Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2025, 10:43

Twórcy Kingdom Come 2 przypomnieli o potężnym scenariuszu gry. Pod tym względem RPG Czechów bije na głowę Baldur's Gate 3

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 może odebrać rekord Guinessa Baldur's Gate 3, a na pewno zajmuje sporo miejsca po wydrukowaniu go przez studio Warhorse.

Źródło fot. Warhorse Studios.
i

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 to prawdziwie imponujący kolos. Jeśli potrzebujecie wizualizacji, jak gigantyczny jest ten skrypt, to youtuber Danny „ESO” O. udostępnił zdjęcie ze swojej wizyty w studiu Warhorse. Fotografia pokazuej pokazuje influencera na tle ogromnego stosu dwustronnie zadrukowanego papieru, na którym znajduje się cały scenariusz drugiego Kingdom Come: Deliverance.

W pierwszej chwili mogło się wydawać, że ten imponujący scenariusz nadal jest mniejszy od obecnego oficjalnego rekordzisty: Baldur’s Gate 3. Skrypt studia Larian ma składać się z ponad 2 milionów słów i to ta pozycja ma dzierży obecny rekord Guinessa. Danny podał bowiem, że skrypt KCD 2 to liczy 1,7 mln wyrazów.

Jednakże youtuber został poprawiony przez oficjalne konto Warhorse Studios w serwisie X. Deweloperzy przypomnieli (czy też ponownie potwierdzili), że na scenariusz KCD 2 składa się 2,2 mln słów.

Wypada też dodać, że zdaniem niektórych internautów rekord i tak nie należy do żadnej z tych dwóch produkcji. Powieść wizualna Rance X: Showdown ma bowiem zostawiać obie je daleko w tyle, bo na skrypt tej gry visual novel rzekomo składa się, – w zależności od szacunków, – 3,8 -– 4,.1 miliona słów (via Noisy Pixel / Doddler w serwisie X), a pojedyncze przejście gry ma zajmować sporo ponad 150 godzin.

Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutuje 4 lutego na PC, PS5 i XSX/S w polskiej kinowej wersji językowej (napisy)..

  1. Pierwsze wrażenia z Kingdom Come 2 -– mniej błędów, więcej detali, tyle samo swojskości. 30 godzin to dopiero rozgrzewka!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej