Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 listopada 2022, 00:33

Oryginalne Dark Souls na PC bez funkcji online, dwójka uratowana [Aktualizacja]

Serwery Dark Souls 2: Scholar of the First Sin na PC znów działają. Studio FromSoftware poinformowało jednak, że oryginalne Dark Souls na zawsze już zostało pozbawione funkcji sieciowych. AKTUALIZACJA: wersja Remastered uratowana.

Źródło fot. Dark Souls II / FromSoftware.
i

Aktualizacja

Serwery pecetowej wersji Dark Souls Remastered znów działają. Studio FromSoftware poinformowało o tym w specjalnym komunikacie.

Oryginalna wiadomość (25 października 2022 r.)

Studio FromSoftware dość długo ociągało się z ponownym włączeniem serwerów pecetowych gier z serii Dark Souls po tym, jak w kodzie „trójki” znaleziono niebezpieczną lukę, która pozwalała hakerom na zdalne przejęcie kontroli nad komputerami grających osób. W sierpniu – po ośmiu miesiącach walki – deweloper umożliwił granie online w Dark Souls III. Kilka tygodni później znów coś się popsuło, lecz problem bardzo szybko zażegnano. Dzisiaj zaś twórcy poinformowali o włączeniu serwerów Dark Souls II: Scholar of the First Sin na PC.

Oryginalne Dark Souls na PC bez funkcji online, dwójka uratowana [Aktualizacja] - ilustracja #1
Źródło: Steam / FromSoftware.

Co istotne, komunikat dotyczy wyłącznie owej rozszerzonej wersji gry. Tryb sieciowy w standardowej edycji Dark Souls II wciąż nie działa – FromSoftware zapewniło, że zostanie on przywrócony w późniejszym terminie. Podobnie rzecz się ma z Dark Souls: Remastered.

Ku rozgoryczeniu fanów oryginalnej „jedynki” serwery Dark Souls: Prepare to Die Edition w ogóle nie doczekają się ponownego uruchomienia. Deweloper tłumaczy tę decyzję „starzejącym się systemem”, przeprasza graczy i prosi ich o wyrozumiałość w tej kwestii. Do pewnego stopnia rzeczywiście można to zrozumieć – w końcu owa wersja została wycofana ze sprzedaży na krótko przed wydaniem remastera. Oczywiście posiadacze gry wciąż będą mogli ją uruchomić, ale tylko w trybie offline.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej