autor: Marcin Skierski
Gears of War: Judgment i God of War: Wstąpienie - sprzedaż w USA poniżej oczekiwań
Gears of War: Judgment i God of War: Wstąpienie to najważniejsze gry ekskluzywne (odpowiednio na Xboksa 360 oraz PlayStation 3) ubiegłego miesiąca. Niestety, według szacunków firmy Cowen and Company, obie produkcje sprzedały się w Stanach Zjednoczonych poniżej oczekiwań.
Firma badawcza Cowen and Company ujawniła marcowe wyniki sprzedaży wybranych gier w Stanach Zjednoczonych. Zaskakująco słabo poradziły sobie najnowsze odsłony serii Gears of War i God of War.
Dowiedzieliśmy się, że na amerykańskim rynku w marcu sprzedano ok. 425 tysięcy egzemplarzy gry Gears of War: Judgment. Jak na jedną z najważniejszych gier ekskluzywnych tego roku na Xboksa 360, to wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań – nawet biorąc pod uwagę fakt, że na osiągnięcie tego rezultatu miała tylko kilkanaście dni (debiut w USA miał miejsce 19 marca). Dla porównania, Gears of War 3 (na rynku od 20 września 2011 roku) w premierowym miesiącu trafił do domów ponad dwóch milionów amerykańskich graczy.
Rozczarowaniem jest też sprzedaż gry God of War: Wstąpienie (dostępna w USA od 12 marca 2013 roku), którą w Stanach Zjednoczonych nabyło ok. 360 tysięcy osób. Wydana 16 marca 2010 roku produkcja God of War III w premierowym miesiącu została zakupiona przez ok. 1,1 miliona amerykańskich graczy. Tym samym pierwsza z ważnych gier ekskluzywnych na PlayStation 3 tego roku z pewnością nie spełniła oczekiwań firmy Sony.
Lepiej w Stanach Zjednoczonych poradziły sobie produkcje multiplatformowe, które również zadebiutowały na rynku w marcu. Według szacunków firmy Cowen and Company, nowy Tomb Raider sprzedał się w liczbie 696 tysięcy egzemplarzy w ciągu 33 dni. Z kolei BioShock Infinite został zakupiony przez 665 tysięcy osób, na osiągnięcie tego wyniku potrzebując tylko 10 dni.
W wyniku powyższych statystyk, firma Cowen and Company szacuje, że w marcu sprzedaż gier na konsole stacjonarne i przenośne spadła o 21% w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Z kolei dzięki premierom takich tytułów jak SimCity czy StarCraft II: Heart of the Swarm, popularność pecetowych produkcji miałaby wzrosnąć o 66%. Nie zmienia to jednak faktu, że ogólna sprzedaż gier wideo na wszystkie platformy sprzętowe odnotowała spadek w wysokości 17%.