Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D
Pithead Studios, założone przez współtwórców Gothica i Elexa, zadebiutuje tytułem na Unreal Engine, w pełni skupionym na trybie single player.
Byli pracownicy Piranha Bytes z Pithead Studios odpowiedzieli na kolejne pytania graczy. Tak jak miesiąc temu, fani Gothica, Risena i Elexa mieli sporo pytań do Björna i Jennifer Pankratzów, którzy po de facto zamknięciu studia (nadal oficjalnie niepotwierdzonym) założyli własny zespół.
Część informacji ujawnionych przez niemiecką parę to raczej losowe ciekawostki, jak choćby anegdoty (choćby o zgubionych kluczach czy braku wiary w przesądy), ale też porady dla osób pragnących rozpocząć karierę jako twórcy gier.
Sporo wspomniano także o sposobach budowania immersji, tj. sprawianiu, by gracz skupił się na tym, co się dzieje, a nie w międzyczasie „oglądał telewizję i rozmawiał z sąsiadem”. Twórcy zalecają m.in. „czysty” ekran, tj. niezaśmiecanie go mechanikami rozgrywki (np. interfejsem, ikonami etc.). Na marginesie: dla Björna najbardziej immersyjnym doświadczeniem była gra w Skyrim VR.
Niemniej napomknięto też pokrótce o debiutanckiej grze Pithead Studios. Niektóre informacje zdradzono już we wcześniejszych materiałach, a inne też trudno uznać za zaskoczenie. Zespół skupi się na stworzeniu trójwymiarowej gry dla jednego gracza i raczej nie uwzględni żadnej formy zabawy wieloosobowej. Ich zdaniem większość twórców stawia tylko na jeden z tych wariantów zabawy, bo single-player i multiplayer mają „inne wymagania”, które przekładają się też na projekt rozgrywki.
Pankratzowie potwierdzili też implementację klasycznych poziomów trudności. Co do oprawy wizualnej, para wspomniała już, iż ich pierwszy projekt powstanie na silniku Unreal Engine.