autor: Artur Raciborski
Lords of the Fallen – budżet gry wyniósł 32 miliony złotych
Dzisiaj nastąpiła premiera gry Lords of the Fallen, stworzonej przez polskie studio CI Games i wygląda na to, że jest to jak dotąd największa produkcja tej firmy. Marek Tymiński, prezes przedsiębiorstwa, ujawnił budżet produkcyjny tytułu, który wyniósł aż 32 miliony złotych.
Dziś na całym świecie zadebiutowała długo wyczekiwana gra Lords of the Fallen, którą stworzyła polska firma CI Games. Z pierwszych recenzji wynika, że mamy do czynienia z całkiem solidnym tytułem z gatunku RPG w klimacie mrocznego fantasy. Lords of the Fallen to dotychczas najważniejsze przedsięwzięcie, nad którym pracowało CI Games. Produkcja gry rozpoczęła się w 2011 roku i sprawowało nad nią pieczę w sumie 170 osób. Marek Tymiński, prezes CI Games, ujawnił, że budżet produkcyjny gry wyniósł 32 miliony złotych, więc jest to jeden z największych polskich projektów w branży. Dla porównania, Lords of the Fallen kosztowało więcej niż Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, którego budżet wyniósł okrągłe 30 milionów złotych.
Poza budżetem produkcyjnym, CI Games wydało 10 mln zł na działania marketingowe związane z tytułem. Nie ulega wątpliwości, że Lords of the Fallen swoją skalą przewyższa wiele produkcji z szeroko pojętego obszaru rozrywki i kultury stworzonych w Polsce w 2014 roku.
Lords of the Fallen to największa, polska megaprodukcja 2014 roku. Włożyliśmy w nią całe doświadczenie CI Games w tworzeniu gier, a także mnóstwo wyobraźni i ciężkiej pracy nad najdrobniejszymi detalami świata będącego tłem naszej historii. Nie szczędziliśmy również nakładów finansowych - budżet produkcyjny gry sięga 32 mln zł. Głęboko wierzę, że tytuł ten spodoba się graczom na całym świecie i okaże się sukcesem zarówno artystycznym, jak i komercyjnym” – powiedział Marek Tymiński, prezes CI Games.
W Lords of the Fallen wcielamy się w Harkyna, wyjętego spod prawa przestępcę, najgorszego z najgorszych, który otrzyma swoją szansę na odkupienie win i uratowanie świata przed demoniczną armią Upadłego Boga.
Przy tworzeniu produkcji twórcy inspirowali się serią Souls od studia From Software, a więc gra stawia na wymagającą rozgrywkę dla hardkorowych graczy.
Gra dostępna jest na platformie PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych w polskiej wersji językowej.