Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2024, 11:00

Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu

Fan Elden Ringa odtworzył całą mapę z gry w stylu low-poly i umieścił ją w sieci. Ogromny projekt, jak sam twierdzi, zabrał mu z życia około 500 godzin.

Źródło fot. FromSoftware
i

Świat Elden Ringa jest ogromny, to niezaprzeczalny fakt. Studio From Software spędziło wiele lat na zaprojektowaniu go, a teraz jeden z fanów obrał sobie za cel jego odtworzenie w wersji low-poly, na co poświęcił już około 500 godzin.

Mały, ale duży świat

Użytkownik o pseudonimie honzaap pochwalił się swoim dziełem w serwisie Reddit, gdzie szybko zyskało ono sporą popularność wśród społeczności. Projekt został udostępniony również na githubie, gdzie możecie dowolnie eksplorować cały świat z poziomu przeglądarki. Serwis GamesRadar+ postanowił natomiast skontaktować się z twórcą, aby porozmawiać o jego dziele.

Stolica Leyndell. Źródło: github - Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu - wiadomość - 2024-10-08
Stolica Leyndell. Źródło: github

Honzaap przekazał, że inspiracją było dla niego Tiny Elden Ring stworzone przez użytkownika Konstantina Chemeleva. Tamten projekt skupiał się jednak tylko na Pogrobnie, a nasz dzisiejszy bohater chciał zobaczyć stworzoną w ten sposób całą mapę.

Musiałem po prostu zobaczyć, jak to będzie wyglądać z perspektywy całej mapy. Przyznaję jednak, że model Konstantina wygląda o wiele lepiej. Nie jestem zbyt dobry w stylu low-poly.

Do opracowania projektu honzaap wykorzystał mapę z gry oraz jej odpowiednik znaleziony na stronie lostgamer.io. Posiłkował się do tego programem DSMapStudio, w którym miał podgląd do wersji 3D. Całość natomiast opracował w Blenderze, którego obsługę, jak twierdzi, „ma teraz wypaloną w mózgu”.

Najwięcej czasu zajęło mu tworzenie unikalnych modeli, jak tzw. „legacy dungeony”, forty, zamki itp. Wiele elementów mógł wykorzystywać wielokrotnie, ale jak łatwo się domyślić, umieszczanie setek drzew i kamieni również jest czasochłonne. Honzaap w trakcie pracy użył kilku zasobów ze stron trzecich, ale cały teren został wykonany przez niego ręcznie. Nie korzystał też z żadnych narzędzi do generowania.

Akademia Rai Lucarii. Źródło: github - Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu - wiadomość - 2024-10-08
Akademia Rai Lucarii. Źródło: github

Leyndell jest ogromne i złożone, więc trudno było nawet ustalić, od czego zacząć. Azula z kolei jest najbardziej wyjątkową ze wszystkich lokacji, więc moje zwykłe metody nie zadziałały. Caelid ma wiele elementów i jest też trochę nierówny, co utrudniało jego budowę.

Twórca wspomina, że najdłużej tworzonym obszarem była stolica Leyndell, która zajęła mu około tygodnia. Natomiast najbardziej dumny jest z Akademii Rai Lucarii, gdyż jego zdaniem „styl low-poly dobrze do niej pasuje”.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej