Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2025, 21:10

autor: Michał Harat

Premiera Wiedźmina 4 nie szybciej niż w 2027 roku. Kontynuacja Cyberpunka 2077 wejdzie niedługo w fazę preprodukcji

CD Projekt potwierdził, że Wiedźmin 4 nie zadebiutuje przed 2027 rokiem, a nad grą tymczasowo będzie pracować także zespół odpowiedzialny za remake pierwszej części. Studio przekazało też wieści o Project Orion – kontynuacji Cyberpunka 2077.

Źródło fot. CD Projekt Red
i

Podczas dzisiejszej konferencji dotyczącej wyników finansowych Grupy CD Projekt za rok 2024 członkowie zarządu podzielili się kilkoma istotnymi informacjami dotyczącymi nadchodzących projektów studia CD Projekt Red. Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy spółki, poinformował, że premiera Wiedźmina 4 planowana jest dopiero po 2026 roku, co oznacza oczywiście, że tytuł ten zadebiutuje nie wcześniej niż w 2027 roku (via Reuters). W ramach ciekawostki można dodać, że ze szczegółowych spekulacji graczy wynika, iż 2027 rok będzie raczej ostateczną datą debiutu „czwórki”.

Na razie nie jesteśmy w stanie podać dokładnej daty premiery. Jedynce, co możemy ujawnić, by zapewnić inwestorom lepszy ogląd sytuacji, to że gra nie zostanie wydana przed terminem wyznaczonym jako pierwszy cel programu motywacyjnego, który dobiegnie końca 31 grudnia 2026 roku – powiedział Nielubowicz.

Dodatkowo podczas konferencji ujawniono też, że zespół odpowiedzialny za remake pierwszej części Wiedźmina, studio Fool's Theory, będzie tymczasowo wspierał prace nad Wiedźminem 4. Może to oczywiście opóźnić prace nad remakiem (którego premiera planowana jest dopiero po „czwórce”), ale za to ewidentnie świadczy to o tym, że nadchodząca odsłona serii jest teraz priorytetem studia i nabiera wiatru w żagle.

Project Orion wychodzi z fazy koncepcyjnej

W kontekście kontynuacji Cyberpunka 2077, znanej pod nazwą kodową Project Orion, przedstawiciele CD Projekt ujawnili z kolei bardzo obiecującą informację – otóż projekt ten „w nadchodzących tygodniach” przejdzie do fazy preprodukcji (wcześniej znajdował się w fazie koncepcyjnej)

Te informacje rzucają nieco światła na przyszły harmonogram premier nadchodzących tytułów CD Projektu oraz na strategię firmy w zakresie zarządzania zasobami i zespołami deweloperskimi. Pamiętajmy, że polska firma celuje w 4 miliardy zysku netto w latach 2025-2028. Być może ogłoszona dziś współpraca z gigantem gier mobilnych – Scopely – będzie dla tych planów kluczowa.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej