autor: Szymon Liebert
Thief to spojrzenie w przyszłość, a nie przeszłość – kulisy produkcji po polsku
Tworząc grę Thief studio Eidos Montreal chce patrzeć w przyszłość, a nie przeszłość – dowiadujemy się z kulisów produkcji, które u nas możecie obejrzeć z polskimi napisami. Studio nie zamierza jednak rezygnować z dokonań serii. Wręcz przeciwnie, zamierza czerpać z nich garściami.
Dzisiaj mamy małą propozycję dla fanów włóczenia się w kapturze po nocy i niekoniecznie legalnych sposobów na bogacenie się – oczywiście w wydaniu wyłącznie wirtualnym. W filmie o kulisach produkcji gry Thief, przygotowanym przez firmę Sony, odwiedzamy studio Eidos Montreal, które mierzy się z tą legendarną serią. Autorzy zadanie mają niełatwe, bo muszą stworzyć coś, co spodoba się zarówno fanom pierwowzoru, jak i świeżym graczom. Materiał jest dostępny z polskimi napisami.
Eidos Montreal tworząc Thiefa nie chce niczego kopiować, chociaż nie ukrywa, że będzie czerpać garściami z poprzednich przygód Garretta, tytułowego złodzieja. Deweloperzy chcą oddać hołd legendzie, ale jednocześnie przystosować ją do oczekiwań współczesnych graczy. „Musimy stworzyć grę, która patrzy w przyszłość, a nie przeszłość” – mówi Stephane Roy, producent z Eidos Montreal. Posłuchajcie, co mają do powiedzenia twórcy czwartej części Thiefa.
Dlaczego Thief jest tak lubiany przez graczy? Odpowiedź na to pytanie jest w zasadzie tematem na niezły i wielostronicowy felieton. Pisząc w skrócie, chodzi o świetną rozgrywkę, która bazuje na skradaniu się i omijaniu wrogów. Ważne jest także to, że autorzy serii stworzyli niesamowicie wyraziste, spójne i gęste uniwersum. Z perspektywy żywotności gry warto wspomnieć o wsparciu dla modów, jakie oferowały pierwsze dwie odsłony marki – zapewniły one stały napływ świetnych poziomów.
Po raz pierwszy o Thief, znanym wcześniej jako Thief 4 lub Thi4f, usłyszeliśmy jeszcze kilka lat temu. Dopiero niedawno poznaliśmy szczegóły tej produkcji, za którą odpowiada studio Eidos Montreal, należące do Square Enix i słynące z Deus Ex: Bunt Ludzkości. W grze działającej na silniku Unreal Engine 3 wrócimy do mrocznego miasta City, aby poznać nowe przygody złodzieja Garretta. Premiera nastąpi w 2014 roku na pecetach, PlayStation 4 i „innych konsolach następnej generacji”.
- Thief - kulisy produkcji - wizyta w Eidos Montreal (PL)
- Thief po raz 4 - Garret powraca w grze od twórców Deus Ex: Human Revolution