autor: Łukasz Szliselman
God of War: Wstąpienie – projektowanie lokacji i postaci w kulisach produkcji po polsku
Studio Sony Santa Monica udostępniło pierwszy materiał z kulisów produkcji God of War: Wstąpienie. Twórcy opowiadają o projektowaniu lokacji i gigantycznego cyklopa z trybu wieloosobowego. Specjalnie dla Was angielski komentarz opatrzyliśmy polskimi napisami.
Twórcy God of War: Wstąpienie, działające pod skrzydłami firmy Sony Computer Entertainment kalifornijskie studio z siedzibą w mieście Santa Monica, zaprezentowali materiał wideo poświęcony kulisom produkcji kolejnej odsłony przygód Kratosa. Pokazano na nim garść szkiców koncepcyjnych i modeli, przybliżając przy tym tajniki powstawania poziomu multiplayerowego, w którym gracze walczą z olbrzymim cyklopem. Autorzy zdradzają, kim dokładnie jest ów stwór (miłośnicy mitologii greckiej mogą kojarzyć go z Odysei Homera), a także, czym kierował się grafik projektujący postać.
Wyjaśniono również, jak powstała lokacja zwana Pustynią Zbłąkanych Dusz (Desert of Lost Souls) i leżące tam miasto. Stylistyka gry wyraźnie inspirowana jest architekturą starożytnej Grecji, choć zawiera jednocześnie pewne elementy rodem nie z tej ziemi (np. kolosalne łańcuchy sięgające nieba). Twórcy przyznają, że budując poziomy niekiedy musieli pójść na kompromis (krawędzie, z których da się przeskoczyć na kolejne platformy zostały wyraźnie oznaczone kolorowym paskiem), ale wszystko po to, by grało się jeszcze przyjemniej i płynniej.
Jest to pierwszy film z produkcji najnowszej odsłony sagi God of War – kolejne zapewne już wkrótce. Przypominamy, że światowa premiera God of War: Wstąpienie planowana jest na 12 marca 2013 roku. Tytuł wyjdzie ekskluzywnie na konsolę PlayStation 3.