press Release, 30 sierpnia 2013, 23:39
Prace nad Syberią III przebiegają bez zarzutów – nowe rysunki koncepcyjne
Bartosz Woldański, 21 sierpnia 2013, 14:30
Firma Microids podzieliła się nowymi szczegółami dotyczącymi postępów nad produkcją Syberii III, kolejnej odsłony rozpoznawalnej serii przygodówek. Fabuła została już praktycznie napisana, a gra nabiera coraz realniejszych kształtów.
EverQuest Next – wizyta za zamkniętymi drzwiami
Łukasz Szliselman, 8 sierpnia 2013, 11:33
Studio Sony Online Entertainment zaprezentowało film z kulisów produkcji EverQuest Next. Twórcy zapraszają fanów do udziału w ankietach, które pomogą ustalić pewne zasady rozgrywki.
Twórcy The Bureau: XCOM Declassified o ewolucji gry i poziomie trudności
Łukasz Szliselman, 19 lipca 2013, 15:44
Studio 2K Marin zaprezentowało materiał z kulisów produkcji The Bureau: XCOM Declassified. Twórcy wyjaśnili w nim m.in., skąd wzięły się zmiany w projekcie gry oraz jak duże znaczenie dla rozgrywki ma wysoki poziom trudności
Ubisoft nie rozpatruje gier, które nie mają potencjału, by stać się przyszłościową marką
Bartosz Woldański, 16 lipca 2013, 10:40
Przedstawiciel firmy Ubisoft w wywiadzie dla serwisu [a]listdaily ujawnił interesujące szczegóły na temat tego, czym francuski koncern kieruje się, zanim rozpocznie jakiekolwiek prace nad grami. Watch Dogs i pozostałe nowe marki mają duże szanse na kontynuacje.
Beyond: Dwie Dusze - kulisy produkcji kolejnej gry twórców Heavy Rain
Marcin Skierski, 10 lipca 2013, 11:55
Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo przedstawiającego kulisy produkcji gry Beyond: Dwie Dusze. Film jest dostępny w naszym serwisie w wersji z polskimi napisami.
Twórcy Company of Heroes 2 o zabawie wieloosobowej w filmie z polskimi napisami
Łukasz Szliselman, 20 czerwca 2013, 13:19
W najnowszym filmie z Company of Heroes 2 członkowie studia Relic opowiadają o najważniejszych elementach trybu multiplayer. Co robią dowódcy, czym się różni armia niemiecka od sowieckiej i co dają biuletyny? Zapraszamy do oglądania materiału z polskimi napisami!
Wiedźmin 3: Dziki Gon z budżetem na produkcję przekraczającym 45 mln zł. CD Projekt RED szykuje niespodzianki
Bartosz Woldański, 13 czerwca 2013, 11:20
Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt, zdradził, że produkcja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztować przeszło 45 milionów złotych. Budżet, wraz z dodatkowymi wydatkami na kampanię promocyjną, może przekroczyć nawet 100 milionów złotych. Przedstawiciel firmy ujawnił również najbliższe plany studia CD Projekt RED.
Need for Speed Rivals zaprezentowany w akcji. Kulisy produkcji filmu NFS
Marcin Skierski, 11 czerwca 2013, 11:15
Na konferencji firmy Electronic Arts podczas targów E3 w Los Angeles po raz pierwszy zaprezentowano rozgrywkę w grze Need for Speed Rivals. Oprócz tego pojawiła się wzmianka na temat filmu Need for Speed, w którym wystąpi Aaron Paul - aktor znany m.in. z serialu Breaking Bad.
Twórcy The Last of Us o systemie craftingu i decyzjach w grze
Łukasz Szliselman, 21 maja 2013, 13:10
Studio Naughty Dog prezentuje trzeci odcinek „dziennika dewelopera” z The Last of Us. Tym razem twórcy opowiadają o systemie łączenia przedmiotów oraz związanych z tym wyborach co do gospodarowania dostępnymi zasobami. Film możecie obejrzeć z polskimi napisami.
Mass Effect 4 - trwają prace nad scenariuszem gry
Marcin Skierski, 26 kwietnia 2013, 12:00
Mac Walters ze studia BioWare potwierdził, że trwają już prace nad scenariuszem kolejnej części serii Mass Effect. Tym samym twórcy najwyraźniej zdecydowali, o czym traktować ma nowa odsłona cyklu. Niedawno pytali graczy, czy woleliby prequel od sequela "trójki".
Star Trek w nowym filmie o kulisach produkcji gry (polskie napisy)
Marcin Skierski, 19 kwietnia 2013, 14:05
Do premiery gry Star Trek pozostało już tylko kilka dni. W związku z tym warto sobie podsumować, co dzieło studia Digital Extremes zaoferuje fanom uniwersum. Opowiada o tym najnowszy film przedstawiający kulisy produkcji.
The Last of Us udowadnia, że chaos może być piękny
Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2013, 12:40
Najnowszy film z kulisów produkcji The Last of Us skupia się na kreacji świata gry. Artyści opowiadają o powstawaniu lokacji, w których przyroda krzyżuje się z miastem oraz o tym, jak dużą rolę pełni oświetlenie i cieniowanie.
Thief to spojrzenie w przyszłość, a nie przeszłość – kulisy produkcji po polsku
Szymon Liebert, 8 kwietnia 2013, 11:33
Tworząc grę Thief studio Eidos Montreal chce patrzeć w przyszłość, a nie przeszłość – dowiadujemy się z kulisów produkcji, które u nas możecie obejrzeć z polskimi napisami. Studio nie zamierza jednak rezygnować z dokonań serii. Wręcz przeciwnie, zamierza czerpać z nich garściami.
Kulisy produkcji The Walking Dead: Survival Instinct. Gra także na PC?
Marcin Skierski, 18 marca 2013, 13:03
Studio Terminal Reality udostępniło film ukazujący kulisy produkcji The Walking Dead: Survival Instinct. Wygląda na to, że ta pierwszoosobowa gra akcji z elementami survival horroru jednak ukaże się także na PC.
Tomb Raider – finał kulis produkcji z polskim tłumaczeniem i spotkanie z Karoliną Gorczycą
Michał Marian, 1 marca 2013, 09:46
Studio Crystal Dynamics, twórcy najnowszej odsłony gry Tomb Raider, opublikowało ostatni odcinek z serii kulisy produkcji. Tym razem opowiadają o finalnych pracach nad grą oraz swoich planach na relaks po premierze. Film dostępny jest z polskimi napisami.
God of War: Wstąpienie – narodziny trybu solowego (film z polskimi napisami) oraz zwiastun na premierę
Łukasz Szliselman, 28 lutego 2013, 09:34
Odwiedźmy słoneczną Santa Monicę, by raz jeszcze zerknąć na powstające tam God of War: Wstąpienie. Tym razem ekipa studia Sony Computer Entertainment opowiada o kilku aspektach trybu fabularnego. Film z kulisów produkcji opatrzyliśmy w polskie napisy. Ponadto zapraszamy do obejrzenia widowiskowego zwiastuna, przygotowanego na premierę tytułu.
Kulisy produkcji Star Trek – twórcy opowiadają o kooperacji (po polsku)
Szymon Liebert, 18 lutego 2013, 10:42
Adaptacja Star Trek nie mogła obejść się bez takich elementów jak kooperacja, czy przechadzka po pokładzie statku Enterprise – zapewniają producenci tytułu w nowym filmie z cyklu kulisy produkcji. Mamy dla Was polską wersję tego materiału.
Gearbox ma w planach tradycyjną kontynuację serii Brothers in Arms
Adrian Werner, 12 lutego 2013, 12:18
Podczas prelekcji na imprezie deweloperskiej DICE szef studia Gearbox Software zapowiedział, że powstanie kolejna odsłona cyklu Brothers in Arms, która będzie wierna tradycjom serii. Natomiast humorystyczne Furious 4 ukaże się jako nowa marka. Omówiono również pokrótce cykl produkcyjny Aliens: Colonial Marines i ujawnione informacje mogą tłumaczyć słabą jakość tego tytułu.
Zobacz jak powstawał teaser gry Cyberpunk 2077
Marcin Skierski, 16 stycznia 2013, 11:55
Serwis Behance.net opublikował sporo zdjęć i grafik koncepcyjnych prezentujących kulisy produkcji pierwszego teasera polskiej gry Cyberpunk 2077, który w sieci zadebiutował kilka dni temu.
God of War: Wstąpienie – mamy drugi film o kulisach produkcji z polskimi napisami
Szymon Liebert, 10 grudnia 2012, 12:24
Przygotowaliśmy polskie napisy do drugiego filmu o kulisach produkcji God of War: Wstąpienie. Twórcy gry ze studia SCE Santa Monica opowiadają w nim o wyzwaniach, jakie wiązały się z nowym trybem multiplayer.
David Braben o ewolucji galaktyki w grze Elite: Dangerous
Marcin Skierski, 3 grudnia 2012, 12:27
W sieci pojawił się kolejny film z cyklu „kulisy produkcji” gry Elite: Dangerous. Tym razem David Braben (założyciel studia Frontier Developments) opowiada o ewoluowaniu galaktyki na skutek różnych działań gracza.
Oskarżeni o szpiegostwo deweloperzy ArmA III piszą list z aresztu śledczego
Kamil Ostrowski, 29 listopada 2012, 13:08
Ivan Buchta i Martin Pezlar, dwaj deweloperzy z czeskiego studia Bohemia Interactive, aresztowani 81 dni temu w Grecji i oskarżeni o szpiegostwo, wystosowali z miejsca swojego zatrzymania list do osób wspierających ich sprawę. Dziękują za pomoc i opisują krótko swoje życie pod kluczem.
God of War: Wstąpienie – projektowanie lokacji i postaci w kulisach produkcji po polsku
Łukasz Szliselman, 21 listopada 2012, 08:49
Studio Sony Santa Monica udostępniło pierwszy materiał z kulisów produkcji God of War: Wstąpienie. Twórcy opowiadają o projektowaniu lokacji i gigantycznego cyklopa z trybu wieloosobowego. Specjalnie dla Was angielski komentarz opatrzyliśmy polskimi napisami.
Silicon Knights, twórcy Eternal Darkness i Too Human, na skraju bankructwa
Adrian Werner, 27 października 2012, 18:30
W sieci pojawiły się informacje sugerujące, że znane z gier Eternal Darkness i Too Human studio Silicon Knights zwolniło większość pracowników. Co więcej, na jaw wyszły informacje, które stawiają szefostwo firmy w bardzo złym świetle.
Square Enix monitoruje poczynania graczy
Grzegorz Ferenc, 27 października 2012, 15:30
Serwis MCV opublikował fragmenty rozmowy z przedstawicielem londyńskiego studia koncernu Square Enix. Zajmuje się ono m.in. analizowaniem anonimowych danych zbieranych podczas gry od posiadaczy tytułów japońskiego koncernu. Informacje są wykorzystywane do badania trendów, ustawień konfiguracji, czy też najpopularniejszych funkcji w poszczególnych produkcjach.
Mojang od kuchni – imponujące biuro twórców Minecrafta
Szymon Liebert, 3 października 2012, 11:27
Stół bilardowy, wygodne kanapy i przyciemnione pomieszczenia – w takich warunkach pracuje studio Mojang, znane z gry Minecraft. Imponujące biuro dewelopera założonego przez Markusa „Notcha” Perssona zostało pokazane w ramach jednego z konkursów.
Wyjątkowe doznania z Dishonored - trzeci odcinek "z pamiętnika dewelopera" po polsku
Łukasz Szliselman, 17 września 2012, 11:01
Trzeci odcinek z serii „z dziennika dewelopera” Dishonored z polskimi napisami skupia się na doświadczeniach płynących z zabawy. Pracownicy studia Bethesda chcą, by gracze przeżyli wyjątkową, osobistą przygodę w świecie ich produkcji.
Film z napisami o kulisach produkcji Halo 4. Potwierdzono pełną polską wersję gry
Marcin Skierski, 10 września 2012, 13:05
Ostatnio w sieci pojawił się film o kulisach produkcji gry Halo 4. Niemal jedenastominutowy materiał możecie teraz zobaczyć w wersji z polskimi napisami. Przy okazji możemy oficjalnie potwierdzić przedwczorajsze doniesienia, że kolejna odsłona przygód Master Chiefa zostanie w naszym kraju w pełni zlokalizowana.
Assassin’s Creed III – zakulisowy materiał o powstawaniu gry (napisy PL) – część druga
Łukasz Szliselman, 31 sierpnia 2012, 12:19
Drugi odcinek materiału z prac nad Assassin’s Creed III skupia się na mechanice walki, pojawiającej się w grze broni i taktyce partyzanckiej. Dla czytelników gry-online.pl przygotowaliśmy wersję z polskimi napisami.
Zakulisowy materiał o powstawaniu Assassin’s Creed III (napisy PL) – część pierwsza
Łukasz Szliselman, 27 sierpnia 2012, 11:40
Twórcy Assassin's Creed zaprezentowali pierwszy z czterech odcinków materiału poświęconego powstawaniu gry. Opowiadają w nim między innymi o rewolucji amerykańskiej, głównym bohaterze gry i silniku napędzającym produkcję. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy polskie napisy.
Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron
Łukasz Szliselman, 16 sierpnia 2012, 14:49
Na temat Beyond: Two Souls wypowiedział się David Cage, szef pracującego nad grą studia Quantic Dream, które wcześniej stworzyło m.in. Heavy Rain. Oprócz imponującej długości scenariusza Cage pochwalił się wykorzystaniem w grze technologii performance capture rejestrującej jednocześnie ruch, mimikę i głos aktorów.
Gry od kuchni – koszty, ciekawostki i dane dotyczące produkcji na poszczególne platformy
Grzegorz Ferenc, 18 kwietnia 2012, 22:54
Podczas 8. Studenckiego Festiwalu Informatycznego, Stanisław Just, pracownik firmy 11 bit studios, przedstawił kulisy wyboru platformy w procesie tworzenia gier i podał interesujące dane na temat rozmiarów poszczególnych sektorów rynku gier w Polsce i na świecie.
Wydawca gry A Vampyre Story 2: A Bat's Tale desperacko szuka inwestorów
Aleksander Kaczmarek, 29 grudnia 2011, 20:08
Maleją szanse na wydanie kontynuacji znakomitej przygodówki A Vampyre Story. Twórcy nie mają środków finansowych na dokończenie produkcji gry, która gotowa jest na razie tylko w 30%. Wydawca szuka wciąż inwestorów, ale istnieją poważne obawy, czy A Vampyre Story 2: A Bat's Tale ujrzy światło dzienne.
Max Payne 3 – pierwszy filmik o szczegółach produkcji
Aleksander Kaczmarek, 17 listopada 2011, 20:07
Firma Rockstar Games udostępniła pierwszy z cyklu materiałów wideo poświęconych kulisom produkcji gry Max Payne 3. Fani cyklu mogą zobaczyć m.in. jak wyglądać będą ujęcia "kill-cams" oraz słynny "bullet time".