Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2024, 12:23

Baldur's Gate 3 otrzymuje tyle nagród, że zakłóca to pracę w Larian Studios

Baldur's Gate 3 otrzymuje aż za wiele nagród. Swen Vincke z Larian Studio zdradził, że utrudnia to pracę twórcom.

Źródło fot. Larian Studios.
i

W anglojęzycznej kulturze Internetu przyjęło się określenie „cierpienia od sukcesu” (suffering from success). Tak właśnie mają się czuć pracownicy studia Larian, bo Baldur’s Gate 3 otrzymuje tak wiele nagród, że zaczęło to zakłócać pracę dewelopera.

Sukces odciąga twórców Baldur’s Gate 3 od pracy

Swen Vincke zdradził sporo ciekawych informacji w wywiadzie udzielonym magazynowi Edge. Prezes Larian Studios odniósł się m.in. do kwestii licznych nagród branżowych przyznanych trzeciemu Baldur’s Gate. Te ugruntowały status gry jako jednego z najlepszych RPG-ów wszech czasów, a z pewnością największego hitu 2023 roku. Nawet Johan Pilestedt, którego Helldivers 2 niedawno przegrało z BG 3 o tytuł „najlepszej gry”, bynajmniej nie narzekał na kolejne zwycięstwo dzieła studia Larian (via serwis X).

Oczywiście szef Larian Studios cieszy się z tych wyróżnień… ale te zwycięstwa najnowszego projektu dewelopera nieco przytłoczyły twórców. Każda statuetka wymaga bowiem wysłania po nią kilku twórców i w pewnym momencie Larian Studios zdecydowało sie wprowadzić „rotacyjne zespoły” do odbierana kolejnych nagród (via Games Radar).

Vincke podkreślił, że studio nadal jest wyróżniane na kolejnych wydarzeniach, a każdą z nagród uznaje za „ważną”. Co jednak oznacza, że część twórców jest notorycznie odciągana od prac nad kolejnymi projektami zespołu. Dlatego szef Larian Studios wolałby, żeby wszystkie te wydarzenia odbywały się w tym samym czasie – by deweloperzy mogli w końcu zamknąć ten etap swojej historii (Baldur’s Gate 3 wkrótce otrzyma ostatnią dużą aktualizację).

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej