Podczas gdy Nintendo piętnuje twórców emulatorów, Sony współpracuje z nimi, aby dostarczyć klasyczne gry na PS5. Oto jak działa Implicit Conversions
Ostatnie wojny Nintendo z emulatorami sprawiły, że głośno zrobiło się o firmie opracowującej komercyjne rozwiązania tego typu, z którą współpracuje blisko firma Sony.
Jednym z najgłośniejszych wydarzeń w branży gier w ostatnich tygodniach stał się konflikt firmy Nintendo z twórcami emulatora Yuzu, którego koniec był taki, że deweloperzy zmuszeni zostali do porzucenia projektu, a przy okazji będą musieli zapłacić solidne odszkodowanie. Całe to zamieszanie spowodowało, że zrobiło się nagle głośno o specjalizującej się w emulacji firmie Implicit Conversions, z którą ściśle współpracuje koncern Sony.
- Implicit Conversions założył Robin Lavallée, który był głównym programistą przy Assassin’s Creed 3. Jego firma opracowała silnik Syrup, który służy do uruchamiania gier ze starych konsol na współczesnych platformach sprzętowych.
- Co ciekawe, aby uniknąć kłopotów prawnych Implicit Conversions opracowało własne zamienniki biosów i pakietów SDK. Dzięki temu ich projekty nie zawierają żadnych chronionych prawem plików z emulowanych konsol.
- Implicit Conversions nie wypuściło Syrup Engine dla szerokiej publiczności. Zamiast tego jest to narzędzie, które sprzedaje innym deweloperom chcącym opracować reedycje starszych gier na współczesne platformy sprzętowe. Poza samą emulacją pakiet pozwala także na łatwe zmienianie sterowania oraz np. implementację Trofeów cz trybów sieciowych.
- Zwłaszcza ochoczo z Syrup Engine korzysta firma Sony. Ta technologia napędza ponad 60 starych gier udostępnionych w PlayStation Store, wśród których znalazły się takie produkcje, jak Tekken 2, Valkyrie Profile, Killzone: Liberation czy Loco Roco: Midnight Carnival. Co ciekawe, jednym ze współzałożycieli Implicit Conversions jest Jake Stine, który najpierw współtworzył emulator PCSX2, a potem pracował w Sony nad przenoszeniem gier z PS2 na PS4.
Obecnie Implicit Conversions koncentruje się na udostępnianiu narzędzi przeznaczonych do emulowania gier na PlayStation 4 i 5, Switch oraz Xbox Series S i X. Nintendo wydaje się nie mieć żadnego problemu z Syrup Engine, ale to nie dziwi, bo program nie jest dostępny dla zwykłych graczy i nie pozwala im na zabawę w spiracone wersje gier.