Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum
Nowi deweloperzy CD Projekt Red pracowali nad dodatkowym questem w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Teraz te same osoby zaangażowane są w tworzenie Wiedźmina 4.
Gdy emocjonowaliśmy się trailerem Wiedźmina 4, w międzyczasie minęła również 2. rocznica wypuszczenia „next-genowej” aktualizacji do Wiedźmina 3, o której przypomniał w serwisie X Philipp Weber, czyli reżyser narracji w czwartej odsłonie popularnego cyklu studia CD Project Red.
Przy okazji deweloper ujawnił nam ciekawy szczegół. Przypomnijmy, że razem z patchem gra otrzymała nową misję o nazwie „W cieniu Wiecznego Ognia”, której akcja została umiejscowiona w Velen.
Nad owym questem pracowali nowi projektanci i scenarzyści CDPR, którzy aktualnie są zaangażowani w tworzenie przygód Ciri. Świeże zadanie dla Białego Wilka miało być dla nich dobrym przygotowaniem do pracy nad Wiedźminem 4. Warto dodać, że członkiem zespołu odpowiedzialnego za wymienioną misję był także „jeden z najstarszych” projektantów zadań (obecny w firmie od czasów pierwszego Wiedźmina) – niestety Weber nie wymienił jego nazwiska.
Pierwszy zwiastun Wiedźmina 4 zobaczyliśmy w trakcie ceremonii The Game Awards 2024, ale nie zawierał on choćby przybliżonej daty premiery. Na debiut gry prawdopodobnie poczekamy jeszcze kilka lat i dopiero wtedy przekonamy się, czy nowi projektanci studia CD Projekt Red dostarczą nam równie dobre misje, co dodatkowy quest zawarty w „next-genowym” patchu do Wiedźmina 3.
Skoro już mówimy o trailerze „czwórki”, to podczas jego prezentacji dowiedzieliśmy się, że był on renderowany na niezapowiedzianej wówczas karcie graficznej od Nvdii. Niedawno potwierdzono, że był to model GeForce RTX 5090, warty co najmniej 10 299 zł.