(1) Wariant pokojowy - Dotarcie do głównego placu | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(1) Wariant pokojowy: Dotarcie do głównego placu
Eksplorację zakładu rozpoczniesz w południowej części mapy, a konkretnie w magazynie z kapsułami. Zanim opuścisz to miejsce dobrze byłoby zbadać niewielki składzik w północno-zachodniej części magazynu. Do środka możesz przedostać się na dwa sposoby i o wiele trudniej byłoby rozbroić zamek elektroniczny #1, bo ma on zabezpieczenia aż piątego stopnia. Zamiast tego dobrze byłoby zbadać południowo-zachodnią część magazynu i wskoczyć na górne półki #2. Pozwoli Ci to dotrzeć do niewielkiego szybu znajdującego się na dachu składziku.
W składziku odnajdziesz przede wszystkim cenny upgrade broni #1, który warto byłoby oczywiście podnieść. Możesz już powrócić do miejsca startu. Wyjście z magazynu znajduje się w jego południowo-wschodniej części #2.
Po znalezieniu się na zewnątrz zwróć uwagę na dwóch tutejszych wartowników. Jeżeli masz kamuflaż (ulepszenie System maskujący), to możesz ich ominąć. W przeciwnym wypadku dobrze byłoby zaczekać aż zakończą rozmowę i się rozejdą. Najpierw ogłusz wartownika, który pojawi się na południowej rampie #1, a następnie jego kolegę, który będzie patrolował obszar na północ stąd #2. Zbadaj ciała obu żołnierzy, odnajdując palmtopa z kodem.
Oznaczenia na mapie: 1 - Schody prowadzące na główny plac; 2 - Wieżyczka obronna; 3 - Budynek ochrony; 4 - Urządzenie zakłócające; 5 - Budynek Bio-Mech Lab (laboratorium biomechaniki); 6 - Budynek Micro-Gen Lab (laboratorium mikrogenu).
Ruszaj teraz na północ, a następnie skręć na zachód, korzystając ze schodów #1. Docelowo powinieneś dotrzeć do dużego placu #2 i musisz tu zaplanować kolejne kroki:
- Jeżeli chcesz zabezpieczyć całą tę okolicę, to czytaj dalej;
- Jeżeli nie chcesz zabezpieczać okolicy, a już teraz zająć się wyłączeniem urządzenia zakłócającego, to przejdź do opisu Kroku 2;
- Jeżeli nie chcesz zabezpieczać okolicy, a już teraz zająć się dotarciem do pierwszego z więzionych naukowców (z pominięciem pobocznego celu misji), to przejdź do opisu Kroku 3.
Jeżeli czytasz dalej, to zakładam, że będziesz chciał zabezpieczyć cały okoliczny plac przed podjęciem dalszych działań. Na początek zaczekaj aż strażnicy się rozejdą i zajmij się zneutralizowaniem tego, który zatrzyma się przy zachodniej siatce #1. Po udanej akcji koniecznie odciągnij jego ciało w jakieś ustronne miejsce. Ostrożnie skieruj się na północ, unikając znalezienia się w polu widzenia oddalonej wieżyczki obronnej #2. Zwróć też uwagę na górną kamerę ochrony.
Musisz teraz skierować się na północ, gdyż tylko w taki sposób dotrzesz na tyły wspomnianej wcześniej wieżyczki obronnej. Nie należy oczywiście korzystać z głównego placu, ale możesz za to wykorzystywać słupy zachodniego budynku w formie zasłony (powyższy screen).
Przeskakuj do kolejnych zasłon aż dotrzesz do miejsca za wieżyczką obronną i tutejszym wartownikiem #1. Ustaw się za skrzyniami, zabierz palmtopa z kodem #2 i zaczekaj aż drugi silnie uzbrojony przeciwnik wyruszy na południe. Dodatkowo musisz monitorować poczynania wartownika patrolującego okolice wejść do dwóch wschodnich budynków. On również nie może Cię zauważyć.
Gdy tylko wspomniani wartownicy się oddalą ogłusz stojącego w tym miejscu przeciwnika #1 i szybko odciągnij jego ciało za skrzynie lub gdzieś dalej na północ. Ponownie ustaw się przy skrzyniach #2 i zaczekaj aż wartownicy po zakończeniu aktualnego obchodu ponownie wyruszą na południe.
Szybko skieruj się na południowy-wschód, trzymając się blisko ściany wschodniego budynku #1, dzięki czemu nie powinieneś zostać zauważony przez wieżyczkę obronną. Ogłusz tutejszego przeciwnika, który powinien zatrzymać się w okolicach wejścia do wschodniego budynku #2. Po udanej akcji błyskawicznie odciągnij jego ciało w ustronne miejsce.
Do ogłuszenia pozostał Ci już tylko opancerzony przeciwnik patrolujący główny plac i dobrze byłoby tu skorzystać z broni paraliżującej (pamiętaj o tym, że wieżyczka nie zareaguje na widok ciała wartownika) #1. Jeżeli chcesz wyłączyć samą wieżyczkę, to musisz do niej ostrożnie powrócić i zlokalizować terminal komputerowy #2, który ma niestety zabezpieczenie czwartego stopnia. Na szczęście po udanym włamaniu się do systemu będziesz mógł wyłączyć nie tylko wieżyczkę (wymagane ulepszenie Przejęcie wieżyczki), ale także okolicznego robota (wymagane ulepszenie Przejęcie robota). Jeżeli masz trudności z mini-grą hackerską, to problem możesz też na szczęście rozwiązać w jakiś inny sposób, np. przenosząc wieżyczkę (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów) i ustawiając ją przodem do ściany budynku.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 2 (Wyłączenie urządzenia zakłócającego).