Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2025, 21:24

autor: Maciej Gaffke

Nowe, „szalenie ambitne” RPG twórców Baldur’s Gate 3 jest w „głębokich okopach”. Swen Vincke „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” tak dużej gry

Szef studia Larian, Swen Vincke, w niedawnym wywiadzie opowiedział o pracy firmy nad nowymi projektami.

Źródło fot. Larian Studios / YouTube.
i

Swen Vincke ze studia Larian udzielił niedawno wywiadu serwisowi GameSpot, w którym szerzej opowiedział o pracy nad nowymi projektami. Aktualnie firma funcjonuje w nowym modelu, zakładającym tworzenie dwóch gier jednocześnie (jedna z nich otrzymała kodową nazwę Excalibur).

Sądząc po słowach dewelopera, opracowywanie następnej „szalenie ambitnej” gry przebiega zgodnie z planem. Vincke powiedział, że tytuł „kształtuje się w zasadzie całkiem nieźle”, ale wspomniał także o byciu w „głębokich okopach”, co sugeruje, iż dalej jest to początkowy etap prac. Co więcej, deweloper zażartował, że „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” dużej gry.

Ponadto Vincke wyjaśnił powody wdrożenia nowego systemu realizacji projektów – chodzi o zapewnienie ciągłości produkcji. Przyznał także, że świeża metoda pracy może być wymagająca ze względu na wielkie i skomplikowane tytuły, jakie tworzy belgijska firma.

[...] nie jest to najłatwiejsza rzecz na świecie [nowy model pracy – przyp. red.], ponieważ tworzymy bardzo skomplikowane gry, z mnóstwem permutacji i dużą dozą swobody dla graczy. [...] Kiedy jedna grupa [odpowiedzialna za ogólny kierunek produkcji] skończy, a ludzie z drugiej [projektujący animacje, skrypty etc.] nie są gotowi, wtedy jesteśmy w d*pie, bo wszyscy muszą czekać. Tego właśnie staramy się uniknąć.

Co ciekawe, Vincke chce zobaczyć rezultaty tej metody w ciągu pięciu lat. Być może zatem właśnie tyle czasu przyjdzie nam czekać na kolejne dzieło od Belgów, które ma bardzo wysoko zawieszoną poprzeczkę po świetnym Baldur’s Gate III.

Mam nadzieję, że za pięć lat będę mógł powiedzieć: rozgryźliśmy to. Doszliśmy do tego. Tak teraz działamy. Oto pierwsza gra. Tworzymy coś zupełnie innego, drugą grę, a kiedy będzie ona gotowa, będziemy już pracować nad czymś innym.

Przypomnijmy, że niedawno wypuszczono Patch 8 do BG III, który ma być ostatnią dużą aktualizacją gry. Teraz jej żywot mają przedłużać modyfikacje graczy, co Vincke też wcześniej zaznaczył.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej