Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2017, 09:21

autor: Łukasz Szliselman

Friday the 13th: The Game sprzedało się w liczbie 1,8 miliona kopii

Choć pod względem technicznym Friday the 13th: The Game wciąż pozostawia sporo do życzenia, gra znalazła już ponad 1,8 miliona nabywców. Twórcy wykorzystują zarobione w ten sposób pieniądze do naprawy produkcji i rozszerzenia jej zawartości.

Nie takie Friday the 13th: The Game straszne, jak je malują.

Czytając o ilości problemów, z jakimi borykał się i wciąż boryka wieloosobowy horror Friday the 13th, wydawać by się mogło, że twórcy ze studia Illfonic Games mogą zapomnieć o jakimkolwiek sukcesie. Okazuje się jednak, że tytuł sprzedał się całkiem dobrze – w dwa miesiące od swojej premiery pod koniec maja tego roku znalazł 1,8 miliona nabywców. Jak poinformował wydawca, firma Gun Media, za pośrednictwem serwisu GamesIndustry.biz, to właśnie niespodziewanie duża popularność gry przyczyniła się do początkowych problemów z serwerami:

Wzięlismy pod uwagę uczestników wersji beta oraz liczbę pre-orderów i dodaliśmy do tego 30-procentowy margines. Pod takim kątem ustawiliśmy serwery i bazę danych na premierę. To był duży błąd. W ciągu pierwszych 20 minut zaatakowało nas 100 tysięcy graczy i serwery po prostu się stopiły. Nasz pierwszy weekend to był chaos. Cały zespół spał przy biurkach, próbując dotrzymać kroku liczbie graczy. Tego przeżycia nigdy nie zapomnimy. Przy naszym niewielkim budżecie nie mogliśmy sobie pozwolić na duże testy jakościowe. Przeprowadziliśmy betę na PC, dzięki której uzyskaliśmy sporo danych. Ale i tak nie byliśmy gotowi na takie tsunami graczy.

Nie wdając się w szczegóły, Gun Media podało, że całkowity budżet przeznaczony na produkcję Friday the 13th: The Game pokryłby zaledwie połowę kosztów związanych z animacjami w typowej grze AAA. Poza tym pracujący nad nią zespół jest niewielki (obecnie 30 osób) i, jak sam przyznaje, niezbyt doświadczony. Z drugiej strony firma szybko odnotowała zyski, które od razu zostały zainwestowane w naprawę tytułu oraz nową zawartość (m.in. mapy i postacie). Jednocześnie studio współpracuje z firmą Psyop Games przy produkcji gry Dead Alliance (a.k.a. Moving Hazard), która ma zadebiutować na PC, PlayStation 4 i Xboksie One pod koniec sierpnia.

  1. Oficjalna strona Friday the 13th: The Game
  2. Oficjalna strona Dead Alliance