(2) Dotarcie do pierwszej windy | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(2) Dotarcie do pierwszej windy
Już po dotarciu do północnych zabudowań Twoim priorytetem stanie się przedostanie do windy, dzięki której możliwe będzie przystąpienie do eksploracji podziemnego kompleksu. Radzę dokładnie zapoznać się z poniższym opisem, gdyż do windy prowadzi między innymi łatwa ścieżka zakładająca ominięcie wszystkich wrogów i systemów bezpieczeństwa znajdujących się w fabryce.
Jeżeli wybrałeś pierwszy wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz na drugim piętrze. Po przejściu przez kilka liniowych korytarzy znalazłbyś się na górnych balkonikach. Jest to dobre miejsce do zaatakowania widocznych na dole przeciwników, ale na taki krok radziłbym zdecydować się dopiero po zlikwidowaniu okolicznego snajpera (powyższy screen). Jeżeli nie dysponujesz bronią do walk na długim dystansie, to po udanej akcji mógłbyś oczywiście podnieść karabin snajperski i użyć go do oczyszczenia okolicy.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest unikanie jakichkolwiek walk. Po dotarciu na górne balkoniki rozejrzyj się mianowicie za wejściem do szybu wentylacyjnego #1. Skorzystaj z szybu i po przejściu przez niewielki tunel zejdź po drabinach #2 na niższy poziom.
Nie korzystaj z nowego szybu, tylko zamiast tego rozejrzyj się za jeszcze jedną drabiną celem dotarcia na najniższy poziom. Dopiero teraz wejdź do szybu #1, docierając po kilku chwilach do wyjścia. Zauważ, że znalazłeś się tuż przy windzie #2, czyli przy aktualnym celu misji. Możesz więc przejść do kolejnej strefy bez konieczności eliminacji okolicznych wrogów.
Jeżeli wybrałeś drugi wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz na pierwszym piętrze. Skieruj się na północny-wschód, najwięcej uwagi poświęcając dotarciu do niewielkiego pomieszczenia kontrolnego #1. Musisz się jednak pilnować, gdyż okolica ta patrolowana jest przez co najmniej jednego wartownika #2.
Po zabezpieczeniu obszaru wokół pomieszczenia kontrolnego dobrze byłoby wejść w interakcję z terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale jeżeli spotkałeś się z Sandersem w ramach pobocznego questu Głosy z ciemności, to będziesz znał hasło - neuralhub. Po zalogowaniu się do systemu gra pozwoli Ci wyłączyć dwie okoliczne kamery #2.
Nie sugeruj się tym, że droga do widocznej w oddali windy #1 stoi już otworem. W okolicy w dalszym ciągu przebywa spora grupa przeciwników #2 i niestety wielu z nich należałoby zlikwidować. W szczególności radzę uważać na snajpera okupującego górne balkoniki, gdyż monitoruje on główną halę fabryki. Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz oczywiście zastrzelić wszystkich wrogów lub podjąć próbę sprintu do windy, ale jest to niewskazane.
Jeżeli wybrałeś trzeci wariant przedostania się do głównego budynku, to jego eksplorację rozpoczniesz nieco na uboczu i w zależności od podjętych decyzji będziesz mógł dotrzeć do wcześniej opisanych miejsc. Jeżeli zamierzasz dotrzeć do terminalu kontrolującego kamery, to skręć przy najbliższej okazji w lewo #1. Musisz w jakiś sposób ominąć tutejszą zaporę laserową, czy to poprzez skorzystanie z odpowiedniego ulepszenia czy poprzez wejście w interakcję z panelem kontrolnym (kod do wyłączenia zapory to 7984) #2.
Możesz też wybrać się na północ, likwidując po drodze jednego wartownika #1. Uważaj na okoliczną kamerę ochrony oraz na niewielką budkę #2, w której siedzi jeden z przeciwników. Kolejny najemnik patroluje obszar po lewej stronie.
Do wspomnianej budki warto się przedostać, przy czym musisz zachować odpowiednie środki ostrożności, bo przebywający w środku wartownik jest bardzo wyczulony na odgłosy z otoczenia. Wewnątrz budki odnalazłbyś między innymi upgrade, palmtop i terminal komputerowy. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem amortyzującym upadek (System lądowania Ikar), to możesz teraz zeskoczyć na dół #1, lądując tuż przy windzie, czyli aktualnym celu misji. W przeciwnym wypadku proponuję skorzystać z drabinek #2, które zaprowadziłyby Cię do omówionych w pierwszym wariancie górnych balkoników (uważaj tam na snajpera!).
Wszystkie opisane powyżej ścieżki prowadzą do windy. Musisz do niej wejść i wprawić ją w ruch. Nie przejmuj się widocznymi w trakcie przejażdżki przeciwnikami, gdyż nie odnotują oni Twojej obecności. Wysłuchaj natomiast nowej rozmowy z Sarifem. Główny bohater poinformuje swojego przełożonego, że znalazł się w obozie FAZK i zostanie poinstruowany by zidentyfikował lidera najemników. Korzystając z okazji zapisz stan gry, bo tuż po wyjściu z windy konieczne okaże się zachowanie dużej ostrożności.
Podziemny kompleks składa się w sumie z dwóch dużych lokacji. Przez każdą z nich można przejść na kilka różnych sposobów i ma to na celu dotarciu do drugiej windy, która przewozi pasażerów na domyślnie niedostępny najniższy poziom całej konstrukcji.
Nagroda: 2500 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.