Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie

Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu
Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2025, 14:14

System brutalnych obrażeń (w tym dekapitacji) w grze Starfield wymagałby gigantycznego wysiłku od twórców, a i tak efekt mógłby nie pasować do ich wizji.

Twórcy Kingdom Come 2 przypomnieli o potężnym scenariuszu gry. Pod tym względem RPG Czechów bije na głowę Baldur's Gate 3
Twórcy Kingdom Come 2 przypomnieli o potężnym scenariuszu gry. Pod tym względem RPG Czechów bije na głowę Baldur's Gate 3

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2025, 10:43

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 może odebrać rekord Guinessa Baldur's Gate 3, a na pewno zajmuje sporo miejsca po wydrukowaniu go przez studio Warhorse.

44% z 1000 najlepszych graczy w Path of Exile 2 gra tą konkretną klasą. To właśnie sprawia, że osiągają tak dobre wyniki
44% z 1000 najlepszych graczy w Path of Exile 2 gra tą konkretną klasą. To właśnie sprawia, że osiągają tak dobre wyniki

Marcin Bukowski, 13 stycznia 2025, 12:28

Wśród najlepszych graczy Path of Exile 2 dominuje klasa Stormweaver. Kontrola żywiołów oraz duży zasięg ataku sprawiają, że jest niezwykle efektywna w końcowej fazie gry.

Jak gry na Steamie oceniają Polacy, a jak inne nacje? W swoich recenzjach jesteśmy łaskawi
Jak gry na Steamie oceniają Polacy, a jak inne nacje? W swoich recenzjach jesteśmy łaskawi

Jakub Błażewicz, 10 stycznia 2025, 12:00

Po nagłym wzroście entuzjazmu 5 lat temu gracze są coraz bardziej krytyczni w recenzjach gier na Steamie, zwłaszcza w opiniach pisanych po chińsku, koreańsku i japońsku.

W CD Projekt RED wciąż  pracuje około 100 deweloperów Wiedźmina 3. Niektórzy z nich to weterani serii
W CD Projekt RED wciąż pracuje około 100 deweloperów Wiedźmina 3. Niektórzy z nich to weterani serii

Jakub Błażewicz, 9 stycznia 2025, 14:50

Nad nowymi grami CD Projektu wciąż pracuje około stu twórców Wiedźmina 3 oraz garść weteranów polskiego cyklu.

Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum
Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum

Maciej Gaffke, 8 stycznia 2025, 19:51

Nowi deweloperzy CD Projekt Red pracowali nad dodatkowym questem w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Teraz te same osoby zaangażowane są w tworzenie Wiedźmina 4.

Pozornie nieistotny aspekt GTA 3, który okazał się zbyt nudny, pchnął twórców do wymyślenia jednego z ikonicznych elementów wielu innych gier Rockstara
Pozornie nieistotny aspekt GTA 3, który okazał się zbyt nudny, pchnął twórców do wymyślenia jednego z ikonicznych elementów wielu innych gier Rockstara

Marcin Bukowski, 8 stycznia 2025, 13:00

Były pracownik Rockstara ujawnił, w jaki sposób w serii GTA powstała ikoniczna już dzisiaj kamera filmowa. Jej początki związane są z nudnymi podróżami kolejowymi.

Deweloperzy Stellar Blade kupili cały stos PS5 Pro i podarowali je wszystkim pracownikom w pakiecie z 3400 dolarów premii motywacyjnej na głowę
Deweloperzy Stellar Blade kupili cały stos PS5 Pro i podarowali je wszystkim pracownikom w pakiecie z 3400 dolarów premii motywacyjnej na głowę

Adrian Werner, 7 stycznia 2025, 12:40

W podzięce za sukces Stellar Blade szefostwo studia Shift Up przygotowało dla swoich pracowników atrakcyjne noworoczne prezenty.

Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda
Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda

Jakub Błażewicz, 7 stycznia 2025, 12:21

Shen Will zgadza się, że gracze mogą być zmęczeni tytułami na wiele godzin, zwłaszcza gdy mają już swoje wiecznie żywe tytuły, do których stale wracają.

„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć
„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć

Marcin Bukowski, 6 stycznia 2025, 10:34

Twórca Fallouta opowiedział o kluczowej dla historii gry postaci, która była w stanie zepsuć fabułę. Zmusiło to deweloperów do ponownego sprawdzenia całego tytułu.

GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła
GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła

Danuta Repelowicz, 30 grudnia 2024, 20:40

Grand Theft Auto 3 miało kiedyś trafić na konsolę Sega Dreamcast. Dziś możemy zagrać w tę alternatywną wersję owego kultowego tytułu.

Tak sprawdzisz, ile wydałeś na gry na Steamie. Niektórzy wydali ponad 200 tysięcy złotych
Tak sprawdzisz, ile wydałeś na gry na Steamie. Niektórzy wydali ponad 200 tysięcy złotych

Marcin Bukowski, 30 grudnia 2024, 11:42

Przez wiele lat obecności Steama na rynku część graczy przeznaczyła na gry zawrotne kwoty pieniędzy. U niektórych sięgają one nawet 200 tysięcy zł.

7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows rzuca odrobinę światła na fabułę. Ubisoft ujawnił nieznane dotąd grafiki ukochanego przez fanów bohatera serii
7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows rzuca odrobinę światła na fabułę. Ubisoft ujawnił nieznane dotąd grafiki ukochanego przez fanów bohatera serii

Kamil Kleszyk, 22 grudnia 2024, 09:06

Do sieci trafił krótki, bo zaledwie 7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows, który po raz pierwszy ukazuje symbole asasynów i templariuszy w grze.

Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą
Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą

Adrian Werner, 20 grudnia 2024, 13:35

Ukazał się mod Quake II PSX. Odtwarza on na PC mapy z mocno odmiennego wydania tego FPS-a opracowanego z myślą o pierwszym PlayStation.

Twój Steam Replay 2024 jest już dostępny. Sprawdź, w ile gier grałeś w tym roku
Twój Steam Replay 2024 jest już dostępny. Sprawdź, w ile gier grałeś w tym roku

Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2024, 12:23

Steam Replay 2024 pozwala Wam sprawdzić, w co i jak długo graliście na Steamie oraz jakie osiągnięcia zdobyliście przez ostatni rok.

Przebój Steam z 98% pozytywnych recenzji, który zgarnął 3 nagrody na TGA 2024, ma mocno ukryte „prawdziwe zakończenie”. Balatro jest jak kultowy Tetris
Przebój Steam z 98% pozytywnych recenzji, który zgarnął 3 nagrody na TGA 2024, ma mocno ukryte „prawdziwe zakończenie”. Balatro jest jak kultowy Tetris

Kamil Kleszyk, 15 grudnia 2024, 09:24

Wynik, jaki osiągnął jeden ze streamerów w Balatro, spowodował, że popularna gra karciana zawiesiła się.

Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4
Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4

Krzysztof Mysiak, 13 grudnia 2024, 17:00

Sześciominutowy zwiastun to wszystko, czym na razie dysponujemy w temacie Wiedźmina 4. Mało? Zdziwicie się, ile szczegółów można z niego wyłowić, rzucając odrobinę światła na fabułę i gameplay w nowym tytule CDP RED. Baczcie jeno na spojlery!

Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”
Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”

Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2024, 11:07

Hideo Kojima pojawi się na gali The Game Awards 2024, ale na razie sen z powiek spędzają mu testy Death Stranding 2: On The Beach.

Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań
Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań

Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2024, 13:30

Już w trakcie testów pierwotnej wersji World of Warcraft gracze szybko wyczerpali zasób zadań, zmuszając Blizzard do znacznego zwiększenia ich liczby.

Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku
Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Adrian Werner, 7 grudnia 2024, 10:17

Dawny szef PlayStation w Europie zdradził, że firma Sony zdobyła GTA 3 na wyłączność, gdyż bała się premiery pierwszego Xboxa.

STALKER 2 był tak popularny, że doprowadził do spowolnień Internetu w Ukrainie
STALKER 2 był tak popularny, że doprowadził do spowolnień Internetu w Ukrainie

Adrian Werner, 5 grudnia 2024, 14:30

Ukraińscy dostawcy Internetu ujawnili, że tak wielu lokalnych graczy pobierało w dniu premiery grę S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, że doprowadziło to do spowolnień sieci w całym kraju.

„Nie odczytali mojej wiadomości. Przez około półtora roku”. Gwiazdor Baldur’s Gate 3 chciał sam z siebie za darmo wspomóc Fallout: London, lecz nie został zauważony
„Nie odczytali mojej wiadomości. Przez około półtora roku”. Gwiazdor Baldur’s Gate 3 chciał sam z siebie za darmo wspomóc Fallout: London, lecz nie został zauważony

Kamil Kleszyk, 4 grudnia 2024, 18:06

Użyczający głosu Astarionowi w Baldur’s Gate 3 aktor Neil Newbon zdradził, że zaoferował swoją pomoc twórcom modyfikacji Fallout: London na długo przed dołączeniem do projektu. Pech jednak chciał, że jego wiadomość zawieruszyła się w na bardzo długi czas.

„Niemożliwą do wykonania”, kultową misję ze strategii StarCraft 2 udało się przejść po ponad 14 latach od premiery gry. Tak jakby
„Niemożliwą do wykonania”, kultową misję ze strategii StarCraft 2 udało się przejść po ponad 14 latach od premiery gry. Tak jakby

Maciej Gaffke, 2 grudnia 2024, 21:49

Fanowi StarCrafta niejako udało się wykonać niemożliwą do przejścia misję w Wings of Liberty. Swój wyczyn pokazał on w filmie w serwisie YouTube.

Kody do GTA San Andreas, Vice City i „trójki” zostały sprytnie ukryte przed hakerami. Doprowadziło to do zabawnej, ale też frustrującej sytuacji
Kody do GTA San Andreas, Vice City i „trójki” zostały sprytnie ukryte przed hakerami. Doprowadziło to do zabawnej, ale też frustrującej sytuacji

Krzysztof Kałuziński, 1 grudnia 2024, 13:45

Już nigdy nie spojrzycie na kod „HESOYAM” z GTA: San Andreas w ten sam sposób. Były pracownik Rockstar Games zdradził, jak ukrywał „cheaty” przed hakerami, przyczyniając się tym samym do utrudnienia życia speedrunnerom.

W nowym Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego pojawia się element, który do tej pory był obecny jedynie w grach CD Projekt Red
W nowym Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego pojawia się element, który do tej pory był obecny jedynie w grach CD Projekt Red

Kamil Kleszyk, 30 listopada 2024, 08:12

Wygląda na to, że autor Rozdroża kruków, Andrzej Sapkowski, przygotował w swojej najnowszej książce drobną niespodziankę dla fanów growej serii Wiedźmin od studia CD Projekt Red.

Pamiętacie kultowe BMW M3 GTR z NFS Most Wanted? Po 19 latach samochód doczekał się oficjalnego odpowiednika w rzeczywistości
Pamiętacie kultowe BMW M3 GTR z NFS Most Wanted? Po 19 latach samochód doczekał się oficjalnego odpowiednika w rzeczywistości

Krzysztof Mysiak, 29 listopada 2024, 13:56

Electronic Arts uczciło 30-lecie serii Need for Speed, odtwarzając w rzeczywistości ikoniczne BMW M3 GTR z NFS: Most Wanted. W projekt zaangażowano samą firmę BMW – jej dywizja M Motorsport wykorzystała jako bazę jedną ze swoich zasłużonych wyścigówek.

Twórcy Borderlands 4 spełnili prośbę fana. Dzięki pomocy społeczności Caleb McAlpine zagrał we wczesną wersję gry
Twórcy Borderlands 4 spełnili prośbę fana. Dzięki pomocy społeczności Caleb McAlpine zagrał we wczesną wersję gry

Jakub Błażewicz, 27 listopada 2024, 14:35

Studio Gearbox Software spełniło prośbę gracza chorującego na nowotwór. Miał on okazję zobaczyć wczesną wersję Borderlands 4, za co podziękował tak twórcom, jak i innym fanom.

STALKER 2 zachęcił wielu fanów serii do nielegalnych odwiedzin okolic Czarnobyla. Ukraińscy strażnicy graniczni ostrzegają
STALKER 2 zachęcił wielu fanów serii do nielegalnych odwiedzin okolic Czarnobyla. Ukraińscy strażnicy graniczni ostrzegają

Jakub Błażewicz, 27 listopada 2024, 10:42

STALKER 2 powtórzył wyczyn poprzednika – premiera wyczekiwanej kontynuacji gry studia GSC Game World przyciągnęła do prawdziwej Zony jeszcze więcej nielegalnych zwiedzających.

By zagrać w Gothic Remake, wychowani na kultowym RPG młodzi polscy aktorzy ustawiają się w kolejkę. To niespotykana sytuacja
By zagrać w Gothic Remake, wychowani na kultowym RPG młodzi polscy aktorzy ustawiają się w kolejkę. To niespotykana sytuacja

Michał Harat, 26 listopada 2024, 16:55

Dubbing Gothic Remake wzbudza duże emocje nie tylko wśród graczy, ale także profesjonalistów z branży. Jak ujawnił Ryszard „Rysław” Chojnowski, wielu młodych aktorów głosowych wychowanych na pierwowzorze, zgłasza się do projektu jako jego zagorzali fani.

„Śląski” Szkot Ryzyk w polskim dubbingu Overwatch 2 rozbawił i uradował graczy
„Śląski” Szkot Ryzyk w polskim dubbingu Overwatch 2 rozbawił i uradował graczy

Jakub Błażewicz, 25 listopada 2024, 12:10

Polski dubbing Overwatch 2 dał graczom sporo radości (lub frustracji) w trakcie testów nowego, szkockiego bohatera.

Niemal wszystkich kompanów z jednego z najlepszych RPG wszech czasów stworzył w niecały dzień niedoświadczony deweloper. Był „niczym da Vinci” Planescape: Torment
Niemal wszystkich kompanów z jednego z najlepszych RPG wszech czasów stworzył w niecały dzień niedoświadczony deweloper. Był „niczym da Vinci” Planescape: Torment

Krzysztof Kałuziński, 24 listopada 2024, 18:34

Główny artysta kultowej gry Planescape: Torment zdradził, jak wyglądała praca nad trójwymiarowymi modelami towarzyszy protagonisty. Debiutant okazał się geniuszem.

Absurdalna superbroń ZSRR z Hearts of Iron 4: Gotterdammerung zmieszała graczy, mimo że to bynajmniej nie czysta fikcja
Absurdalna superbroń ZSRR z Hearts of Iron 4: Gotterdammerung zmieszała graczy, mimo że to bynajmniej nie czysta fikcja

Jakub Błażewicz, 21 listopada 2024, 11:44

II wojna światowa zna wiele absurdalnych pomysłów projektantów. Nawet tak oderwanych od rzeczywistości, jak radziecki megakrążownik czołgowy z Hearts of Iron 4: Gotterdammerung.

21 lat temu Valve „jechało na oparach”, a ratunkiem okazała się tajemnicza umowa na strzelankę Counter-Strike 2. Gabe Newell z radości stworzył nóż
21 lat temu Valve „jechało na oparach”, a ratunkiem okazała się tajemnicza umowa na strzelankę Counter-Strike 2. Gabe Newell z radości stworzył nóż

Maciej Gaffke, 20 listopada 2024, 18:21

Umowa na stworzenie gry o nazwie Counter-Strike 2 została podpisana już w 2003 roku. Aby uczcić ten sukces, Gabe Newell – założyciel Valve – własnoręcznie wykonał nóż z nazwą gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu
Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu

Jakub Błażewicz, 20 listopada 2024, 11:47

W książce Wilczym śladem Zbigniew Jankowski przedstawi pełną historię produkcji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, w tym kilka nieznanych dotychczas faktów.

Half-Life 2 i Steam mogły nigdy nie powstać. Valve było bliskie bankructwa, firmę Gabe'a Newella uratował letni stażysta
Half-Life 2 i Steam mogły nigdy nie powstać. Valve było bliskie bankructwa, firmę Gabe'a Newella uratował letni stażysta

Michał Harat, 19 listopada 2024, 17:50

W czasie walki prawnej, która niemal doprowadziła Valve do bankructwa, kluczową rolę odegrał letni stażysta. Dzięki jego znajomości języka koreańskiego udało się odkryć dowód, który odmienił losy procesu na korzyść firmy Gabe’a Newella.

Tak mógł wyglądać Dragon Age: The Veilguard. Matt Rhodes pokazał grafiki pochodzące jeszcze sprzed premiery Dragon Age: Inkwizycji
Tak mógł wyglądać Dragon Age: The Veilguard. Matt Rhodes pokazał grafiki pochodzące jeszcze sprzed premiery Dragon Age: Inkwizycji

Jakub Błażewicz, 13 listopada 2024, 12:41

Czwarte Dragon Age przeszło długą drogę w trakcie produkcji. Matthew Rhodes z BioWare pokazał, jak wyobrażał sobie dalsze losy cyklu przed premierą Inkwizycji i na długo przed zapowiedzią The Veilguard.

BioWare ujawniło statystyki Dragon Age: The Veilguard. Poznaliśmy najpopularniejszą klasę i zadanie, które napsuło graczom najwięcej krwi
BioWare ujawniło statystyki Dragon Age: The Veilguard. Poznaliśmy najpopularniejszą klasę i zadanie, które napsuło graczom najwięcej krwi

Jakub Błażewicz, 9 listopada 2024, 11:01

Magowie, ludzie i elfy dominowali wśród bohaterów Dragon Age: The Veilguard, ale pewien smok i misja najwyraźniej dały popalić graczom.

Shigeru Miyamoto nie lubi być nazywany geniuszem. „Myślę, że jestem całkiem zwyczajną osobą”
Shigeru Miyamoto nie lubi być nazywany geniuszem. „Myślę, że jestem całkiem zwyczajną osobą”

Jakub Błażewicz, 7 listopada 2024, 10:19

Shigeru Miyamoto uspokaja inwestorów zaniepokojonych przyszłością Nintendo po przejściu twórcy Mario i Zeldy na emeryturę.

„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord
„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord

Jakub Błażewicz, 5 listopada 2024, 13:41

Adrian Chmielarz uznał Dragon Age: The Veilguard za kolejny przykład „kosztownej porażki” wydawcy, który dał za dużo swobody twórcom.

17 lat temu Wiedźmin otrzymał wyjątkowe, skrzętnie ukrywane wydanie. Nie wyprodukowano nawet 150 egzemplarzy
17 lat temu Wiedźmin otrzymał wyjątkowe, skrzętnie ukrywane wydanie. Nie wyprodukowano nawet 150 egzemplarzy

Marcin Bukowski, 4 listopada 2024, 17:55

Kolekcjoner, Filip Turczyński, pochwalił się najcenniejszym przedmiotem w swoim zbiorze. Jest to wyjątkowe wydanie pierwszego Wiedźmina o nazwie The Witcher: Developers Edition.

