autor: Kamil Zwijacz
Za Dark Souls Remastered odpowiada polskie studio QLOC
Okazuje się, że zapowiedzianą ostatnio grę Dark Souls: Remastered tworzy rodzime studio QLOC, znane chociażby z PC-towego portu Mortal Kombat XL oraz odświeżonym Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC, PS4 oraz XOne. Tylko wersja na Switcha remastera powstaje w Chinach.
- odświeżona wersja gry z 2011 roku;
- ukaże się 25 maja na konsolach XOne, PS4, Switch i PC-tach;
- za wersję na najmocniejsze urządzenia najwidoczniej odpowiada polskie studio QLOC.
Przed kilkoma dniami doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi gry Dark Souls: Remastered na konsole PlayStation 4, Xbox One, Switch oraz komputery osobiste. Okazało się, że produkcją odświeżonej wersji kultowego RPG akcji nie zajmuje się ekipa From Software, czyli twórcy oryginału, a polskie studio QLOC (dzięki, Kotaku i Laura Kate Dale). Dla niezorientowanych w temacie może się to wydać nieco dziwne. Duży wydawca w postaci Bandai Namco powierza prace nad ważnym projektem szerzej nieznanej ekipie. Tak naprawdę rodzimy zespół nie jest anonimowy – są to specjaliści od rozmaitych portów i remasterów, którzy pracowali już dla tego wydawcy oraz kilku innych.
Wystarczy zajrzeć na stronę firmy. Możemy tam wyczytać, że QLOC odpowiedzialne jest m.in. za PC-towe Mortal Kombat XL, Dragon's Dogma: Dark Arisen w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4 oraz komputery osobiste, a także pecetowe Dragon Ball: Xenoverse czy DMC: Devil May Cry. Jak widać firma ma na swoim koncie więcej dużych projektów, niż może się niektórym wydawać. Dodatkowo w większości przypadków są one udane, więc o Dark Souls: Remastered raczej nie mamy się co martwić, no chyba że w wersji na Switcha. Dlaczego? Tym portem zajmuje się bliżej nieznana chińska firma.
Przypominamy, że Dark Souls: Remastered będzie klasycznym remasterem. Nie doczekamy się żadnych nowości związanych z zawartością, ale możemy liczyć na ulepszoną grafikę. Na konsolach PlayStation 4 Pro i Xbox One X oraz PC-tach produkcja działać ma nawet w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. W przypadku Switcha mowa jest o 30 klatkach i 1080p w trybie stacjonarnym. Gra ma wspierać multiplayer, w którym bawić będzie się do sześciu osób. Premiera odbędzie się 25 maja.