Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie (2)

LoL dla najbystrzejszych, FIFA / EA FC dla najmniej rozgarniętych? Badanie na inteligencję rozbawiło graczy
LoL dla najbystrzejszych, FIFA / EA FC dla najmniej rozgarniętych? Badanie na inteligencję rozbawiło graczy

Jakub Błażewicz, 7 października 2024, 13:17

Badanie na inteligencję graczy grupy Which Bingo to raczej ciekawostka, ale przynajmniej setnie ubawiło zdezorientowanych graczy League of Legends (i nie tylko).

Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI
Cud „odrodzenia” w Tetrisie stał się faktem. Gracz w końcu dokonał wyczynu, który wydawał się niemożliwy bez pomocy AI

Jakub Błażewicz, 7 października 2024, 11:40

Tetris został ukończony po raz drugi, tym razem przez inny niemożliwy wyczyn: „odrodzenie”. Przy okazji youtuber Michael „dogplayingtetris” Artiaga pobił inne rekordy.

Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich

Marcin Bukowski, 7 października 2024, 11:03

Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.

Ta wersja GTA: San Andreas miała zachwycić, a wygląda jak koszmar. Na prawdziwą rewolucję AI jeszcze trochę poczekamy
Ta wersja GTA: San Andreas miała zachwycić, a wygląda jak koszmar. Na prawdziwą rewolucję AI jeszcze trochę poczekamy

Adrian Werner, 4 października 2024, 14:30

Niektórzy wieszczą, że generatywna AI zrewolucjonizuje wkrótce sposób wyświetlania grafiki w grach. Przeróbka GTA: San Andreas pokazuje, że od tego momentu dzieli nas jeszcze dużo czasu.

Czy chińscy gracze faktycznie gorzej oceniają zachodnie gry? Analitycy wydali werdykt
Czy chińscy gracze faktycznie gorzej oceniają zachodnie gry? Analitycy wydali werdykt

Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 13:44

Internauci mają swoje teorie, ale przynajmniej jedna z nich została zweryfikowana: ta na temat surowych chińskich graczy.

Starsze wersje gier Microsoftu dostają na Steamie zmienione, „pośmiertne” grafiki. Celem jest przejrzystość
Starsze wersje gier Microsoftu dostają na Steamie zmienione, „pośmiertne” grafiki. Celem jest przejrzystość

Marcin Bukowski, 3 października 2024, 14:18

Microsoft podmienia tła swoich gier na Steamie, jeżeli dostępne są one w odświeżonej wersji. Jest to ciekawy zabieg, który powinien zminimalizować przypadki złego zakupu.

Bohaterka Ghost of Yotei nie wzięła się znikąd. Badacz wskazuje na intrygujący kontekst nowej gry studia Sucker Punch
Bohaterka Ghost of Yotei nie wzięła się znikąd. Badacz wskazuje na intrygujący kontekst nowej gry studia Sucker Punch

Jakub Błażewicz, 25 września 2024, 12:06

Ghost of Yotei wciąż skrywa sporo tajemnic, ale już pierwsze informacje mogą wyjaśniać wiele, wliczając w to osobę głównej bohaterki.

Co tu się stało? Cristiano Ronaldo pochwalił się, że będzie jednym z wojowników w powracającej po 26 latach serii
Co tu się stało? Cristiano Ronaldo pochwalił się, że będzie jednym z wojowników w powracającej po 26 latach serii

Kamil Kleszyk, 22 września 2024, 11:13

Wszystko wskazuje na to, że Cristiano Ronaldo będzie jedną z gwiazd powracającej po 26 latach serii Fatal Fury. Portugalski zawodnik udostępnił w sieci wideo zapowiadające jego udział w City of the Wolves.

Sprzątając w garażu, były deweloper znalazł zapomnianą płytę z wersją beta Half-Life 1. Zawiera poziom, który nie trafił do kultowej gry Valve, i jest dostępna za darmo
Sprzątając w garażu, były deweloper znalazł zapomnianą płytę z wersją beta Half-Life 1. Zawiera poziom, który nie trafił do kultowej gry Valve, i jest dostępna za darmo

Kamil Kleszyk, 22 września 2024, 10:53

Były deweloper odnalazł w swoim garażu płytę CD z wersją beta pierwszego Half-Life’a. Gra zawiera m.in. poziomy i wrogów, które nigdy nie trafiły do finalnej wersji produkcji Valve.

Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca
Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca

Maciej Gaffke, 21 września 2024, 11:06

Jedna ze scen z Astarionem w Baldur’s Gate 3 w ogóle nie była planowana. Reżyser produkcji potwierdził, że aktor Neil Newbon poszedł za głosem serca.

Gry naprawdę mogą wyglądać tak samo, bo Chińczycy używają Wiedźmina 3 i RDR2 do trenowania nowego AI
Gry naprawdę mogą wyglądać tak samo, bo Chińczycy używają Wiedźmina 3 i RDR2 do trenowania nowego AI

Marcin Bukowski, 17 września 2024, 15:00

Chińska firma Tencent zaprezentowała projekt mogący być pierwszym krokiem w stronę silników gier AI. GameGen-O ma za zadanie usprawnić i uprościć proces ich tworzenia.

Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem
Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem

Adrian Werner, 16 września 2024, 13:13

Martin Griffiths udostępnił filmik z wczesnej wersji Harry Potter and the Order of the Phoenix. Obecnie deweloper ten odpowiedzialny jest za silnik w No Man's Sky.

Najlepiej sprzedającą się grą tylko na PC wcale nie jest WoW. Bestseller wszech czasów to Garry's Mod
Najlepiej sprzedającą się grą tylko na PC wcale nie jest WoW. Bestseller wszech czasów to Garry's Mod

Maciej Gaffke, 13 września 2024, 10:02

Poznaliśmy tytuł najlepiej sprzedającej się gry ekskluzywnej na PC. Oficjalnie ogłoszono nią Garry’s Mod. Tytuł stworzony przez Garry’ego Newmana wpisano do Księgi Rekordów Guinnessa.

GTA 3 wraca tam, gdzie zaczęło. Fanowska konwersja na Dreamcasta robi ogromne wrażenie
GTA 3 wraca tam, gdzie zaczęło. Fanowska konwersja na Dreamcasta robi ogromne wrażenie

Adrian Werner, 12 września 2024, 11:45

Fanom udało się przenieść Grand Theft Auto 3 na konsolę Dreamcast. To powrót do korzeni, gdyż początkowo studio Rockstar tworzyło tę klasykę właśnie z myślą o platformie firmy Sega.

„Dobre” zakończenie Wiedźmina 3 mogło mieć zupełnie inny wydźwięk. Zobacz scenę, którą CD Projekt Red usunął z hitowego RPG
„Dobre” zakończenie Wiedźmina 3 mogło mieć zupełnie inny wydźwięk. Zobacz scenę, którą CD Projekt Red usunął z hitowego RPG

Maciej Gaffke, 11 września 2024, 21:29

Moder przywrócił usunięty fragment „dobrego” zakończenia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Studio CD Projekt Red ostatecznie nie umieściło go w finalnej wersji hitowego RPG akcji.

Gry wideo w medycynie to recepta na nowy „złoty wiek” branży
Gry wideo w medycynie to recepta na nowy „złoty wiek” branży

Jakub Błażewicz, 11 września 2024, 13:31

Firma Deepwell zyskała już zgodę amerykańskiego FDA na wykorzystanie „gier wideo i interaktywnych mediów” do leczenia zaburzeń psychicznych.

Steam mógł powstać we współpracy z Amazonem. Była dyrektor Valve przedstawiła niedoszły projekt współpracy
Steam mógł powstać we współpracy z Amazonem. Była dyrektor Valve przedstawiła niedoszły projekt współpracy

Jakub Błażewicz, 10 września 2024, 14:52

Monica Harrington została pominięta w oficjalnym dokumencie o historii Valve, ale najwyraźniej miała spory wpływ na sukces spółki Gabe'a Newella.

Samotny deweloper, który dał nam znakomity survival horror, po 12 latach wrócił do pracy nad mrocznym RPG inspirowanym Dark Souls. Zaczął od usunięcia prawie wszystkiego
Samotny deweloper, który dał nam znakomity survival horror, po 12 latach wrócił do pracy nad mrocznym RPG inspirowanym Dark Souls. Zaczął od usunięcia prawie wszystkiego

Maciej Gaffke, 9 września 2024, 19:39

Jasper Byrne, niezależny twórca uznanego survival horroru Lone Survivor, postanowił po 12 latach wznowić produkcję swojego porzuconego RPG.

Nietypowy prezent dla Valve od graczy TeamFortress 2. Tak fani dziękują za pokonanie armii botów
Nietypowy prezent dla Valve od graczy TeamFortress 2. Tak fani dziękują za pokonanie armii botów

Jakub Błażewicz, 9 września 2024, 15:00

Gracze Team Fortress 2 dostarczyli niecodzienny prezent do siedziby firmy Valve w podzięce za rozgromienie botów.

Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka
Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka

Marcin Bukowski, 6 września 2024, 20:56

W plikach Baldur’s Gate 3 odkryto nowe, niewykorzystane w grze zakończenie. Ponadto Patch 7 wprowadził dodatkową towarzyszkę dla Mrocznej Żądzy, choć jest w niej pewien haczyk.

Sprzedawcy już próbują zbić majątek na największej porażce Sony. Absurdalne oferty na Concord wyrastają jak grzyby po deszczu
Sprzedawcy już próbują zbić majątek na największej porażce Sony. Absurdalne oferty na Concord wyrastają jak grzyby po deszczu

Jakub Błażewicz, 6 września 2024, 12:19

Concord nadal ma otrzymać własny odcinek w serialu Secret Level. Na razie wielka porażka Sony i studia Firewalk podbija Internet „okazyjnymi” cenami na eBayu.

Gra na podstawie najbardziej znienawidzonej misji z GTA: Vice City zniknęła z PS Store. Najpewniej to efekt interwencji Take-Two
Gra na podstawie najbardziej znienawidzonej misji z GTA: Vice City zniknęła z PS Store. Najpewniej to efekt interwencji Take-Two

Jakub Błażewicz, 6 września 2024, 09:29

„Nowoczesny” i nieoficjalny remake nielubianej misji z GTA: Vice City chyba nie był dobrym pomysłem.

Po prezentacji Baldur’s Gate 3 gracze tak mocno wkurzyli się na Larian, że Swen Vincke dostał telefon od matki. „Co zrobiłeś? Ludzie są na ciebie bardzo źli”
Po prezentacji Baldur’s Gate 3 gracze tak mocno wkurzyli się na Larian, że Swen Vincke dostał telefon od matki. „Co zrobiłeś? Ludzie są na ciebie bardzo źli”

Maciej Gaffke, 2 września 2024, 18:49

Przed premierą niektórzy fani nazywali Baldur’s Gate 3 podróbką Divinity: Original Sin 2. Swen Vincke, szef Larian Studios, dowiedział się o tym od… swojej mamy.

„Co za fajny sposób na spożytkowanie RTX 4090”. Przełomowy symulator sztucznego życia wzbudza podziw u twórców gier
„Co za fajny sposób na spożytkowanie RTX 4090”. Przełomowy symulator sztucznego życia wzbudza podziw u twórców gier

Marcin Bukowski, 1 września 2024, 10:10

Naukowe symulatory życia na przestrzeni lat stały się niesamowicie zaawansowane. Swoją uwagę skierowali na nie nawet deweloperzy gier.

„Ten pomysł na biznes był naprawdę zły”. Twórcy STALKER 2 z humorem podsumowali trudny proces produkcji gry
„Ten pomysł na biznes był naprawdę zły”. Twórcy STALKER 2 z humorem podsumowali trudny proces produkcji gry

Jakub Błażewicz, 30 sierpnia 2024, 13:13

STALKER 2 naprawdę ma być na ukończeniu, ale po pięciu opóźnieniach, pandemii i wojnie twórcy zdają sobie sprawę, jak trudną decyzją biznesową był powrót do Zony.

Zajęło to ćwierć wieku, ale najbardziej żmudny rekord w legendarnym Quake'u został w końcu pobity
Zajęło to ćwierć wieku, ale najbardziej żmudny rekord w legendarnym Quake'u został w końcu pobity

Marcin Bukowski, 29 sierpnia 2024, 22:18

Po ponad 25 latach pobity został jeden z rekordów w oryginalnym Quake’u. Pewien gracz jako pierwsza osoba na świecie ukończył poziom „The Installation” w czasie poniżej 7 sekund.

Kingdom Come 2 idzie po rekord Guinessa. Prawdopodobnie nawet Baldur's Gate 3 nie ma tak wielkiego scenariusza
Kingdom Come 2 idzie po rekord Guinessa. Prawdopodobnie nawet Baldur's Gate 3 nie ma tak wielkiego scenariusza

Marcin Bukowski, 29 sierpnia 2024, 18:32

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 zawiera aż 2,2 miliona słów. To więcej niż w przypadku Baldur’s Gate 3, co oznacza, że gra może nawet pobić rekord Guinessa.

AI jako silnik do gier? Intrygujący eksperyment badaczy Google wraca do Dooma
AI jako silnik do gier? Intrygujący eksperyment badaczy Google wraca do Dooma

Jakub Błażewicz, 28 sierpnia 2024, 14:20

GameNGen raczej nie odpali Crysisa i nieprędko znajdzie zastosowanie w grach wideo, ale wykorzystanie AI (Stable Diffusion) jako silnika to ciekawy eksperyment.

GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki
GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki

Adrian Werner, 28 sierpnia 2024, 10:10

Dwie dekady temu studio Rockstar prowadziło wstępne prace nad odsłoną serii Grand Theft Auto osadzoną w Japonii. Były deweloper ujawnia powody porzucenia GTA: Tokyo.

Smartfony i konsole królują na europejskim rynku gier. Polski gamedev zatrudnia 15 tysięcy osób
Smartfony i konsole królują na europejskim rynku gier. Polski gamedev zatrudnia 15 tysięcy osób

Jakub Błażewicz, 27 sierpnia 2024, 09:42

W 2024 roku 75% graczy w Europie było pełnoletnich, a największy udział w przychodach branży gier wideo miały (znowu) smartfony i konsole.

„Dawniej otrzymywałeś nagrodę za sprzedaż 50 lub 100 tys. egzemplarzy. Teraz to koniec kariery”. Odzyskanie kolekcji pamiątek z Fallouta i Baldur's Gate skłoniło weterana RPG do ciekawych przemyśleń
„Dawniej otrzymywałeś nagrodę za sprzedaż 50 lub 100 tys. egzemplarzy. Teraz to koniec kariery”. Odzyskanie kolekcji pamiątek z Fallouta i Baldur's Gate skłoniło weterana RPG do ciekawych przemyśleń

Krzysztof Kałuziński, 25 sierpnia 2024, 21:19

Brian Fargo – jeden ze współzałożycieli Interplay i szef inXile Entertainment – odzyskał pamiątki związane m.in. z cyklem Baldur's Gate. Znany projektant zauważył, że dawne wyróżnienia nie mają przełożenia na współczesne czasy.

Zapowiedź Dying Light: The Beast zaskoczyła nawet „głos” Kyle’a Crane’a. „Nie zdarza się to zbyt często w czyjejś karierze”
Zapowiedź Dying Light: The Beast zaskoczyła nawet „głos” Kyle’a Crane’a. „Nie zdarza się to zbyt często w czyjejś karierze”

Marcin Bukowski, 22 sierpnia 2024, 19:37

Powrót Kyle’a Crane’a w Dying Light: The Beast zaskoczył nawet aktora użyczającego głosu owemu bohaterowi. Co ciekawe, gdyby nie wścibskość fanów, taka decyzja mogłaby nigdy nie zapaść.

Nintendo wkrótce otworzy swoje muzeum. Gra na gigantycznych kontrolerach to tylko jedna z atrakcji
Nintendo wkrótce otworzy swoje muzeum. Gra na gigantycznych kontrolerach to tylko jedna z atrakcji

Jakub Błażewicz, 20 sierpnia 2024, 12:53

Shigeru Miyamoto pokazał tylko część atrakcji Muzeum Nintendo, które zostanie otwarte w tym roku, ale i tak wzbudził tym naszą ciekawość.

Ulice w GTA 3 i Vice City były zbyt czyste, więc twórca z Rockstara celowo wypełnił je śmieciami. Z San Andreas musiał jednak je usunąć
Ulice w GTA 3 i Vice City były zbyt czyste, więc twórca z Rockstara celowo wypełnił je śmieciami. Z San Andreas musiał jednak je usunąć

Maciej Gaffke, 14 sierpnia 2024, 22:00

Dawny pracownik Rockstar Games opisał w serwisie X jeden ze swoich „śmieciowych” pomysłów, wdrożony do GTA 3. Nie przypadł on jednak do gustu kolegom z zespołu dewelopera i ostatecznie nie trafił później do GTA: San Andreas.

Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux
Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2024, 11:40

Krystian Komisarek udostępnił kolejną imponującą prezentację narzędzia Fluid Flux w formie wejścia do podwodnego świata.

Wiele gier zasługuje na to, by ich muzyka była grana przez orkiestrę. Cykl RPG Final Fantasy to sztandarowy przykład - cykl muzyczny Adama
Wiele gier zasługuje na to, by ich muzyka była grana przez orkiestrę. Cykl RPG Final Fantasy to sztandarowy przykład - cykl muzyczny Adama

Adam Adamczyk, 13 sierpnia 2024, 12:05

Muzyka zawsze była jedną z mocniejszych stron serii Final Fantasy, a niektóre kompozycje doskonale odgrywają zawodowe orkiestry. Oto kilka tego typu utworów, które możecie usłyszycie na żywo, jeśli się pospieszycie.

Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3”
Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3”

Marcin Bukowski, 12 sierpnia 2024, 17:46

Studio Larian opublikowało materiał wideo poświęcony procesowi tworzenia animacji walki w Baldur’s Gate 3.

Reżyser Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 nie pozostawia złudzeń: nie zaczynajcie tworzenia gier tylko dla pieniędzy
Reżyser Dragon Age: Origins i Dragon Age 2 nie pozostawia złudzeń: nie zaczynajcie tworzenia gier tylko dla pieniędzy

Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2024, 13:32

Mark Darrah ma sporo rad dla osób pragnących zacząć przygodę z tworzeniem gier. Były pracownik BioWare stwierdził m.in., że zarabianie pieniędzy nie powinno być główną motywacją do założenia studia.

Gusta i guściki graczy Baldur’s Gate 3. Larian podzielił się toną ciekawostek, ujawniając, ile osób skusiło się na romans z Shadowheart, a ile preferuje niedźwiedzie i macki
Gusta i guściki graczy Baldur’s Gate 3. Larian podzielił się toną ciekawostek, ujawniając, ile osób skusiło się na romans z Shadowheart, a ile preferuje niedźwiedzie i macki

Marcin Przała, 7 sierpnia 2024, 19:16

Beligjskie studio Larian świętuje pierwszą rocznicę premiery Baldur's Gate 3, dostarczając graczom masę interesujących statystyk na temat swojego opus magnum.

Twórca niezależnego hitu tak bardzo nie chce, żeby Balatro stało się grą hazardową, że zastrzegł to w testamencie. Znakomita sprzedaż produkcji zaowocuje darmową zawartością
Twórca niezależnego hitu tak bardzo nie chce, żeby Balatro stało się grą hazardową, że zastrzegł to w testamencie. Znakomita sprzedaż produkcji zaowocuje darmową zawartością

Marcin Bukowski, 7 sierpnia 2024, 16:37

Twórca karcianki Balatro zapisał w testamencie specjalną klauzulę, na mocy której produkcja nigdy nie będzie mogła trafić do kasyn bądź firm hazardowych.

Tajemniczy Joel z Helldivers 2 uchwycony na filmiku. To on ma być źródłem nieszczęść i radości graczy
Tajemniczy Joel z Helldivers 2 uchwycony na filmiku. To on ma być źródłem nieszczęść i radości graczy

Jakub Błażewicz, 2 sierpnia 2024, 09:37

Bóg wojny Helldivers 2 nie ujawnił swojego oblicza, ale Joel pokazał swoją moc tak w grze, jak i poza nią.

Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu została uświetniona przez zakapturzoną postać przypominającą Arno z Assassin’s Creed: Unity
Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu została uświetniona przez zakapturzoną postać przypominającą Arno z Assassin’s Creed: Unity

Michał Harat, 26 lipca 2024, 21:37

Na otwarciu tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu pojawiła się tajemnicza, zakapturzona postać. Bardzo możliwe, że wykonana przez nią parkourowa choreografia została zainspirowała przez serię Assassin’s Creed.

Deweloper stracił dostęp do kodu źródłowego własnej gry, więc wycofał ją ze sprzedaży na Steamie
Deweloper stracił dostęp do kodu źródłowego własnej gry, więc wycofał ją ze sprzedaży na Steamie

Jakub Błażewicz, 25 lipca 2024, 14:55

Twórcy Quantum Lock nie są pierwszymi deweloperami, którym udało się stracić kod źródłowy swojej gry.

Takiego systemu kreowania postaci jeszcze nie było. W nowej grze akcji fantasy autorów Warframe stworzymy matkę, by określić wygląd naszej postaci
Takiego systemu kreowania postaci jeszcze nie było. W nowej grze akcji fantasy autorów Warframe stworzymy matkę, by określić wygląd naszej postaci

Agnieszka Adamus, 21 lipca 2024, 17:23

Do sieci trafił obszerny gameplay z Soulframe. Wynika z niego, że na początku zabawy będziemy musieli stworzyć matkę dla naszej postaci.

Grając w Baldur’s Gate 3 w nieszablonowy sposób, fan znalazł niezwykle ukryte zadanie. Jest ono dowodem na to, że Larian Studios przewidziało każdy ruch gracza
Grając w Baldur’s Gate 3 w nieszablonowy sposób, fan znalazł niezwykle ukryte zadanie. Jest ono dowodem na to, że Larian Studios przewidziało każdy ruch gracza

Agnieszka Adamus, 21 lipca 2024, 14:22

Pewien twórca treści postanowił sprawdzić, jak potoczy się akcja Baldur's Gate 3, gdy porzuci Kamienie Pustki w specyficznych miejscach. W ten sposób udało mu się odkryć nowe zadanie.

Twórca Counter-Strike nie żałuje sprzedania marki Valve, ale wolałby osłabić AWP
Twórca Counter-Strike nie żałuje sprzedania marki Valve, ale wolałby osłabić AWP

Jakub Błażewicz, 19 lipca 2024, 13:54

Minh „Gooseman” Le docenia to, jak Valve podtrzymało dziedzictwo Counter-Strike'a. Co najwyżej żałuje, że nie poprawił zawczasu balansu broni.

„Nie możemy robić takich gier, bo się nie sprzedają”. W sukces BioShocka nie wierzył nawet jego twórca. Gdyby nie pasja i upór devów, nie byłoby wielkiego hitu
„Nie możemy robić takich gier, bo się nie sprzedają”. W sukces BioShocka nie wierzył nawet jego twórca. Gdyby nie pasja i upór devów, nie byłoby wielkiego hitu

Danuta Repelowicz, 15 lipca 2024, 14:30

O sukcesie decyduje często nie talent, a tupet. Ken Levine ujawnia kulisy powstania BioShocka.

Baldur's Gate 3 otrzymuje tyle nagród, że zakłóca to pracę w Larian Studios
Baldur's Gate 3 otrzymuje tyle nagród, że zakłóca to pracę w Larian Studios

Jakub Błażewicz, 15 lipca 2024, 12:23

Baldur's Gate 3 otrzymuje aż za wiele nagród. Swen Vincke z Larian Studio zdradził, że utrudnia to pracę twórcom.

„Nie liczcie na wielkie hity”. Wydawca Manor Lords nie jest zainteresowany giełdą i „nieskończonym wzrostem”
„Nie liczcie na wielkie hity”. Wydawca Manor Lords nie jest zainteresowany giełdą i „nieskończonym wzrostem”

Jakub Błażewicz, 12 lipca 2024, 13:00

Tim Bender z firmy Hooded Horse (Manor Lords, Against the Storm) ponownie skrytykował wydawców, którzy stawiają na szukanie wielkiego przeboju kosztem studiów.

Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru”
Swen Vincke wymienił marki, którymi mogłoby się zająć Larian, gdyby nie dostało zgody na Baldur's Gate 3. „Nie mieliśmy dużego wyboru”

Jakub Błażewicz, 12 lipca 2024, 11:05

Baldur's Gate to jedna z niewielu marek, które Swen Vincke rozważał jako szansę Larian Studios na przyciągnięcie do nowej gry zespołu szerszego grona odbiorców.