

Cralon PC
Pierwszoosobowe RPG akcji typu dungeon crawler, inspirowane Ultimą Underworld i Arx Fatalis, za którym stoi Pithead Studio założone przez Björna i Jenny Pankratzów po ich odejściu z Piranha Bytes (zespołu znanego z serii Gothic). Cralon działa na Unreal Engine 5.
Cralon Premiera PC
data nieogłoszona
producent: Pithead Studio wydawca: Pithead Studio
Angielskie napisy i dialogi
Cralon jest utrzymaną w konwencji dungeon crawlera produkcją z pogranicza gier RPG i przygodówek akcji, inspirowaną Ultimą Underworld oraz Arx Fatalis. Tytuł stanowi debiutancki projekt Pithead Studio, założonego przez Jenny i Björna Pankratzów po ich odejściu z zespołu Piranha Bytes.
Fabuła
Cralon przenosi nas do fantastycznego świata. W trakcie rozgrywki wcielamy się w tytułowego wojownika, który polując na demona terroryzującego pobliską wioskę, wpada do starego szybu kopalni. Protagoniście nie pozostaje nic innego, jak ruszyć przed siebie i przemierzyć podziemny labirynt. Nim jednak znajdzie wyjście z tuneli, przyjdzie mu poznać ich mieszkańców oraz zmierzyć się z czyhającymi tam zagrożeniami.
Gameplay
W grze Cralon akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Podziemia i zadania
Przygoda wiedzie nas przez skąpane w mroku podziemia, a jej motorem są zadania popychające do przodu opowieść, którym towarzyszą misje poboczne. Przemierzając kopalnię, poznajemy jej mieszkańców; oczy przyjaźnie nastawionych istot świecą na niebiesko, a wrogów mienią się na czerwono.
Przeciwnicy, walka i skradanie
Spotkania z przeciwnikami są tu chlebem powszednim, a podczas dynamicznych potyczek możemy robić użytek zarówno z broni białej, jak i dystansowej. Podobnie jak w poprzednich dziełach, nad którymi pracowali Pankratzowie, na starcie nasza postać nie należy do najsilniejszych i nie może pochwalić się dobrym wyposażeniem, jednak z czasem ulega to zmianie. W miarę postępów rozwijamy Cralona i gromadzimy coraz lepszy ekwipunek.
Gra nie zmusza nas przy tym do ciągłej walki. Równie dobrze możemy przemykać za plecami nieprzyjaciół lub eliminować ich z zaskoczenia. Choć korzystanie ze źródeł światła (pokroju pochodni) jest nieodzowne podczas eksploracji podziemi, w trakcie skradania należy z nich zrezygnować (co komplikuje sprawę, bo nie tylko trudniej nas wówczas zauważyć, lecz również sami z trudem cokolwiek dostrzegamy).
Oprócz wrogów, zagrożenie dla Cralona stanowią również pułapki. Poza tym od czasu do czasu bohaterowi przychodzi rozwiązywać zagadki.
System konsekwencji
W grze zaimplementowano system konsekwencji, który sprawia, że nasze działania i podejmowane decyzje na rozmaite sposoby rzutują na przebieg rozgrywki. Przykładowo: gdy zostaniemy schwytani podczas plądrowania obozu wroga, wylądujemy w więzieniu, z którego musimy się wydostać. Zachowując jednak ostrożność i unikając wykrycia, możemy uniknąć tego problemu.
Silnik gry
Cralon działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Ostatnia modyfikacja 25 lutego 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Cralon: 16+