Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2024, 18:32

Kingdom Come 2 idzie po rekord Guinessa. Prawdopodobnie nawet Baldur's Gate 3 nie ma tak wielkiego scenariusza

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 zawiera aż 2,2 miliona słów. To więcej niż w przypadku Baldur’s Gate 3, co oznacza, że gra może nawet pobić rekord Guinessa.

Źródło fot. Warhorse Studios
i

O tym, że Kingdom Come: Deliverance 2 będzie grą o sporych rozmiarach, wiemy już od dnia jej zapowiedzi. Wszakże pracuje nad nią aż 250 osób, jej świat będzie dwukrotnie większy niż w „jedynce”, a szef studia Warhorse stwierdził, iż główne miasto – Kutná Hora – jest „za duże”. Teraz natomiast poznaliśmy konkretne liczby dotyczące rozmiaru scenariusza i są one równie imponujące.

Za pośrednictwem serwisu X Daniel Vávra przekazał, iż historia KCD 2 liczy 11 tysięcy „typowych stron scenariuszowych”, co przekłada się aż na 2,2 miliona słów. Zdaniem twórcy taką zawartość można porównać do 100 skryptów typowego 2-godzinnego filmu lub 25 standardowej długości książek.

Liczba ta może jednak nie robić wrażenia, jeśli nie przyrównamy jej do innych produkcji. Dla przykładu: scenariusz zeszłorocznego RPG Baldur’s Gate 3, któremu kolosalnych rozmiarów nie da się odmówić, zawiera ponad 2 miliony słów. Co ciekawe, produkcja Larian Studios pobiła w tej kwestii rekord Guinessa, więc wychodzi na to, iż studio Warhorse szykuje nowego rekordzistę.

Jeżeli natomiast jesteście ciekawi, jak prezentują się fragmenty owego scenariusza, to twórcy KCD 2 zaprezentowali niedawno 20-minutowy gameplay, podczas którego omówione zostały najważniejsze elementy gry. Znajdziecie w nim chociażby część misji z Polakiem w roli głównej, który został niesamowicie ciepło przyjęty w sieci przez naszych rodaków.

Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

  1. Grałem w Kingdom Come: Deliverance 2 i jestem oczarowany. Czeskie RPG może zawalczyć z GTA 6 o tytuł gry roku 2025

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej