Najlepsi trenerzy w Kingdom Come: Deliverance 2 zaoszczędzą wam masę czasu przy zdobywaniu umiejętności. Ci są wyjątkowo przydatni w pierwszej połowie gry
Chcecie, żeby Henryk szybko stał się bohaterem idealnym? W takim razie nie marnujcie czasu na najprostszych trenerów.

Kingdom Come: Deliverance 2, rządząc się prawami kontynuacji, przywraca motyw „od zera do bohatera”, zmuszając gracza do ponownego rozwoju Henryczka. Nasz protagonista, chcąc tego czy nie, wraca poniekąd na linię startu – a naszym interesem jest pomóc mu w szybkim powrocie do dawnej formy. Przemierzając średniowieczne Czechy natrafimy na licznych trenerów, u których nabędziemy przydatne punkty doświadczenia, przy czym niektórych z najbardziej przydatnych możemy spotkać już w pierwszej połowie gry.
Więcej pomocnych informacji z KCD2 znajdziecie w naszym poradniku:
Jak odróżnić od siebie dobrych trenerów?
Rozmieszczeni po świecie gry trenerzy mogą nauczyć nas poszczególnych umiejętności na jednym z czterech poziomów: podstawowym, zaawansowanym, biegłym oraz mistrzowskim. Za każdą lekcję, kosztującą określoną ilość groszy (od 100 do 5000) otrzymujemy określoną liczbę punktów doświadczenia, które z czasem przekładają się na punkty atutów – a co za tym idzie, możliwość wykupienia perków.
Z konkretnej lekcji u określonego nauczyciela możemy skorzystać tylko raz. Jeżeli zależy wam na jak najszybszym zdobyciu biegłości w danej dziedzinie, warto skorzystać z audiencji u najlepszych – a tak się składa, że w Troskach takowych nie brakuje.
Kocur
Mistrza Kocura spotkamy tuż po zakończeniu prologu nieopodal areny w obozie Nomadów i choć możemy pozyskać u niego lekcje na temat poszczególnych rodzajów oręża, nasz wojownik specjalizuje się w walce wręcz na zaawansowanym poziomie. To może być świetny start dla osłabionego Henryka, zwłaszcza że starć na pięści w KCD2 nie brakuje.
Co jednak najważniejsze, to właśnie u Kocura nauczymy się techniki mistrzowskiego ciosu, która zapewni nam ogromną przewagę na wczesnym etapie przygody – i to bez żadnych dodatkowych opłat. W końcu nie śpimy na groszach.

Paulina
Paulina jest córką zielarki Bożeny, które udzieliły Henrykowi pomocy krótko po wydarzeniach z prologu. Nim jednak pozyskamy dostęp do nauk młodej dziewczyny, musimy sprowadzić ją do domu w ramach zadania „Zła Krew”. Mistrzynią Paulina może i nie jest, jednak gwarantowane przez nią umiejętności mogą okazać się przydatne na samym początku gry.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na złodziejstwo, przetrwanie oraz skradanie, które mogą nam oszczędzić zbędnego przelewu krwi Henryka, przynajmniej do momentu pozyskania lepszego ekwipunku. Oprócz tego Paulina para się w strzelectwie i alchemii – a tak się składa, że na niej można nieźle zarobić.

Bartosz
Czarny Bartosz jest młodym rycerzem na usługach lorda Otto von Bergowa, którego spotykamy podczas misji „Zło konieczne” nieopodal areny na zamku Troski. W przerwie między moralnymi dylematami możemy pobrać u niego lekcje technik bojowych z wykorzystaniem rozmaitego oręża – między innymi długiego miecza, miecza jednoręcznego, włóczni oraz broni ciężkiej.

Hensel
Hensela spotykamy jako NPC-a podczas zadania pobocznego „Materia Prima”, które otrzymujemy od Młynarza Krejzla potrzebującego pomocy z przeniesieniem worków mąki. Młodzieniec nauczy nas kilku umiejętności związanych ze złodziejstwem, w tym chociażby otwierania zamków oraz kradzieży – jakoś musimy zarobić pierwsze kilka groszy, prawda?

Radowan
Ostatnim z najważniejszych nauczycieli na start będzie Radowan, jeden z pierwszych kowali napotykanych przez Henryka w KCD2. Choć mężczyzna wydaje się na pierwszy rzut oka surowy, to właśnie on będzie naszym mentorem podczas pierwszego wykuwania broni. Przy dodatkowym sypnięciu groszem będziemy mogli rozszerzyć naszą wiedzę na temat rzemiosła – bo przecież każdy dobry kowal od czegoś zaczyna.
