Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2025, 09:43

Fortnite w Polsce radzi sobie lepiej niż kiedykolwiek. Pomogły nowości i lokalne kampanie

Kampania promocyjna Fortnite'a przyniosła efekty, dzięki czemu gra firmy Epic Games zyskała rekordową popularność w Polsce.

Źródło fot. Epic Games.
i

Popularność Fortnite’a w Polsce osiągnęła rekordowy poziom w 2024 roku. Głównie dzięki działaniom promującym tę popularną strzelankę w naszym kraju.

Michał Rozpendowski – od lipca 2022 roku menedżer marketingu Epic Games – nie mógł podzielić się zbyt wieloma oficjalnymi danymi na potwierdzenie swojego ogłoszenia. Niemniej Polak zapewnił, że gra radzi sobie w naszym kraju lepiej niż kiedykolwiek wcześniej (via LinkedIn).

Po części to zasługa nowej zawartości, która trafiła do gry w ostatnich miesiącach, wliczając w to LEGO Fortnite Odyssey w grudniu 2024 roku. Pomogło też wydanie kart podarunkowych Fortnite’a, po raz pierwszy dostępnych w Polsce.

Jednakże Rozpendowski zwraca uwagę przede wszystki na akcje promocyjne w mediach społecznościowych ze wsparciem twórców zawartości, w tym z pomocą TikToka, YouTube’a, Twitcha, Programmatic, Media Buy i DOOH.

Szczególnie owocna okazała się współpraca z Jakubem „jacob4yt” Wrotniakiem, który przez cały 4. kwartał 2024 roku promował grę poprzez turniej Jakub Cup. Efekt to m.in. 3 nowych sponsorów, 350 materiałów, 16 tysięcy uczestników oraz 50 tysięcy użytkowników zupełnie nowego kanału w serwisie Discord. A to tylko jedna z kampanii promujących Fortnite’a w Polsce w minionym roku.

Nie tylko u nas gra studia Epic Games radzi sobie znakomicie. Raport grupy Newzoo potwierdził, że Fortnite był najlepiej zarabiającą grą grudnia 2024 roku, a później także najpopularniejszym tytułem stycznia 2025 r.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej