autor: Kamil Zwijacz
Nad Fortnite pracuje już połowa Epic Games
Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wyjawił podczas niedawnego wywiadu, że większość z około 700 pracujących w firmie osób rozwija Fortnite i Fortnite: Battle Royale. Mniejsze grupki deweloperów rozwijają też nadal projekty Spyjinx i Battle Breakers.
- amerykańskie studio założone w 1991 roku;
- obecnie zatrudnia około 700 pracowników;
- większość z nich pracuje nad rozwojem gry Fortnite i jej darmowego trybu battle royale;
- firma tworzy też Spyjinx i Battle Breakers.
W niedawnym wywiadzie dla serwisu Glixel Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wyjawił kilka ciekawostek związanych z produkcją gry Fortnite i jej samodzielnego trybu Fortnite: Battle Royale. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że amerykański deweloper zatrudnia obecnie około 700 osób, z których większość pracuje nad wspomnianymi projektami. Co ciekawe, nad pierwotną wersją tytułu w momencie jej premiery w ramach wczesnego dostępu czuwało zaledwie 25 osób. Oddelegowanie znacznie więcej pracowników wynika z zapotrzebowania graczy, w końcu produkcja cieszy się ogromną popularnością, społeczność chce kolejnych poprawek, nowych eventów i zawartości.
Uwagę miłośników elektronicznej rozrywki przyciąga zwłaszcza stworzony w dwa miesiące tryb battle royale, ale nie oznacza to, że prace nad podstawowym Fortnite z trybem Ratowanie Świata zostały odsunięte na boczny tor. Firma bardzo angażuje się w ten projekt, jednak bazowa zawartość gry jest dużo większa, więc wymaga więcej uwagi niż Fortnite: Battle Royale. Nietrudno przez to odnieść wrażenie, że deweloping posuwa się wolno. W rozmowie wspomniano również o samym silniku Unreal Engine, który udało się usprawnić dzięki niedawnemu przeniesieniu popularnego battle royale na urządzenia mobilne i osiągnięciu 60 klatek animacji na konsolach.
Ekipa Epic Games pochłonięta jest więc Fortnitem, na szczęście deweloper pamięta o swoich innych grach. Zapowiedziany w 2015 roku szpiegowski Spyjinx cały czas powstaje, tak samo jak ujawnione na początku 2017 roku taktyczne RPG Battle Breakers. Szczegóły na temat obu projektów jednak dalej nie są znane. Zdradzono za to, że w przyszłości deweloper weźmie się za kolejne produkcje i nie zamierza skupiać się wyłącznie na bijącej obecnie rekordy popularności grze.
Przypominamy, że Fortnite podzielony jest na dwie wersje – płatną oferującą zmagania PvE w trybie Ratowanie Świata, oraz darmową battle royale. Pierwotnie dostępna była tylko pierwsza z wymienionych gier, ale kilka miesięcy później na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach pojawiła się druga i momentalnie osiągnęła ogromny sukces. Ostatnie dane mówią o 40 milionach zarejestrowanych osób w obu projektach. Warto jeszcze wspomnieć, że niedawno ukazała się mobilna wersja Fortnite: Battle Royale, która również jest wielkim hitem, choć obecnie dostępna jest tylko na sprzęcie firmy Apple.