W Wiedźminie 3 odnaleziono przezabawną scenę osiągalną tylko za pomocą modów. Paweł Sasko niezmiernie się z tego faktu ucieszył
W Wiedźminie 3 odnaleziono przezabawną scenę osiągalną tylko za pomocą modów. Paweł Sasko niezmiernie się z tego faktu ucieszył

Kamil Kleszyk, 2 listopada 2024, 14:01

Dzięki modyfikacji stworzonej przez jednego z graczy, udało się przywrócić do Wiedźmina 3 pewną zabawną scenę, która została wycięta z finalnej wersji gry.

W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ulicznym
W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ulicznym

Marcin Bukowski, 29 października 2024, 12:25

Ruchliwe ulice pełne samochodów to jedna z podstawowych cech gier z serii GTA. W starszych częściach korzystano jednak z pewnej sztuczki, aby to osiągnąć.

Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”
Po 8 długich latach twórca Stardew Valley w końcu zdobył wszystkie osiągnięcia we własnej grze. „Deweloper poklepał mnie po plecach”

Jakub Błażewicz, 29 października 2024, 08:45

Eric „ConcernedApe” Barone pokazał, że niektórzy twórcy potrafią grać we własne gry i nawet zdobyć osiągnięcie, które sprawia problemy fanom.

Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D
Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D

Jakub Błażewicz, 28 października 2024, 14:45

Pithead Studios, założone przez współtwórców Gothica i Elexa, zadebiutuje tytułem na Unreal Engine, w pełni skupionym na trybie single player.

Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”
Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”

Jakub Błażewicz, 26 października 2024, 11:28

Obbe Vermeij miał jeszcze do ujawnienia sporo informacji na temat kulisów produkcji serii GTA, w tym San Andreas, które właśnie obchodzi 20. rocznicę premiery.

Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki
Elon Musk i inne gwiazdy rynku tech też zagrywają się w Factorio. Strategia pomaga im przygotować się na ewentualne niespodzianki

Jakub Błażewicz, 25 października 2024, 15:05

Elon Musk, Andrej Karpathy, Tobias Lütke – to tylko niektóre z osób stojących na czele technologicznych kolosów, które cenią sobie Factorio.

25-letnia seria Nintendo skrywała drobną tajemnicę, z której żaden gracz nie zdawał sobie sprawy
25-letnia seria Nintendo skrywała drobną tajemnicę, z której żaden gracz nie zdawał sobie sprawy

Kamil Kleszyk, 13 października 2024, 13:00

Po 25 latach od premiery gry Super Smash Bros. ujawniono, dlaczego tak naprawdę w tytule produkcji użyto słowa „Bros”. Okazuje się, że nie stoi za tym obecność wśród bohaterów bijatyki Mario i Luigiego.

Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach
Tajemnica brakujących promów w GTA 4 została wyjaśniona po 17 latach

Jakub Błażewicz, 10 października 2024, 11:52

Promy pojawiły się w teaser trailerze Grand Theft Auto 4, ale nie w samej grze, bo sprawiły twórcom zbyt wiele problemów.

Władca Pierścieni i inne dzieła literatury posłużyły reżyserowi Metaphor: ReFantazio za szybki, wstępny kurs fantasy
Władca Pierścieni i inne dzieła literatury posłużyły reżyserowi Metaphor: ReFantazio za szybki, wstępny kurs fantasy

Adrian Werner, 8 października 2024, 14:19

Wyczekiwane Metaphor: ReFantazio stworzyli weterani cyklu Persona. Ich najnowsza gra osadzona jest w krainie fantasy, więc główny producent początkowo chciał się inspirować twórczością Tolkiena.

Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu
Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu

Marcin Bukowski, 8 października 2024, 11:00

Fan Elden Ringa odtworzył całą mapę z gry w stylu low-poly i umieścił ją w sieci. Ogromny projekt, jak sam twierdzi, zabrał mu z życia około 500 godzin.