(7) Wariant pokojowy - Dotarcie do kryjówki Dawida Sarifa | Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(7) Wariant pokojowy: Dotarcie do kryjówki Dawida Sarifa
Uwaga! Dotarcie do Dawida Sarifa jest opcjonalną czynnością, ale nie warto jej ignorować, bo w przeciwnym wypadku zaprzepaścisz szanse odblokowania jednego z możliwych zakończeń gry. Jeżeli mimo wszystko nie chcesz tracić czasu na rozmowę, to przejdź od razu do opisu Kroku 8 (Dotarcie do centrum transmisyjnego).
Jeżeli wykonałeś wszystkie czynności opisane w Kroku 6, to rozpoczniesz w pomieszczeniu z Williamem Taggartem i będziesz musiał powrócić do głównych balkoników na poziomie 2. Nie przejmuj się też tym, że początkowo nie otrzymasz komunikatu o możliwości spotkania się z Sarifem, bo stosowna informacja dodana zostanie do Twojego dziennika nieco później. Sarif ukrywa się w maszynowni (Machine Room) na najniższym poziomie -4 i żeby tam dotrzeć skorzystaj z dowolnych schodów prowadzących na poziom -1 (powyższy screen). Zakładam, że nie zlikwidowałeś do tej pory obecnych w tej okolicy oszalałych cywilów, tak więc musisz ich w dalszym ciągu unikać.
Po znalezieniu się na poziomie -1 będziesz się mógł zachować na dwa sposoby. Jeżeli dysponujesz kamuflażem (ulepszenie System maskujący), to ruszaj od razu na wschód, omijając napotykanych po drodze oszalałych cywilów (powyższy screen). Podobnie jak w przypadku wrogów spotkanych na wyższych balkonikach musisz zadbać o to żeby podczas tej przeprawy z nikim się nie zderzyć.
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz korzystać z kamuflażu, to dotarcie do celu wędrówki będzie trudniejsze. Po znalezieniu się na poziomie -1 przeskocz nad balustradą lub skorzystaj z dowolnej drabinki #1 w celu dotarcia na niższy poziom -2 #2. Udaj się teraz na wschód, przy czym nie używaj opcji biegu by nie zaalarmować rozstawionych nad Tobą wrogów.
Po dotarciu do wschodniej części obszaru poziomu -2 rozejrzyj się za dużym pomarańczowym kontenerem #1, gdyż to właśnie tu będziesz mógł przystąpić do wspinaczki. Ostrożnie przesuwaj się teraz po rusztowaniach na północ #2, nie dając się zauważyć ani usłyszeć oszalałym pracownikom placówki.
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu w przypadku skorzystania z windy; 2 - Miejsce startu w przypadku wskoczenia do szybu; 3 - Główne pomieszczenie z oszalałymi cywilami; 4 - Zejścia na poziom -4.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne pomieszczenie z oszalałymi cywilami; 2 - Zaminowany korytarz; 3 - Drzwi blokowane przez duże skrzynie; 4 - Wejście do szybu wentylacyjnego.
Niezależnie od wybranej metody działania musisz dotrzeć do przejścia prowadzącego do maszynowni #1. To właśnie w tym miejscu powinieneś po raz pierwszy usłyszeć komunikat Dawida Sarifa i odblokować związany z nim poboczny cel misji. Udaj się na wschód i rozejrzyj się po okolicy w celu odnalezienia windy #2. Wejdź do windy towarowej, skorzystaj z panelu sterowania i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do maszynowni (Machine Room) na poziomie -3.
Zbliż się do pierwszego pomieszczenia maszynowni, w którym będzie przebywała bardzo liczna grupa oszalałych pracowników #1. W szczególności miej na uwadze cywila, który będzie pozostawał w ciągłym ruchu, nie dając mu się zauważyć. Przemieść się do północno-zachodniego narożnika pomieszczenia i następnie skieruj się na południe, korzystając z wąskiego przejścia przy zachodniej ścianie #2. Kontynuuj przemarsz na południe, docierając do południowo-zachodniego narożnika pomieszczenia.
Jeżeli chcesz dokładniej zbadać tę okolicę, to przedostań się do wschodnich drzwi #1. Wejdź tu do południowego składziku #2, w którym odnajdziesz kilka szafek. Jedna z nich skrywa palmtopa z cennym hasłem.
Powróć do głównego pomieszczenia z przeciwnikami i ostrożnie skieruj się do południowego przejścia (Section B) #1. Powinno Ci to pozwolić znaleźć się na balkoniku nad poziomem -4 maszynowni #2.
Przesuń się do zachodniej części balkoniku #1 i ostrożnie zeskocz na dół. Podobnie jak w poprzednim pomieszczeniu, będziesz się teraz mógł przemieszczać na południe kucając i trzymając się zachodniej ściany #2.
Zatrzymaj się po przejściu przez pierwszy tunel i zaczekaj aż oszalały pracownik stojący na wschód od Ciebie odwróci się w przeciwną stronę #1. Szybko skieruj się teraz na południe, w dalszym ciągu próbując pozostawać blisko zachodniej ściany #2.
Po przejściu przez drugie pomieszczenie maszynowni skręć w prawo i zwróć uwagę na znajdujące się nad Tobą wejście do szybu wentylacyjnego #1. Skorzystaj z tego szybu w celu dotarcia do pomieszczenia, w którym ukrywają się nieliczne ocalałe osoby #2.
Wejdź do pomieszczenia i wykorzystaj wolną chwilę między innymi do zbadania szafki oraz niezabezpieczonego terminalu komputerowego. Najważniejsza kwestia to oczywiście zainicjowanie rozmowy z Dawidem Sarifem (powyższy screen). Na przebieg tej rozmowy nie będziesz miał żadnego wpływu, tak więc jej wysłuchaj, zapoznając się z punktem widzenia Sarifa. Nie musisz już teraz zastanawiać się czy zamierzasz pomóc Sarifowi w nadaniu przygotowanej przez niego wiadomości, bo ostateczne decyzje podejmiesz w ścisłej końcówce gry. Możesz już wyjść z tego pomieszczenia i udać się do windy celem powrócenia na poziom -1.
Nagroda: 500 punktów doświadczenia.
Uwaga! Dalsze działania przedstawione zostały w opisie Kroku 8 (Dotarcie do centrum transmisyjnego).