Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2024, 11:34

Autorzy Gothica i Elexa z nowym studiem. Björn i Jenny Pankratz chcą tworzyć gry mniejsze niż w Piranha Bytes, ale bogatsze w treść

Przyszłość Piranha Bytes jawi się w ciemnych barwach, ale dwóch byłych twórców serii Gothic i Elex założyło własne studio. Ekipa pojawi się na targach gamescom 2024.

Źródło fot. Piranha Bytes / THQ Nordic.
i

Aktualizacja (8 lipca, godz. 13:00)

Zgodnie z zapowiedzią Björn i Jennifer Pankratz uruchomili kanały socialowe studia Pithead Studio. Pełną ich listę zamieszczamy poniżej, a w dalszej części wiadomości zamieściliśmy komunikat opublikowany w serwisie YouTube. Usłyszeliśmy w nim, że duet idzie w niezależność, postawi na mniejsze gry, a więc szczegółów poznamy 15 lipca, w kolejnym materiale video.

  1. Discord: https://discord.gg/dSCZgKy3cz
  2. Facebook: https://www.facebook.com/pitheadstudio/
  3. Instagram: https://www.instagram.com/pitheadstudio/
  4. YouTube: https://www.youtube.com/@pitheadstudio
  5. TikTok: https://www.tiktok.com/@pithead.studio
  6. X: https://x.com/PitheadStudio
  7. Twitch: https://www.twitch.tv/nachtvogeltv

Oryginalna wiadomość (8 lipca, godz. 11:34)

Elex 3 nie powstanie z oryginalnymi twórcami Gothica (albo i wcale). Björn i Jennifer Pankratz odeszli z Piranha Bytes i założyli nowy zespół: Pithead Studio. Niemiecka para jest na razie jedynymi pracownikami firmy. Potwierdza to nieoficjalne doniesienia z grudnia 2023 roku (via GameStar.de).

Nie ma co oczekiwać, że tak skromny „zespół” od razu zabierze się za tworzenie wielkiego RPG-a. Niemcy chcą tworzyć „gęste i mroczne tytuły akcji z głębokimi historiami, horrorem i elementami RPG”. Gry – choć będą mniejsze od poprzednich projektów – mogą być „odważniejsze i bogatsze” (tj. bardziej wypełnione treścią).

Oczywiście mało kto wierzy, że Pankratzowie całkowicie odetną się od dziedzictwa Gothica i jego pochodnych. Björn spędził 24 lata w Piranha Bytes, nadzorując rozwój serii Gothic, Risen oraz Elex, a Jennifer przez 15 lat brała udział w projektowaniu kolejnych gier studia.

Samo odejście ze studia to skutek niepewnej sytuacji w Piranha Bytes. Na początku roku zespół przyznał, że poszukuje partnera, co miało potwierdzać sprzedaż studia przez firmę THQ Nordic (czyli de facto grupę Embracer). Pankratzowie z żalem wytykają brak oficjalnego komunikatu spółki w sprawie przyszłości PB, a do tego – o ile im wiadomo – wszystkie marki studia nadal należą do wydawcy.

Jeszcze dziś ma ruszyć oficjalna strona Pithead Studio oraz kanały w mediach społecznościowych, które posłużą deweloperom do budowania społeczności. Twórcy planują także pojawić się na targach gamescom 2024, aczkolwiek można wątpić, czy będą mieli coś konkretnego do pokazania.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej