Pozornie nieistotny aspekt GTA 3, który okazał się zbyt nudny, pchnął twórców do wymyślenia jednego z ikonicznych elementów wielu innych gier Rockstara
Były pracownik Rockstara ujawnił, w jaki sposób w serii GTA powstała ikoniczna już dzisiaj kamera filmowa. Jej początki związane są z nudnymi podróżami kolejowymi.
Obbe Vermeij to były pracownik Rockstara, który bardzo chętnie dzieli się ciekawostkami na temat niegdyś współtworzonej przez siebie serii Grand Theft Auto. Za jego sprawą dowiedzieliśmy się m.in. o celowym wypełnianiu ulic śmieciami, szczegółach błędu z wybuchającymi samolotami, czy sztuczką usprawniającą ruch samochodowy. Teraz Obbe wypowiedział się nt. pociągów, które przyczyniły się do powstania ikonicznego elementu gier Rockstara – kamery filmowej.
Początki kamery filmowej
Vermeij zamieścił w serwisie X wpis, w którym wyjaśnił, że podczas programowania pociągów w GTA 3 uznał ich działanie za zwyczajnie nudne. Nie podobało mu się do tego stopnia, że zaczął nawet rozważać szybkie przeskoczenie postaci do następnej stacji, co ostatecznie zostało odrzucone z powodu ograniczeń technologicznych.
Zamiast tego wpadł na pomysł, aby kamera zmieniała się podczas jazdy pomiędzy losowymi punktami, w pobliżu torów. Dzięki temu cała trasa miała stać się bardziej interesująca. Widząc to, ktoś z zespołu zaproponował, aby coś podobnego zrobić również w przypadku samochodów. Vermeij dodał więc kamerę przy kole oraz widok z perspektywy goniących pojazdów. Zespół uznał to za zabawne, przez co funkcja trafiła do pełnej wersji.
Jak łatwo się domyślić, były to początki kamery filmowej, która w grach Rockstara obecna jest do dzisiaj. Znajdziemy ją nie tylko w najnowszej odsłonie gangsterskiej serii, ale również w Red Dead Redemption 2. Najpewniej zawita także do nadchodzącego GTA 6.
Kamera filmowa pozostała niezmieniona w Vice Ciy. Jeden z programistów, który dołączył do nas po ukończeniu Manhunta (Derek Ward), przejął kamerę i odświeżył ją na potrzeby SA.
Jako ciekawostkę warto dodać, że jeden z fanów postanowił odtworzyć starą jazdę pociągiem sprzed dodania kamery filmowej. Dokonał tego poprzez usunięcie jednego z plików gry, a wynik możecie obejrzeć poniżej. W odpowiedzi Vermeij przyznał jednak, że oryginalnie wykorzystywano do tego normalną kamerę „zza samochodu”.
Na reakcję fana – z odpowiednim screenem w zestawie – nie trzeba było długo czekać.