Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2025, 19:12

autor: Michał Harat

Kingdom Come: Deliverance 2 wreszcie pokaże nam brutalne oblicze Czech. Nowa aktualizacja podkręca realizm i mocno utrudnia eksplorację otwartego świata

Warhorse Studios wypuściło aktualizację 1.2.4 do Kingdom Come: Deliverance 2, wprowadzającą tryb hardcore. Na graczy czeka m.in. trudniejsza nawigacja i bezlitosna walka. Patch naprawia także pomniejsze błędy i balansuje nieco rozgrywkę.

Źródło fot. Warhorse Studios
i

Warhorse Studios udostępniło dziś aktualizację 1.2.4 do Kingdom Come: Deliverance 2, a wraz z nią – długo wyczekiwany tryb hardcore. Twórcy postanowili nie tylko powrócić do pomysłu znanego z pierwszej części, ale też podkręcić realizm i poziom wyzwania do granic możliwości.

Tryb hardcore w KCD2

Nowy tryb stanowi całkowite przemodelowanie zasad rozgrywki. Brak znacznika gracza na mapie, zwariowany kompas, koniec z szybkim podróżowaniem – to dopiero początek. Tryb hardcore wywraca do góry nogami sposób eksploracji i nawigacji w grze, stawiając gracza w autentycznie nieprzyjaznym świecie.

Wszystko zrobiło się bardziej realistyczne – komentuje Karel Kolmann, starszy projektant z Warhorse Studios. – Nie masz opcji szybkiej podróży, nie ma kompasu, więc nie możesz udać się w prostej linii do celu. Musisz otworzyć mapę i poszukać jakichś punktów orientacyjnych w terenie.

Co więcej, nawet chcąc zapytać o drogę, nie zawsze trafimy na pomocnych NPC-ów – wszystko zależy od naszej reputacji i wyglądu. A jeśli już ktoś łaskawie wskaże nam kierunek, to znacznik zniknie z mapy w momencie jej zamknięcia.

Wybierz sobie, w czym jesteś do bani

Przed rozpoczęciem rozgrywki w trybie hardcore trzeba wybrać minimum trzy negatywne cechy, które zostaną z nami przez całą grę.

  1. Ciężko stąpający – hałasujesz, buty się szybciej zużywają.
  2. Tępak – wolniejsze zdobywanie doświadczenia.
  3. Spocony – będziesz śmierdział.
  4. Wstydliwy – nie zapytasz już o drogę.
  5. Lunatyk – możesz obudzić się w losowym miejscu na mapie.
  6. Kozioł ofiarny – wszyscy cię nienawidzą, walka zawsze kończy się krwią (ludzie na szlaku są wobec ciebie przesadnie agresywni, a wrogowie nigdy się nie poddają).
  7. Słaby grzbiet – mniej miejsca w ekwipunku i szansa na uraz kręgosłupa przy zbieraniu ziół i podnoszeniu przedmiotów z ziemi.

Walka to nie balet

Tryb hardcore zmienia także zachowanie AI przeciwników. Zamiast uprzejmie atakować jeden po drugim, teraz starają się otoczyć gracza i zadawać ciosy z kilku stron jednocześnie. Znikają też ikony blokowania i kierunkowe podpowiedzi – liczą się wyłącznie refleks i wyczucie rytmu walki. Realizm ponad wszystko.

Pozostałe zmiany w patchu 1.2.4:

  1. Dodano opcję łysiny dla Henryka u golibrody.
  2. Poprawiono błędy związane cieniami, perkami i niektórymi modelami przedmiotów.
  3. Naprawiono kilka poważnych usterek.
  4. Zbalansowano ceny ziół w sklepach („taniej kupię, drożej sprzedam” już nie działa),
  5. Poprawiono działanie kilku questów.

Aktualizacja 1.2.4 dostępna jest już na wszystkich platformach.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej