(6) Uratowanie zakładników | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(6) Uratowanie zakładników
Uwaga! Szansa wykonania tego celu misji pojawia się tylko w sytuacji gdy zakładnicy jeszcze żyją, czyli jeżeli nie spóźniłeś się z momentem wylotu do fabryki. Nie oznacza to oczywiście, że w przeciwnym wypadku w ogóle nie warto odwiedzać miejsca gdzie byli oni przetrzymywani, bo oprócz odkrycia ich ciał odnalazłbyś też amunicję i zdobyłbyś punkty doświadczenia z tytułu przejścia przez szyby wentylacyjne.
Oznaczenia na mapie: 1 - Wejście do szybu wentylacyjnego prowadzącego do zakładników.
Zakładnicy przetrzymywani są w pomieszczeniu na piętrze, ale ZDECYDOWANIE odradzam korzystać ze schodów, gdyż próba przejścia przez drzwi zaowocuje przedwczesnym uzbrojeniem bomby i rozpoczęciem odliczenia. 20 sekund to teoretycznie dużo czasu, ale nie warto się niepotrzebnie stresować. Ustaw się zamiast tego w okolicy miejsca startu. Zejdź po prawych schodach i odwróć się, odnajdując skrzynię #1. Podejdź do skrzyni i ją przesuń celem odsłonięcia wejścia do szybu wentylacyjnego #2. Jeżeli nie zlikwidowałeś jeszcze wrogów opisanych w Kroku 5 i nie zamierzasz tego uczynić, to moment wejścia do szybu musisz oczywiście idealnie dobrać, nie dając się nikomu zauważyć.
Przejdź przez szyb, a po kilku chwilach dotrzesz do drabiny #1. Skorzystaj z niej w celu przedostania się na górę #2. Wejdź do kolejnego szybu. Po przejściu kilkunastu metrów znajdziesz się nad pomieszczeniem pierwszego laboratorium montażu #2.
Ostrożnie kieruj się tu prosto, docierając do jeszcze jednego szybu wentylacyjnego #1. Tym razem przejście przez szyb pozwoli Ci dotrzeć do pomieszczenia z zakładnikami #2. Jeżeli zakładnicy jeszcze żyją, to będą to Greg Thorpe i grupa anonimowych pracowników placówki. Jeżeli za późno wybrałeś się na misję, to wszyscy zakładnicy będą już zamordowani.
Podejdź do mechanizmu bomby (powyższy screen) i wejdź z nim w interakcję. Jak zapewne pamiętasz, jeden z pokonanych terrorystów pozostawił po sobie wiadomość na temat sposobu rozbrojenia bomby. Zamiast tracenia czasu na rozwiązanie mini-gry hackerskiej wstukaj więc kombinację 1505.
Nagroda: 500 punktów doświadczenia.
Pozostań w tym pomieszczeniu, podnieś amunicję do karabinu obezwładniającego i odszukaj Grega Thorpe'a #1. W trakcie rozmowy poproszony zostaniesz o uratowanie jego żony. Niezależnie od tego w jaki sposób zareagujesz na prośbę #2 odblokujesz nowy cel misji - Uratuj Josie Thorpe (ten sam, który w przypadku wkroczenia do fabryki z wymordowanymi już zakładnikami aktywny byłby od samego początku).