Fan Elden Ringa poświęcił 500 godzin, by odtworzyć Ziemie Pomiędzy w mocno odmiennym stylu
Fan Elden Ringa odtworzył całą mapę z gry w stylu low-poly i umieścił ją w sieci. Ogromny projekt, jak sam twierdzi, zabrał mu z życia około 500 godzin.
Świat Elden Ringa jest ogromny, to niezaprzeczalny fakt. Studio From Software spędziło wiele lat na zaprojektowaniu go, a teraz jeden z fanów obrał sobie za cel jego odtworzenie w wersji low-poly, na co poświęcił już około 500 godzin.
Mały, ale duży świat
Użytkownik o pseudonimie honzaap pochwalił się swoim dziełem w serwisie Reddit, gdzie szybko zyskało ono sporą popularność wśród społeczności. Projekt został udostępniony również na githubie, gdzie możecie dowolnie eksplorować cały świat z poziomu przeglądarki. Serwis GamesRadar+ postanowił natomiast skontaktować się z twórcą, aby porozmawiać o jego dziele.
Honzaap przekazał, że inspiracją było dla niego Tiny Elden Ring stworzone przez użytkownika Konstantina Chemeleva. Tamten projekt skupiał się jednak tylko na Pogrobnie, a nasz dzisiejszy bohater chciał zobaczyć stworzoną w ten sposób całą mapę.
Musiałem po prostu zobaczyć, jak to będzie wyglądać z perspektywy całej mapy. Przyznaję jednak, że model Konstantina wygląda o wiele lepiej. Nie jestem zbyt dobry w stylu low-poly.
Do opracowania projektu honzaap wykorzystał mapę z gry oraz jej odpowiednik znaleziony na stronie lostgamer.io. Posiłkował się do tego programem DSMapStudio, w którym miał podgląd do wersji 3D. Całość natomiast opracował w Blenderze, którego obsługę, jak twierdzi, „ma teraz wypaloną w mózgu”.
Najwięcej czasu zajęło mu tworzenie unikalnych modeli, jak tzw. „legacy dungeony”, forty, zamki itp. Wiele elementów mógł wykorzystywać wielokrotnie, ale jak łatwo się domyślić, umieszczanie setek drzew i kamieni również jest czasochłonne. Honzaap w trakcie pracy użył kilku zasobów ze stron trzecich, ale cały teren został wykonany przez niego ręcznie. Nie korzystał też z żadnych narzędzi do generowania.
Leyndell jest ogromne i złożone, więc trudno było nawet ustalić, od czego zacząć. Azula z kolei jest najbardziej wyjątkową ze wszystkich lokacji, więc moje zwykłe metody nie zadziałały. Caelid ma wiele elementów i jest też trochę nierówny, co utrudniało jego budowę.
Twórca wspomina, że najdłużej tworzonym obszarem była stolica Leyndell, która zajęła mu około tygodnia. Natomiast najbardziej dumny jest z Akademii Rai Lucarii, gdyż jego zdaniem „styl low-poly dobrze do niej pasuje”.