Baldur’s Gate 3 mogło wyglądać zupełnie inaczej. Larian Studios „przynajmniej dwa razy” zmieniało koncepcję, zanim znalazło tę, którą pokochali gracze
Reżyser artystyczna Baldur’s Gate 3, Alena Dubrovina, zdradziła, że początkowo Larian Studios planowało nadać swojej hitowej produkcji bardziej kreskówkową stylistykę.

Niesamowity sukces Baldur’s Gate 3 to zasługa wielu czynników, które doskonale ze sobą współgrają. Czy jednak dzieło Larian Studios spotkałoby się z tak gorącym przyjęciem, gdyby deweloperzy zrealizowali swoje pierwotne koncepcje? Tego się już nie dowiemy. Dowiedzieliśmy się natomiast czegoś w kwestii tych pomysłów.
Reżyser artystyczna Baldur’s Gate 3, Alena Dubrovina, była niedawno gościem podcastu CD Projekt Red, podczas którego zdradziła, że pierwszy plan zakładał nadanie grze bardziej kreskówkowej stylistyki.
Na początku próbowaliśmy bardziej stylizowanego podejścia, powiedziałabym nawet, że kreskówkowego, aby zbliżyć się do tego, co widzimy w książkach D&D i rysunkach D&D – tłumaczyła deweloperka, dodając, że w trakcie projektowania koncepcja Baldur’s Gate 3 zmieniła się „przynajmniej dwa razy”.
Ekipa Larian postanowiła jednak zaryzykować i poszła w bardziej realistyczną grafikę.
Następnie spróbowaliśmy nieco bardziej realistycznego, ugruntowanego podejścia, ale wciąż zachowując stylizowany charakter. Trudno to opisać, chyba łatwiej pokazać – kontynuowała.
Mimo poczucia, że podążają we właściwym kierunku, twórcy – po przejrzeniu kilku testowych cutscenek – wciąż nie byli zadowoleni z efektów. Dubrovina przyznała, że w trakcie procesu projektowania gry „nie było żadnego konkretnego planu przedprodukcyjnego”. Zespół po prostu „eksperymentował” i „próbował różnych rzeczy” w miarę rozwoju swojego stylu, „nie mając pojęcia, co chce osiągnąć”.
Tak, chcę zrobić coś fajnego, ale nie wiem jak – przedstawiła proces myślowy każdego dewelopera odpowiedzialnego za Baldur’s Gate 3.
Biorąc pod uwagę, że belgijska ekipa niejako błądziła po omacku, na podziw zasługuje to, że udało się jej stworzyć produkcję, w której zakochały się miliony graczy na całym świecie.
Jeśli jednak żałujecie, że autorzy nie nadali grze bardziej kreskówkowej stylistyki, zawsze możecie obejrzeć udostępnione przez Larian okolicznościowe filmy animowane. Jeden z nich uświetnił wydanie Patcha 8.