Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2024, 11:47

Wiedźmin 3: Dziki Gon za kulisami. Wilczym śladem wkrótce ujawni sekrety produkcji hitu CD Projektu

W książce Wilczym śladem Zbigniew Jankowski przedstawi pełną historię produkcji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, w tym kilka nieznanych dotychczas faktów.

Źródło fot. CD Projekt.
i

Wilczym śladem wkrótce trafi na rynek, pozwalając czytelnikom zapoznać się z historią produkcji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Dziennikarz Zbigniew Jankowski zdecydował się dotrzeć do producentów, projektantów, artystów, programistów i innych osób, które przez ponad 4 lata pracowały nad jednym z największych sukcesów polskiej branży gier w historii (jeśli wręcz nie największym).

Publikacja ukaże się nakładem wydawnictwa Gamebook i będzie liczyć 400-420 stron. Na nich zostaną opisane szczegóły powstania Wiedźmina 3 – „od pierwszych pomysłów fabularnych aż do premiery gry w maju 2015 roku”, zebrane na podstawie 27 wywiadów przeprowadzonych przez autora.

Część informacji zapewne nie będzie niczym nowym (co nieco na temat produkcji Dzikiego Gonu mogliśmy dowiedzieć się już z publikacji Jasona Schreiera). Jednakże Jankowski wspomina o dotychczas nieujawnionych faktach, jak również kulisach powstania „kultowych questów” oraz pomysłach, które ostatecznie nie trafiły do gry. W książce znajdziemy też biografie twórców.

Okładka Wilczego śladu.Źródło: Zbigniej Jankowski / Gamebook.

Chętni do poznania historii produkcji trzeciego Wiedźmina mogą zapisać się na listę oczekujących na oficjalnej stronie publikacji. Wszystkie takie osoby będą też regularnie otrzymywać ciekawostki na temat ksiązki od autora.

Wilczym śladem ukaże się na rynku w styczniu lub lutym 2025 roku. Dokładną datę wydania poznamy „wkrótce”.

  1. Wiedźmin 3 Next Gen – recenzja. Prawie remaster – i to za darmo!
  2. Najlepsze gry singleplayer z fabułami na 100 lub więcej godzin

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej