Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2018, 10:58

BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem

Jeden z byłych pracowników studia BioWare zdradza, że Electronic Arts nigdy nie naciskał twórców w pracach nad Anthem.

Jak dużą swobodę daje EA studiom tworzącym gry? - BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem - wiadomość - 2018-07-25
Jak dużą swobodę daje EA studiom tworzącym gry?

Czy pracownicy BioWare nie mają pełnej kontroli podczas prac nad nową grą? Czy też Anthem jest tytułem, jaki sami chcieli stworzyć od samego początku? Głos w sprawie zabrał James Ohlen, który w wywiadzie dla Game Informera odsłania kulisy powstawania produkcji.

Po niezbyt ciepłym (delikatnie mówiąc) przyjęciu Mass Effect: Andromeda przez graczy i krytyków, nad studiem BioWare zawisły ciemne chmury. Twórcy bardzo chcą odzyskać zaufanie oraz silną pozycję w branży, a do tego potrzebny jest oczywiście sukces ich kolejnej gry: Anthem. Wokół nowej produkcji narosło jednak sporo plotek mówiących, że wiele decyzji związanych z jej powstaniem podejmuje sam wydawca, czyli Electronic Arts.

Pogłoski te dementuje James Ohlen, który odszedł z BioWare po 22 latach współpracy. Był on jedną z wiodących postaci studia podczas tworzenia Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Dragon Age: Początek czy Star Wars: The Old Republic. Zdaniem Ohlena BioWare zawsze dążyło do stworzenia czegoś nowego w każdym kolejnym tytule.

Dlatego Anthem, choć na pierwszy rzut oka nie przypomina poprzednich gier studia, od początku było dokładnie tym, czego chcieli twórcy. Zgodnie z tym, co mówi były pracownik BioWare, Electronic Arts nie miało nic wspólnego z podjęciem takich decyzji jak np. silny nacisk na rozgrywkę kooperacyjną przez sieć. Nieprawdą jest też, że wydawca zmusił kanadyjskie studio do prac właśnie nad tym tytułem. Anthem jest zatem inne, gdyż właśnie tworzenie różnorodnych produkcji zapewniło BioWare taką silną pozycję w branży.

Choć nastawione na multiplayer, Anthem ma opowiedzieć także ciekawą historię. - BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem - wiadomość - 2018-07-25
Choć nastawione na multiplayer, Anthem ma opowiedzieć także ciekawą historię.

James Ohlen ustosunkował się także do plotek, jakoby EA zmuszało podległe sobie studia do korzystania z silnika Frostbite, którego BioWare użyło po raz pierwszy podczas pracy nad Dragon Age: Inkwizycja. Jego zdaniem każda nowa technologia na początku powoduje pewne problemy, jednak studio posiada już duże doświadczenie w tworzeniu gier na tym silniku.

Przypomnijmy, że Anthem to osadzone w konwencji science fiction RPG akcji z elementami MMO. Premiera gry na PC oraz PlayStation 4 i Xboksie One zaplanowana została na 22 lutego 2019 r.

Michał Ostiak

Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

więcej