Nowa gra twórców Gothica jest mocno inspirowana klasyką cRPG. Cralon zapowiada się mroczno i tajemniczo i ma elementy rodem z Górniczej Doliny
Twórcy klasycznego Gothica zaprezentowali wreszcie swoją nową grę. Cralon to gatunkowy miks, pełen mroku i tajemnic. Chociaż zdecydowanie nie jest to nowy Gothic, fani odnajdą w nim znajome akcenty.

Björn i Jennifer Pankratzowie, byli pracownicy studia Piranha Bytes, ujawnili wreszcie swój nowy projekt – Cralon. To mieszanka oldskulowgo dungeon crawlera z przygodówką, inspirowana klasyką cRPG pokroju Ultima Underworld, ale też jej reinterpretacjami w stylu Arx Fatalis. Będzie to pierwsza gra ich nowego, niezależnego Pithead Studio. Produkcja zapowiada się mroczno i tajemniczo.
Zamiast otwartego świata – klaustrofobiczne podziemia
Cralon postawi na zamknięte, mroczne podziemia zamiast rozległych otwartych przestrzeni. Gracz wcieli się w wojownika Cralona Odważnego, który podczas polowania na demona wpadł nieszczęśliwe do starego kopalnianego szybu. Uwięziony w ciemnych, klaustrofobicznych tunelach, będzie musiał nie tylko walczyć o przetrwanie, ale i odkryć tajemnicę tego dziwnego miejsca, w którym nieopatrznie się znalazł (historia będzie odgrywała w grze dużą rolę).
Twórcy zapowiadają, że w podziemiach znajdziemy zarówno wrogie stwory, jak i przyjaznych NPC-ów (niekoniecznie pod postacią ludzi), a walka będzie możliwa zarówno w zwarciu, jak i na dystans (via GameStar.de). Rozgrywka ma nam zająć ok. 10 godzin, ale ten czas może się jeszcze wydłużyć, gdyż gra nie jest jeszcze w pełni ukończona.
Węgiel zamiast bryłki rudy i Zagłębia Ruhry
Choć Cralon zdecydowanie nie będzie nowym Gothikiem, to fani serii mogą odnaleźć w nim znajome akcenty – chociażby niezwykle klimatyczną muzykę, którą usłyszeć możecie w trailerze. To jednak nie wszystko, bowiem jednym z ciekawszych aspektów świata gry jest inspiracja rodzinnymi stronami twórców – Zagłębiem Ruhry. Główną walutą w grze będzie więc... węgiel (skojarzenia z Górniczą Doliną i bryłkami rudy są tu oczywiste).
Jako, że Pankratzowie utracili prawa do autorskiego silnika studia Piranha Bytes, Cralon powstaje na Unreal Engine 5. Mimo to para deweloperów zachowała charakterystyczne dla ich gier elementy, jak chociażby dziennik misji przypominający ten znany z Gothica i Elexa.
Co jeszcze wiemy o Cralon?
Cralon wciąż jest w fazie produkcji, a twórcy nie podali jeszcze dokładnej daty premiery. Wiadomo jednak, że gra trafi na PC i będzie dostępna na Steamie oraz w Epic Games Store. Pithead Studio nie wyklucza także wersji na konsole i Steam Decka. W dużym skrócie, ich debiutancki tytuł ma zaoferować nam:
- ogromny loch podzielony na rozmaite sekcje i wypełniony ciekawymi przedmiotami;
- mechaniki RPG – rozwój postaci i crafting;
- interakcje z NPC – różne ścieżki dialogowe i konsekwencje wyborów;
- opcje walki wręcz i na dystans;
- llimat rodem z horrou, w tym liczne zagadki, dużo mroku i ukryte pułapki;
- pełny voice acting.