Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą
Ukazał się mod Quake II PSX. Odtwarza on na PC mapy z mocno odmiennego wydania tego FPS-a opracowanego z myślą o pierwszym PlayStation.
Dzisiaj jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że wieloplatformowe gry są niemalże identyczne na PC i konsolach. Dawniej różnice sprzętowe między platformami było znacznie większe, więc deweloperzy przenoszący produkcje z pecetów na konsole często musieli wykazywać się dużą pomysłowością.
Jednym z przykładów był Quake II w wersji na pierwsze PlayStation. Klasyczna konwersja była niemożliwa, więc studio HammerHead Studios w praktyce opracowało niemalże nową grę na własnym silniku, opartą na stylu wizualnym i gameplayu z pecetowego pierwowzoru. Teraz gracze pecetowi mogą wreszcie sprawdzić, jak duże były te różnice dzięki modyfikacji Quake II PSX .
Mod przeznaczony jest dla zeszłorocznej reedycji Quake II, opracowanej przez studio Nightdive. Co ważne, autorzy nie ograniczyli się do prostego odtworzenia 20 map z wersji na PlayStation One. Poprawili również wiele problemów tej wersji, mocno ulepszyli AI wrogów i upiększyli niektóre sekcje. Pracy była przy tym masa. Przeniesienie danych z konsolowego pierwowzoru w praktyce nie było wykonalne, więc autorzy większość elementów musieli odtworzyć od zera sami.
Zmieniono również poziom trudności. Quake II na PSOne był łatwiejszy, gdyż opracowano go z myślą o grze na padzie. Dlatego przy odtwarzaniu tych map na PC konieczne był spore zmiany, tak aby podczas zabawy za pomocą myszki i klawiatury zachować odpowiednio wysoki poziom wyzwań.
Na koniec warto dodać, że Quake II na PSOne nie był jedyną wersją przeboju studia id Software, która mocno odbiegała od pecetowego pierwowzoru. Podobnie było w przypadku wydania na Nintendo 64. Tutaj nie jest jednak potrzebny żaden mod, gdyż całe Quake II 64 – z 19 mapami kampanii i 10 do deathmatchu – zostało dołączone do zeszłorocznej reedycji gry.