Zapomniane znajomości | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Zapomniane znajomości
Informacje wstępne
Szansa na przystąpienie do tego zadania pojawi się w trakcie rozwiązywania głównego questu W Pogoni za Izajaszem Sandovalem. W drodze do Centrum Kongresowego, a konkretnie niedaleko kliniki LIMB, skontaktuje się z Tobą Pritchard. Zaoferuje on możliwość odnalezienia detektywa Brenta Radforda, z którym współpracował Dawid Sarif celem badania przeszłości nowo zatrudnianych pracowników korporacji (dowiedziałeś się o tym podczas zaliczania głównego questu Konspiracyjne pogłoski). Sama misja nie jest szczególnie długa, choć zmuszony zostaniesz do odbycia kilku rozmów i pozbycia się grupki przeciwników.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Sprawdź wskazówkę Pritcharda - Dotarcie do mieszkania Pritcharda jest proste, ale po znalezieniu się w środku musisz uważać na uzbrojonego osobnika.
2. GŁÓWNY - Znajdź zestaw wstrząsowy Radforda - Poszukiwany obiekt bardzo łatwo można odnaleźć.
3. GŁÓWNY - Zrób Radfordowi zastrzyk z morfiny - Zastrzyk robi się w trakcie rozmowy z Radfordem. Gra wymusi ponadto powtórzenie tej akcji jeżeli będziesz chciał poznać więcej szczegółów na temat całej sytuacji.
4. GŁÓWNY - Przeszukaj skrytkę Radforda - Nazwa tego celu misji jest dość myląca, bo musisz jedynie dotrzeć w pobliże skrytki.
5. GŁÓWNY - Wyeliminuj facetów w czerni - O wiele lepiej jest po cichu rozprawić się z przeciwnikami, dzięki czemu nie doprowadzisz do zaalarmowania okolicznych funkcjonariuszy.
6. GŁÓWNY - Przeszukać skrytkę Radforda - Cel ten jest dwuczęściowy, a to dlatego, że musisz włamać się zarówno do terminalu komputerowego, jak i sejfu.
7. GŁÓWNY - Znajdź Michelle Walthers - Dotarcie do zamieszkiwanego przez kobietę apartamentu nie jest trudne.
8. GŁÓWNY - Porozmawiaj z Michelle Walthers - Cel ten zostanie zaliczony tuż po rozpoczęciu rozmowy z Michelle.
9. GŁÓWNY - Daj pani Walthers fotografie - Fotografie przekazuje się Michelle niedługo po rozpoczęciu rozmowy.
10. GŁÓWNY - Zostaw panią Walthers w spokoju - Jedyne co musisz zrobić, to wyjść z apartamentu Michelle.
(1) Odnalezienie detektywa Radforda
Pierwszy cel tego zadania to odnalezienie Brenta Radforda, czyli detektywa, z którym współpracował Dawid Sarif. W tym celu musiałbyś zawrócić i ponownie wybrać się na północ, wybierając przejście przy stacji benzynowej. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do bloku mieszkalnego znajdującego się na zachód od boiska do koszykówki (powyższy screen).
Skorzystaj z drabiny i przystąp do wspinaczki. Jak zapewne pamiętasz, w celu wejścia do budynku musisz przejść przez okiennicę. Zbliż się do okna wskazywanego przez grę #1. Upewnij się, że znalazłeś się na poziomie 2 budynku. Po dotarciu do rozwidlenia skręć w lewo i wejdź do lewego apartamentu #2.
Radzę tu kucnąć lub skorzystać z ulepszenia wyciszającego ruchy bohatera. Zbliż się ostrożnie do sąsiedniego pomieszczenia i zauważ, że przy wejściu do łazienki stoi uzbrojony osobnik #1. Przeciwnika tego możesz ostrzelać z odległości, ale lepiej byłoby do niego się zbliżyć i pokonać go w walce wręcz #2.
Możesz już podejść do ciężko rannego Brenta Radforda i zainicjować z nim rozmowę. Mężczyzna nie będzie chciał z Tobą rozmawiać dopóki nie odnajdziesz zestawu wstrząsowy z morfiną, która chwilowo uśmierzy jego ból. Zakończ rozmowę, bo próba kontynuacji rozmowy zakończyłaby się fiaskiem.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Drobna ciekawostka - jeżeli nie chcesz tracić czasu na szukanie zestawu wstrząsowego i odbywanie kolejnych rozmów z detektywem, to możesz go ogłuszyć lub zabić #1, a następnie zbadać jego ciało i zabrać palmtopa #2. Na palmtopie odnalazłbyś pozostawioną informację dotyczącą skrytki, o której Radford wspomniałby dopiero po otrzymaniu morfiny. Mógłbyś w rezultacie od razu się tam udać i kontynuować quest.
(2) Odnalezienie zestawu wstrząsowego
Wyjdź z łazienki i rozejrzyj się po poprzednim pomieszczeniu. Zestaw wstrząsowy Radforda leży za kartonem we wschodniej części pomieszczenia #1. Możesz już powrócić do Radforda i powtórnie zainicjować rozmowę. Wybierz wariant wstrzyknięcia mu morfiny #2, co pozwoli Ci na odbycie dłuższej rozmowy z detektywem.
Nagroda: 200 punktów doświadczenia.
(3) Przepytanie Radforda
Od Radforda dowiesz się, że pewne osoby próbują odnaleźć i splądrować skrytkę ze zgromadzonymi informacjami na temat głównego bohatera. Mężczyzna poprosi Cię też o ochronienie niejakiej Michelle, która rzekomo wie nieco więcej na ten temat. Po zakończeniu pierwszej części rozmowy zostaniesz poproszony o zaaplikowanie drugiej dawki morfiny. Dobrze byłoby przystać na prośbę Radforda (powyższy screen).
Proponuję wybrać teraz zakładkę Szczegółów (powyższy screen) i wypytać Radforda o samo zadanie. Pozwoli Ci do pozyskać kod do sejfu ze skrytki - 4062. Mężczyźnie możesz też zadać kilka dodatkowych pytań na temat Sarifa, Michelle oraz napastników. Po sprawdzeniu wszystkich opcji dialogowych spróbuj zakończyć rozmowę.
Radford nie będzie chciał zakończyć rozmowy, stwierdzając, iż jego rany są bardzo poważne i że zapewne nie zdoła się wylizać. Jako że detektyw jest zagorzałym przeciwnikiem stosowania wszczepów, które mogłyby uratować mu życie, poprosi Cię o wstrzyknięcie mu śmiertelnej dawki morfiny. Najprostsze rozwiązanie to odmowa wykonania na nim egzekucji #1. Rozzłościsz takim zachowaniem Radforda, ale mężczyzna sam nie odbierze sobie życia. Przeciwieństwem opisanej akcji jest wyrażenie zgody na podanie mu morfiny. Radford w takiej sytuacji by zmarł #2.
Jeżeli zamierzasz poszukać pokojowego rozwiązania problemu, to zdecyduj się na zadanie mu dodatkowych pytań na temat jego niechęci do wszczepów. Musiałbyś następnie okazać mężczyźnie empatię, skorzystać z ulepszenia Wzmacniacz społeczny i uaktywnić feromony (klawisz Z). Wybierz opcję zachowania dla typu osobowości alfa (Uspokojenie). Pozwoli Ci to przekonać Radforda do przyjęcia pomocy od Jensena i zaczekania na przybycie ambulansu. Warto dodać, iż detektyw w ramach "nagrody" podzieli się z Adamem pikantnymi szczegółami na temat eksperymentów, którym został poddany w trakcie instalacji jego wszczepów.
(4) Dotarcie do skrytki Radforda
Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodnia ścieżka do skrytki (dziura w płocie blokowana przez kontener); 2 - Wschodnia ścieżka do skrytki (alejka z płonącym samochodem).
Skrytka Radforda znajduje się w alejce na zachód od posterunku policji, a konkretnie niedaleko zejścia do kanałów, z którego być może korzystałeś w trakcie poprzedniej wizyty w Detroit. Możesz tam dotrzeć na dwa sposoby. Jeżeli masz ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów, to po wyjściu z budynku, w którym mieszka detektyw skieruj się na północ i odsuń beczki #1. Zejdź na dół i wejdź do niewielkiego tunelu #2.
Skręć przy pierwszej okazji w prawo, a powinieneś po chwili dotrzeć do wyjścia #1. Wskocz teraz na górę i z pomocą wspomnianego wyżej ulepszenia odblokuj sobie przejście #2 poprzez przesunięcie dużego kontenera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Do skrytki możesz też dotrzeć od strony posterunku policji. Musiałbyś mianowicie wybrać przejście znajdujące się za płonącym samochodem (powyższy screen).
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(5) Pozbycie się facetów w czerni
Okolica pilnowana jest w sumie przez czterech przeciwników. Trzech z nich znajduje się na zewnątrz skrytki, a czwarty stoi w środku. Jeżeli z przeciwnikami masz zamiar rozprawić się w agresywny sposób, to dobrze byłoby rozstawić się za dowolną zasłoną i ich ostrzelać (powyższy screen).
W trakcie zażartej wymiany ognia musisz uważać nie tylko na czwartego przeciwnika, który wybiegnie ze skrytki, ale również na okolicznych funkcjonariuszy, którzy zapewne zareagują na toczące się tu walki (powyższy screen). W celu zmniejszenia ryzyka odniesienia poważnych obrażeń polecam zaatakować facetów w czerni z zachodu lub po ich wyeliminowaniu zeskoczyć szybko do kanałów, licząc na to, że sytuacja z czasem się uspokoi.
Jeżeli masz zamiar jedynie ogłuszyć przeciwników, to będzie nieco trudniej. Nie polecam korzystać z broni paraliżującej, bo wrogowie stoją blisko siebie i odgłosy wystrzałów mogłyby ich zaalarmować. O wiele lepiej jest pokonać wszystkich oponentów w walce wręcz i proponuję rozpocząć od przeciwnika samotnie patrolującego zachodnią alejkę (powyższy screen).
Dwóch stojących obok siebie przeciwników najłatwiej jest ogłuszyć z pomocą ulepszenia Jednoczesne unieszkodliwienie #1. Jeżeli go nie posiadasz, to postaraj się jednego z nich trafić strzałką usypiającą i w odpowiednim momencie powalić w walce wręcz jego kolegę (nie masz tu co liczyć na premie za pozostawanie w ukryciu). Na koniec pozostaw sobie pojedynczego faceta w czerni stojącego wewnątrz skrytki #2. Niezależnie od wybranego sposobu działania zbadaj ciała wrogów, odnajdując przy jednym z nich palmtopa.
Nagroda: 300 punktów doświadczenia.
(6) Przeszukanie skrytki Radforda
Na początek podejdź do terminalu komputerowego zlokalizowanego po lewej stronie (powyższy screen), który ma zabezpieczenie trzeciego stopnia. Włam się do systemu poprzez rozwiązanie mini-gry hackerskiej i zapoznaj się z treścią pięciu wiadomości. Wszystkie one są związane z materiałami dotyczącymi Jensena, które zdołał pozyskać Radford. Najważniejsza jest ostatnia piąta wiadomość. Nakieruje ona Cię na postać Michelle Walthers, czyli byłej pracownicy laboratorium White Helix, która znała rodziców głównego bohatera.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Teraz podejdź do sejfu (powyższy screen), przy którym poprzednio stał jeden z facetów w czerni. Sejf jest zabezpieczony zamkiem elektronicznym piątego stopnia, ale nie musisz na szczęście inwestować w rozwój ulepszeń, bo równie dobrze możesz skorzystać z otrzymanego od Radforda kodu 4062. Z sejfu musisz zabrać Ebooka (zawiera on artykuł o pożarze w White Helix) oraz zdjęcia. Oprócz tego możesz wziąć amunicję i kredyty. Kolejny cel Twojej wędrówki to apartament zamieszkiwany przez Michelle Walthers.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(7) Odnalezienie Michelle Walthers
Michelle ma apartament w centralnej części tej lokacji. Proponuję powrócić do łatwej do odnalezienia południowej stacji benzynowej i następnie wybrać przejście między budynkami prowadzące na północ. Zatrzymaj się po dotarciu do wschodniego bloku mieszkalnego z zewnętrzną klatką schodową (powyższy screen).
Skorzystaj z drabinki i przystąp do wspinaczki #1. Po dotarciu do najwyższej części klatki schodowej użyj drugiej drabiny, a znajdziesz się na dachu budynku. Odszukaj tu drzwi prowadzące do jego wnętrza #2.
Eksplorację budynku rozpoczniesz na poziomie 3 i musisz skorzystać ze schodów w celu zejścia na poziom 2. Tu skręć w lewo i wybierz pierwsze drzwi po lewej stronie #1. Wejdź do apartamentu i podejdź do Michelle Walthers celem zainicjowania z nią rozmowy #2.
Nagroda: 200 punktów doświadczenia.
(8) Odbycie rozmowy z Michelle Walthers
Głównym utrudnieniem tej rozmowy jest to, że kobieta jest niedołężna, mając spore problemy z rozpoznawaniem znajomych twarzy i przypominaniem sobie wydarzeń z przyszłości. Chcąc pozyskać możliwie jak najwięcej informacji musisz wykazać się sporą cierpliwością i umiejętnie prowadzić rozmowę. Zacznij od podarowania Michelle zabranych z sejfu zdjęć.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Przystąp do dalszej części rozmowy. Będzie ona regularnie przerywana i za każdym razem warto wybierać opcję dalszego wypytywania kobiety (powyższy screen). Michelle w trakcie rozmowy ograniczy się do kilku ogólnych stwierdzeń, dodając także, że rodzice Jensena zginęli w pożarze w laboratorium White Helix.
Jeżeli chcesz poznać wszystkie fakty, to musisz dysponować ulepszeniem Wzmacniacz społeczny i tuż po przekazaniu kobiecie zdjęć uaktywnić feromony (klawisz Z). Wybierz opcję zachowania dla typu osobowości beta (Urok). Pozwoli Ci to dowiedzieć się więcej na temat przyczyn pojawienia się pożaru, nadania głównemu bohaterowi nazwiska Jensen, jego unikatowości oraz jego prawdziwych rodziców.
Kontynuuj zadawanie pytań do momentu gdy kobieta nie będzie sobie już w stanie niczego więcej przypomnieć. Wybierz wtedy opcję zakończenia spotkania #1. Michelle spróbuje Ci teraz podarować 200 kredytów #2 i możesz je przyjąć lub odmówić odebrania pieniędzy. Jeżeli jesteś wyjątkowo wredny, to kredyty możesz też odebrać siłą, a mianowicie zabijając lub ogłuszając kobietę i sprawdzając jej ciało.
Po zakończeniu spotkania wyjdź z apartamentu. Główny bohater automatycznie skontaktuje się z Pritchardem, prosząc go o zapewnienie Michelle ochrony. To już koniec tego niezbyt długiego questu.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.