Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (2)

Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”
Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”

Jakub Błażewicz, 15 maja 2024, 10:05

Tim Bender z firmy Hooded Horse skrytykował „zakorzeniony” w branży zwyczaj uwzględniania przez wydawców klauzul dotyczących przepływu gotówki. Jego zdaniem jest to niekorzystne tak dla twórców, jak i graczy.

Niskie morale u twórców Elite: Dangerous. Wśród przyczyn złe zarządzanie, pęd za zyskiem i „odczłowieczająca” restrukturyzacja
Niskie morale u twórców Elite: Dangerous. Wśród przyczyn złe zarządzanie, pęd za zyskiem i „odczłowieczająca” restrukturyzacja

Jakub Błażewicz, 14 maja 2024, 11:55

Po zeszłorocznych „odczłowieczających” zwolnieniach nastroje u twórców Elite: Dangerous i serii F1 Manager mają być „okropne”, a zarząd ma kłaść nacisk na zysk.

Senua's Saga: Hellblade II pozwoli doświadczyć psychozy. W pracy nad grą brali udział specjaliści od zdrowia psychicznego i osoba cierpiąca na podobną chorobę jak protagonistka
Senua's Saga: Hellblade II pozwoli doświadczyć psychozy. W pracy nad grą brali udział specjaliści od zdrowia psychicznego i osoba cierpiąca na podobną chorobę jak protagonistka

Michał Harat, 10 maja 2024, 19:24

Twórcy Senua’s Saga: Hellblade 2 stawiają na realizm. Nie dotyczy on jednak wyłącznie pełnej detali grafiki – ze studiem współpracują specjaliści od zdrowia psychicznego, którzy dbają o jak najwierniejsze oddanie stanów psychozy głównej bohaterki.

Hełmy w Helldivers 2 miały mieć dużo większe znaczenie, ale twórcy musieli „wydać grę”. Możliwe, że powrócą do tego pomysłu w przyszłości
Hełmy w Helldivers 2 miały mieć dużo większe znaczenie, ale twórcy musieli „wydać grę”. Możliwe, że powrócą do tego pomysłu w przyszłości

Marcin Bukowski, 9 maja 2024, 17:25

Hełmy w Helldivers 2 początkowo miały być czymś więcej niż tylko elementem kosmetycznym. Twórcy zmuszeni byli wyciąć ten element przez brak czasu, ale zastanawiają się nad dodaniem go w przyszłości.

Współtwórca GTA 3 ujawnił największe wyzwanie techniczne, z jakim zmierzono się podczas prac nad hitem Rockstara
Współtwórca GTA 3 ujawnił największe wyzwanie techniczne, z jakim zmierzono się podczas prac nad hitem Rockstara

Jakub Błażewicz, 26 kwietnia 2024, 11:02

Obbe Vermeij podzielił się kolejną ciekawostką zza kulis na temat historii serii GTA. Tym razem zdradził, co było największym wyzwaniem przy produkcji trójki.

Film o powstawaniu GTA 5 zaostrzyłby apetyt na „szóstkę”. Odtwórcy ról Michaela, Trevora i Franklina twierdzą, że kamera nie odstępowała ich na krok
Film o powstawaniu GTA 5 zaostrzyłby apetyt na „szóstkę”. Odtwórcy ról Michaela, Trevora i Franklina twierdzą, że kamera nie odstępowała ich na krok

Kamil Kleszyk, 17 kwietnia 2024, 11:37

Aktorzy portretujący Michaela, Trevora i Franklina w GTA V zdradzili, że Rockstar Games dokumentowało kulisy produkcji hitowej gry. Nagranego wtedy materiału nigdy dotąd nie wykorzystano.

„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą
„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą

Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2024, 12:24

Gracze narzekają na niekompletne gry, ale jeden z twórców Falcona 4.0 i GeForce Now zwraca uwagę, że nie da się w praktyce ukończyć prac nad grą „w 100%”.

„Kiedy postanowiliśmy stworzyć tę grę, wielu ludzi myślało, że oszaleliśmy”. Twórca RPG akcji Stellar Blade obiecuje niebanalną fabułę
„Kiedy postanowiliśmy stworzyć tę grę, wielu ludzi myślało, że oszaleliśmy”. Twórca RPG akcji Stellar Blade obiecuje niebanalną fabułę

Michał Harat, 12 kwietnia 2024, 22:11

Twórcy RPG akcji Stellar Blade przybliżyli szczegóły powstawania produkcji. Kiedy rozpoczynali pracę nad grą, wiele osób zarzucało im szaleństwo. Powodem miała być sytuacja na rynku w Korei Południowej.

Paradoksalnie Skyrim był większym zagrożeniem dla ESO niż World of Warcraft i inne MMORPG. Twórcy musieli pójść „drogą Elder Scrolls”
Paradoksalnie Skyrim był większym zagrożeniem dla ESO niż World of Warcraft i inne MMORPG. Twórcy musieli pójść „drogą Elder Scrolls”

Marcin Bukowski, 8 kwietnia 2024, 22:07

The Elder Scrolls Online początkowo wyglądało zupełnie inaczej, a premiera Skyrima wymusiła na twórcach wprowadzenie wielu zmian.

Ograniczenia techniczne PS4 wyszły Bloodborne na dobre. FromSoftware musiało wprowadzić zmiany, które dodały grze klimatu
Ograniczenia techniczne PS4 wyszły Bloodborne na dobre. FromSoftware musiało wprowadzić zmiany, które dodały grze klimatu

Krzysztof Kałuziński, 6 kwietnia 2024, 17:21

Ograniczenia narzucane przez konsole zwykle mają zły wpływ na finalne wersje gier. W przypadku Bloodborne'a zmusiły one jednak studio FromSoftware do... dodania kolejnej lokacji i nowych elementów tzw. lore'u.

Jak na olbrzymie RPG akcji z otwartym światem, Dragon’s Dogma 2 została stworzona przez zaskakująco mało osób
Jak na olbrzymie RPG akcji z otwartym światem, Dragon’s Dogma 2 została stworzona przez zaskakująco mało osób

Krzysztof Kałuziński, 6 kwietnia 2024, 15:14

Gra Dragon’s Dogma II zaliczyła znakomity start pod względem sprzedaży. Okazuje się, że nad tą rozbudowaną pozycją pracowało cztery razy mniej osób niż nad innymi znaczącymi tytułami ze stajni Capcomu.

Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”
Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”

Jakub Błażewicz, 26 marca 2024, 15:14

David Gaider (Dragon Age) nie wierzy, by crunch był koniecznym elementem w branży gier, wbrew przekonaniu innych twórców.

„Wybieramy tylko 5% najlepszych”. Paweł Sasko wyjaśnił, czemu zadania poboczne w Wiedźminie 3 i Cyberpunku 2077 są tak dobre
„Wybieramy tylko 5% najlepszych”. Paweł Sasko wyjaśnił, czemu zadania poboczne w Wiedźminie 3 i Cyberpunku 2077 są tak dobre

Kamil Kleszyk, 24 marca 2024, 11:50

Główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, Paweł Sasko, wyjawił, jak w studiu CD Projekt Red wygląda proces wyboru questów do flagowych produkcji.

Blizzard nie przyznał premii twórcom Overwatch 2. Wszystko przez krytykę gry i zasady panujące w firmie
Blizzard nie przyznał premii twórcom Overwatch 2. Wszystko przez krytykę gry i zasady panujące w firmie

Maciej Gaffke, 23 marca 2024, 13:08

Po zmianie zasad przydzielania premii w Blizzardzie twórcy Overwatch 2 nie mogli liczyć na dodatkowe wynagrodzenie. Winne temu są słabe wyniki, jakie notuje ta strzelanka.

Finał Starfielda powstawał w pośpiechu. Pomysł podrzucił projektant poziomów
Finał Starfielda powstawał w pośpiechu. Pomysł podrzucił projektant poziomów

Marcin Bukowski, 21 marca 2024, 11:07

Bethesda tworząc zakończenie Starfielda działała w pośpiechu. Wina leży w zbyt dużym zespole deweloperów. UWAGA: spoilery.

„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych
„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych

Jakub Błażewicz, 15 marca 2024, 12:10

Twórcy Palworld nie planują tworzenia wysokobudżetowych gier. Studio Pocketpair stawia raczej na mniejsze produkcje i nie widzi też sensu w tytułach bez funkcji wieloosobowych.

W Helldivers 2 porzucono pomysły z „jedynki”, aby uczynić rozgrywkę bardziej niebezpieczną. „Świadomość bycia kruchą istotą ludzką jest kluczowa”
W Helldivers 2 porzucono pomysły z „jedynki”, aby uczynić rozgrywkę bardziej niebezpieczną. „Świadomość bycia kruchą istotą ludzką jest kluczowa”

Jakub Błażewicz, 13 marca 2024, 14:25

Nowa perspektywa w Helldivers 2 była jedną z wielu zmian względem pierwszej odsłony, dzięki którym twórcy chcieli zachęcić graczy do trzymania się razem i podkreślić „kruchość człowieczeństwa”.

Podczas gdy Nintendo piętnuje twórców emulatorów, Sony współpracuje z nimi, aby dostarczyć klasyczne gry na PS5. Oto jak działa Implicit Conversions
Podczas gdy Nintendo piętnuje twórców emulatorów, Sony współpracuje z nimi, aby dostarczyć klasyczne gry na PS5. Oto jak działa Implicit Conversions

Adrian Werner, 12 marca 2024, 14:11

Ostatnie wojny Nintendo z emulatorami sprawiły, że głośno zrobiło się o firmie opracowującej komercyjne rozwiązania tego typu, z którą współpracuje blisko firma Sony.

Twórcom RPG akcji No Rest for the Wicked pomógł sukces gry, którą Microsoft wybrał zamiast mieszanki RTS i FPS
Twórcom RPG akcji No Rest for the Wicked pomógł sukces gry, którą Microsoft wybrał zamiast mieszanki RTS i FPS

Jakub Błażewicz, 12 marca 2024, 09:35

Bez Ori and the Blind Forest nie byłoby nie tylko świetnie zapowiadającego się RPG-a akcji No Rest for the Wicked, ale najpewniej także samego Moon Studios.

Dzisiaj na rynku zadebiutowała książka „Jak powstawał Tomb Raider”. To prawdziwa gratka dla fanów serii
Dzisiaj na rynku zadebiutowała książka „Jak powstawał Tomb Raider”. To prawdziwa gratka dla fanów serii

Marcin Bukowski, 8 marca 2024, 14:23

Czym jest Tomb Raider? Na to pytanie nie trzeba chyba odpowiadać, ale czy wiedzieliście, jak powstała jedna z najważniejszych serii gier komputerowych w historii?

Co to jest Sweet Baby Inc i dlaczego gracze krytykują twórców współpracujących z tą firmą
Co to jest Sweet Baby Inc i dlaczego gracze krytykują twórców współpracujących z tą firmą

Szymon Orzeszek, 6 marca 2024, 14:46

Od kilku dni jednym z głośniejszych tematów w świecie gier wideo jest bojkot firmy Sweet Baby Inc. Wszystko zaczęło się od jednego z jej pracowników i jego żądań, które zostały uznane za bezpodstawne.

Arthur Morgan powraca w audiobooku. Roger Clark mówi o kulisach produkcji RDR 2, swojej karierze i zapomnianych bohaterach gier
Arthur Morgan powraca w audiobooku. Roger Clark mówi o kulisach produkcji RDR 2, swojej karierze i zapomnianych bohaterach gier

Jakub Błażewicz, 5 marca 2024, 13:15

Roger Clark nie ma wątpliwości, że Arthur Morgan z Red Dead Redemption 2 pozostanie z nim do końca kariery. Z okazji swojego „powrotu” do tej roli opisał, jak przebiegała jego współpraca z Rockstar Games.

Twórca Tekkena komentuje krytykę mikrotransakcji. „Jeśli nic nie zrobimy, gra umrze za kilka miesięcy”
Twórca Tekkena komentuje krytykę mikrotransakcji. „Jeśli nic nie zrobimy, gra umrze za kilka miesięcy”

Jakub Błażewicz, 29 lutego 2024, 09:40

Zapowiedź dodania mikrotransakcji do Tekkena 8 sfrustrowała graczy, ale z kolei te narzekania zirytowały Katsuhiro Haradę. Ojciec serii wskazał, jak bardzo wzrosły koszty produkcji gier.

Helldivers 2 powstało na silniku porzuconym lata temu. „Szaleni inżynierowie” pracowali bez wsparcia
Helldivers 2 powstało na silniku porzuconym lata temu. „Szaleni inżynierowie” pracowali bez wsparcia

Jakub Błażewicz, 22 lutego 2024, 11:47

Twórcy Helldivers 2 nadal tworzą na tym samym silniku, mimo że Autodesk Stingray nie jest wspierany od 2018 roku.

Wyznania współtwórcy Forzy Motorsport wskazują, że Microsoft sam jest sobie winny stanu gry
Wyznania współtwórcy Forzy Motorsport wskazują, że Microsoft sam jest sobie winny stanu gry

Krzysztof Mysiak, 21 lutego 2024, 21:01

Adrian Campos, jeden ze współtwórców Forzy Motorsport, podzielił się swoją historią współpracy z Turn 10 Studios. Jego opowieść wskazuje, że kiepski stan gry na premierę mógł w dużej mierze wynikać z tego, iż Microsoft zatrudnia deweloperów na krótkoterminowe umowy, wymuszając rotację kadr.

Jak powstał Cyberpunk Phantom Liberty? CD Projekt Red opowie o trudach i radościach towarzyszących produkcji dodatku
Jak powstał Cyberpunk Phantom Liberty? CD Projekt Red opowie o trudach i radościach towarzyszących produkcji dodatku

Zuzanna Domeradzka, 15 lutego 2024, 19:27

Wkrótce fani Cyberpunka 2077 będą mogli poznać ciekawostki z procesu tworzenia dodatku Phantom Liberty. Deweloperzy ze studia CD Projekt Red wezmą bowiem udział w panelu podczas PAX East.

Problemy u twórców Banishers i Life is Strange. Związek zawodowy bije na alarm
Problemy u twórców Banishers i Life is Strange. Związek zawodowy bije na alarm

Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 14:22

Francuski związek zawodowy doniósł o sytuacji pracowników studia Don’t Nod, którzy mają na głowie nie tylko kilka projektów, ale też chaos organizacyjny.

Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia
Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia

Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44

Masowe zwolnienia w branży to tylko po części efekt przesadnego rozrostu rynku w czasach pandemii. Zdaniem deweloperów tworzenie gier stało się kosztowne i ryzykowne.

„Cały rok żyłem w stresie”. Jeden z twórców Overwatch 2 twierdzi, że Blizzard wsadził go na minę, po czym okropnie traktował
„Cały rok żyłem w stresie”. Jeden z twórców Overwatch 2 twierdzi, że Blizzard wsadził go na minę, po czym okropnie traktował

Kamil Kleszyk, 10 lutego 2024, 14:23

Podczas gdy Overwatch 2 staje na progu kolejnego sezonu i związanych z nim nowości, jeden z twórców gry podzielił się w sieci swoją nieprzyjemną historią pracy w Blizzardzie.

Poradnik przetrwania dla małych twórców gier. Autor intrygującego city buildera dzieli się wskazówkami
Poradnik przetrwania dla małych twórców gier. Autor intrygującego city buildera dzieli się wskazówkami

Jakub Błażewicz, 7 lutego 2024, 15:44

Tomas Sala (Falconeer, Skyrim: Moonpath to Elsweyr) nie widzi sensu w tworzeniu gry dla wszystkich i liczeniu na szczęśliwe zrządzenie losu. Uważa za to, że mali deweloperzy powinni „recyklingować” swoje dzieła, a frajda to produkt uboczny całego procesu.

Twórcy Yakuzy tłumaczą, co pozwala im tworzyć gry znacznie szybciej niż Rockstar
Twórcy Yakuzy tłumaczą, co pozwala im tworzyć gry znacznie szybciej niż Rockstar

Adrian Werner, 5 lutego 2024, 13:00

Seria Yakuza/Like a Dragon dała nam dziesięć gier w ciągu minionych 10 lat. Reżyser marki w wywiadzie opowiedział, jak to osiągnięto.

Last of Us 2 zaczynało jako „gra z otwartym światem zainspirowana Bloodborne
Last of Us 2 zaczynało jako „gra z otwartym światem zainspirowana Bloodborne". Twórca ujawnia, co wpadło im w oko

Kamil Kleszyk, 5 lutego 2024, 09:34

W filmie dokumentalnym o tworzeniu The Last of Us Part II twórcy z Naughty Dog zdradzili, że pierwotnie druga odsłona przygód Ellie i Joela miała mocno przypominać inny hit Sony – grę Bloodborne.

Błagał, aby pozwolono mu pójść pod prysznic. Twórcy The Day Before opowiadają o okropnych warunkach pracy
Błagał, aby pozwolono mu pójść pod prysznic. Twórcy The Day Before opowiadają o okropnych warunkach pracy

Michał Harat, 2 lutego 2024, 18:42

Największy przekręt ostatnich lat w branży gier nie został jeszcze w pełni wyjaśniony. O The Day Before i kulisach jego powstawania usłyszymy jeszcze nie raz. Kolejne doniesienia ukazują m.in. komu i w jakich warunkach przyszło pracować nad grą.

Darmowy film dokumentalny o TLoU 2 już dostępny. Neil Druckmann ma koncept na The Last of Us 3
Darmowy film dokumentalny o TLoU 2 już dostępny. Neil Druckmann ma koncept na The Last of Us 3

Marcin Przała, 2 lutego 2024, 18:00

Studio Naughty Dog opublikowało zapowiadany film dokumentalny, w którym poznajemy kulisy powstawania gry The Last of Us: Part 2, czyli hitowego „ekskluzywa” z 2020 roku. Pod koniec materiału reżyser i scenarzysta produkcji, Neil Druckmann, wyjawił, że ma koncept na The Last of Us: Part 3.

Skasowana gra survivalowa Blizzarda tkwiła w deweloperskim piekle. Ambitne Odyssey powstawało od 6 lat
Skasowana gra survivalowa Blizzarda tkwiła w deweloperskim piekle. Ambitne Odyssey powstawało od 6 lat

Michał Harat, 26 stycznia 2024, 10:45

Survivalowa gra Blizzarda, nad którą studio pracowało od 6 lat, została anulowana. Winą za ten stan rzeczy obarcza się problemy z silnikiem. W tle liczne zwolnienia i restrukturyzacja w firmie.

Karabiny w Palworld to efekt uporu prezesa studia i wsparcia 20-latka, który hobbystycznie zajmował się animacją broni
Karabiny w Palworld to efekt uporu prezesa studia i wsparcia 20-latka, który hobbystycznie zajmował się animacją broni

Adam Adamczyk, 26 stycznia 2024, 10:18

Możliwość używania broni palnej w Palworld jest efektem uporu prezesa studia Pocketpair oraz talentu dwudziestolatka. Na co dzień uczył się on animacji z filmów na YouTubie.

Wiemy, ile pieniędzy pochłonęła produkcja Palworld. Początkowo hit Steama miał powstać w rok
Wiemy, ile pieniędzy pochłonęła produkcja Palworld. Początkowo hit Steama miał powstać w rok

Maciej Gaffke, 22 stycznia 2024, 22:28

Takuro Mizobe, jeden z twórców Palworld i CEO studia Pocketpair, zdradził, ile pieniędzy wydano do tej pory na produkcję gry. Przekazał również, że tytuł jest „daleki od ukończenia”.

Budowanie świata w grze RPG akcji na przykładzie Enshrouded. Twórcy uchylili rąbka tajemnicy
Budowanie świata w grze RPG akcji na przykładzie Enshrouded. Twórcy uchylili rąbka tajemnicy

Kamil Kleszyk, 13 grudnia 2023, 13:15

Zastanawialiście się, jak wyglądają kulisy tworzenia gier? Wgląd w ten żmudny acz fascynujący proces zaserwowali nam twórcy nadciągającego RPG akcji Enshrouded.

„Mamy system dialogowy niespotykany w żadnej innej grze”, scenarzystka Cyberpunka 2077 o wyborach i świecie
„Mamy system dialogowy niespotykany w żadnej innej grze”, scenarzystka Cyberpunka 2077 o wyborach i świecie

Kamil Kleszyk, 30 listopada 2023, 10:49

Magdalena Zych z CD Projekt RED podjęła temat dialogów i zakończeń w Cyberpunk 2077. Według scenarzystki gatunek gry wymusza ponury finał przedstawionych tam historii. UWAGA: możliwe spoilery.

Valve przypadkowo ujawniło pierwszy prototyp Left 4 Dead w nowej, problematycznej aktualizacji CS 1.6
Valve przypadkowo ujawniło pierwszy prototyp Left 4 Dead w nowej, problematycznej aktualizacji CS 1.6

Jakub Błażewicz, 24 listopada 2023, 14:39

Counter-Strike 1.6 otrzymał nowości z rocznicowej aktualizacji Half-Life'a. Patch irytuje graczy błędami, ale też zawiera sekretny prezent: prototyp Left 4 Dead.

Były twórca GTA zdenerwował kolegów; musiał wyczyścić bloga, na którym zdradzał sekrety sprzed lat
Były twórca GTA zdenerwował kolegów; musiał wyczyścić bloga, na którym zdradzał sekrety sprzed lat

Maciej Gaffke, 23 listopada 2023, 11:31

Po powiedzeniu kilku słów za dużo Obbe Vermeij – były pracownik Rockstar North – musiał zaprzestać pisania o starszych projektach twórców GTA. Z jego dotychczasowych wpisów na blogu możemy jednak dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy.

„Opóźnienie trwa tylko chwilę. Bycie do bani jest wieczne”, Gabe Newell zdradza tajemnice sukcesu Valve
„Opóźnienie trwa tylko chwilę. Bycie do bani jest wieczne”, Gabe Newell zdradza tajemnice sukcesu Valve

Marcin Przała, 19 listopada 2023, 14:10

Gabe Newell w dokumencie poświęconym kulisom powstania pierwszego Half-Life sprytną parafrazą opisał filozofię Valve, jaka towarzyszyła firmie przy okazji growego debiutu.

Surowe recenzje CoD: Modern Warfare 3 to nie przypadek, twierdzą informatorzy Jasona Schreiera
Surowe recenzje CoD: Modern Warfare 3 to nie przypadek, twierdzą informatorzy Jasona Schreiera

Adrian Werner, 10 listopada 2023, 09:35

Kampania Call of Duty: Modern Warfare III zbiera fatalne recenzje. Okazuje się, że winne jest szefostwo Activision Blizzard, które dało autorom niecałe połtora roku na ukończenie projektu.

Sony pokazuje przezabawne wpadki z produkcji God of War Ragnarok na rocznicę premiery gry
Sony pokazuje przezabawne wpadki z produkcji God of War Ragnarok na rocznicę premiery gry

Zuzanna Domeradzka, 9 listopada 2023, 17:51

Zdeformowane twarze, latający bohaterowie i tańczący Kratos. Sony z okazji rocznicy premiery God of War: Ragnarok pokazało zabawne błędy, które występowały podczas produkcji gry.

„Mam nadzieję na przełom, który wszystko zresetuje”. Weteran branży kreśli mroczną wizję przyszłości gier
„Mam nadzieję na przełom, który wszystko zresetuje”. Weteran branży kreśli mroczną wizję przyszłości gier

Hubert Śledziewski, 7 listopada 2023, 20:57

Raph Koster, główny projektant Ultimy Online i reżyser kreatywny EverQuesta 2, nakreślił mroczny obraz przyszłości branży gier. „Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat nastąpi przełom w platformach, który wszystko zresetuje”, powiedział.

„Grałem w Skyrima 1000 godzin, przez 950 z nich gra była zepsuta” - deweloper o problemie wyczerpania w produkcji gier
„Grałem w Skyrima 1000 godzin, przez 950 z nich gra była zepsuta” - deweloper o problemie wyczerpania w produkcji gier

Marcin Przała, 1 listopada 2023, 08:50

Jeden z głównych projektantów gry The Elder Scrolls: Skyrim poruszył temat wypalenia zawodowego, jakie niesie za sobą tworzenie gier wysokobudżetowych. Zaznaczył przy tym, że Bethesda miała odpowiednie podejście do pracowników, którzy wymagali odpoczynku.

„To mógł być koniec Bethesdy”; twórca Daggerfalla wspomina trudy produkcji
„To mógł być koniec Bethesdy”; twórca Daggerfalla wspomina trudy produkcji

Jakub Błażewicz, 30 października 2023, 22:04

The Elder Scrolls II: Daggerfall powstawał w bólach, a jego klęska mogłaby zakończyć historię nie tylko całej kultowej serii RPG, ale i jej twórców.

Czarne chmury nad twórcami serii Total War, winni mają być menadżerowie żądni zysku
Czarne chmury nad twórcami serii Total War, winni mają być menadżerowie żądni zysku

Jakub Błażewicz, 26 października 2023, 15:01

Problemy serii Total War i jej twórców bynajmniej nie zaczęły się w tym lub w zeszłym roku. Najnowsze przecieki wskazują, że kierownictwo studia grało na zwiększenie wydatków graczy kosztem rozwoju cyklu.

„Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”, były projektant Bethesdy o powodach kiepskiego stanu Fallout 76 na premierę
„Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”, były projektant Bethesdy o powodach kiepskiego stanu Fallout 76 na premierę

Kamil Kleszyk, 25 października 2023, 10:21

Były pracownik Bethesdy, Bruce Nesmith, twierdzi, że to pycha deweloperów była przyczyną fatalnej jakości Fallouta 76 na premierę. Jej obecny stan możecie sprawdzić dzięki darmowym testom na Steam.

Mieszana z błotem gra o King Kongu miała powstać w rok; jej stan to wina wydawcy
Mieszana z błotem gra o King Kongu miała powstać w rok; jej stan to wina wydawcy

Adrian Werner, 22 października 2023, 08:38

W sieci pojawiły się wiarygodne doniesienia tłumaczące, jaki jest powód fatalnej jakości gry Skull Island: Rise of Kong.