Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2024, 14:45

Weterani Piranha Bytes stawiają na single-player i 3D

Pithead Studios, założone przez współtwórców Gothica i Elexa, zadebiutuje tytułem na Unreal Engine, w pełni skupionym na trybie single player.

Źródło fot. Pithead Studios.
i

Byli pracownicy Piranha Bytes z Pithead Studios odpowiedzieli na kolejne pytania graczy. Tak jak miesiąc temu, fani Gothica, Risena i Elexa mieli sporo pytań do Björna i Jennifer Pankratzów, którzy po de facto zamknięciu studia (nadal oficjalnie niepotwierdzonym) założyli własny zespół.

Część informacji ujawnionych przez niemiecką parę to raczej losowe ciekawostki, jak choćby anegdoty (choćby o zgubionych kluczach czy braku wiary w przesądy), ale też porady dla osób pragnących rozpocząć karierę jako twórcy gier.

Sporo wspomniano także o sposobach budowania immersji, tj. sprawianiu, by gracz skupił się na tym, co się dzieje, a nie w międzyczasie „oglądał telewizję i rozmawiał z sąsiadem”. Twórcy zalecają m.in. „czysty” ekran, tj. niezaśmiecanie go mechanikami rozgrywki (np. interfejsem, ikonami etc.). Na marginesie: dla Björna najbardziej immersyjnym doświadczeniem była gra w Skyrim VR.

Niemniej napomknięto też pokrótce o debiutanckiej grze Pithead Studios. Niektóre informacje zdradzono już we wcześniejszych materiałach, a inne też trudno uznać za zaskoczenie. Zespół skupi się na stworzeniu trójwymiarowej gry dla jednego gracza i raczej nie uwzględni żadnej formy zabawy wieloosobowej. Ich zdaniem większość twórców stawia tylko na jeden z tych wariantów zabawy, bo single-player i multiplayer mają „inne wymagania”, które przekładają się też na projekt rozgrywki.

Pankratzowie potwierdzili też implementację klasycznych poziomów trudności. Co do oprawy wizualnej, para wspomniała już, iż ich pierwszy projekt powstanie na silniku Unreal Engine.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej