Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 września 2024, 20:56

Larian wyciął z Patcha 7 do Baldur's Gate 3 dwa wyjątkowo niesatysfakcjonujące złe zakończenia. Pojawił się za to motyw rodem z Kopciuszka

W plikach Baldur’s Gate 3 odkryto nowe, niewykorzystane w grze zakończenie. Ponadto Patch 7 wprowadził dodatkową towarzyszkę dla Mrocznej Żądzy, choć jest w niej pewien haczyk.

Źródło fot. Larian Studios
i

Do gry Baldur’s Gate 3 zawitała wczoraj olbrzymia aktualizacja wprowadzająca m.in. oficjalne narzędzia moderskie oraz dodatkowe przerywniki filmowe dla złych postaci. Najwidoczniej jednak tych drugich studio Larian szykowało jeszcze więcej, gdyż jeden z fanów odkrył właśnie w plikach gry nowe, niewykorzystane zakończenia.

UWAGA: spoilery!

Chociaż omawiane tu zakończenie nie jest dostępne w grze, to jednak zdradza sytuację, która może mieć miejsce na jej końcu. Czujcie się ostrzeżeni.

Dodatkowe zakończenia

W materiale udostępnionym w serwisie YouTube możemy zobaczyć, jak po ostatecznej walce, w której przejęliśmy władzę nad Netheryjskim Mózgiem, nasza postać ma do wyboru dwie dodatkowe opcje.

  1. Nareszcie usuń kijankę i odejdź ze swoimi kompanami.
  2. Pozbądź się wreszcie pasożyta i odejdź od tego wszystkiego – sam(a).

Po wybraniu którejś z nich, tak naprawdę nie dzieje się nic więcej, niż zostało to napisane. Bohaterka (w tym przypadku Lae’zel, ale jest to dostępne dla każdej postaci) pozbywa się kijanki i odchodzi – sama lub z kompanami, pozostawiając oniemiałych ludzi.

Obydwa zakończenia sprawiają wrażenie mocno nijakich. Widząc je, jestem w stanie zrozumieć, czemu Larian Studios podjęło decyzję o ich wycięciu. W dodatku wydają się być nieco bezsensowne, gdyż wynika z nich, że nasza postać przeszła przez wszystkie wydarzenia w grze i zwyciężyła w ostatecznej bitwie tylko po to, aby na końcu stwierdzić, że ma wszystko w poważaniu i odejść. Mało satysfakcjonujące. Z drugiej jednak strony, jestem w stanie sobie wyobrazić, że jakiś gracz rozpoczyna przygodę, biorąc za cel pozbycie się kijanki i powrót do „normalnego życia”. W takim przypadku byłoby to całkiem ciekawe rozwiązanie.

Nowa towarzyszka

Skoro mowa o złych postaciach, pochylmy się jeszcze na chwilę nad Mroczną Żądzą, gdyż grając nią, możemy teraz pozyskać nową towarzyszkę – Alfirę. Postać tę spotykamy w I akcie i normalnie skazana jest ona na śmierć. Niemniej gracze już jakiś czas temu odkryli sposób na uratowanie jej, polegający na nieśmiercionośnym powaleniu postaci przed śmiercionośnym dla niej incydentem.

Po aktualizacji natomiast, jeśli zaprosimy Alfirę do naszego obozu to stanie się grywalnym członkiem drużyny. Możemy wtedy podnieść jej poziom i wyposażyć ją w przedmioty etc. Jest tu jednak pewien haczyk – niczym w przypadku Kopciuszka z baśni, wszystko trwa tylko do zakończenia długiego odpoczynku (choć tam czar działał jeszcze krócej – do północy). Nie jest to zatem duża zmiana, ale z pewnością interesująca ciekawostka.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldurs Gate 3 – poradnik do gry

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej