(2) Przedostanie się do wnętrza posterunku | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(2) Przedostanie się do wnętrza posterunku
W celu dotarcia do kostnicy musisz w pierwszej kolejności przedostać się do wnętrza posterunku. Teoretycznie mogłoby się wydawać, że wystarczy skorzystać z głównego wejścia, ale gra pozwoli Ci w takiej sytuacji jedynie na zbadanie niewielkiego lobby. Do środka możesz mianowicie przedostać się na trzy sposoby:
- Przekonanie policjanta w lobby do tego żeby przepuścił Jensena - Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, albowiem uzyskasz w taki sposób dostęp do całego posterunku (z kilkoma wyjątkami), w tym do kostnicy. Nie będziesz się w rezultacie musiał skradać ani z nikim walczyć.
- Skorzystanie z przejścia od strony kanałów - Z rozwiązania tego warto skorzystać tylko jeżeli nie udało Ci się przekonać policjanta w lobby do wpuszczenia Jensena na posterunek. Eksplorację posterunku na szczęście rozpoczniesz niedaleko kostnicy, w rezultacie czego trzeba będzie jedynie ominąć kilka elektronicznych zabezpieczeń.
- Skorzystanie z przejść od strony zewnętrznej klatki schodowej - Z tego wariantu nie radzę korzystać nawet wtedy gdy próba przekonania policjanta w lobby zawiodła. Powód jest prosty - eksplorację posterunku rozpocząłbyś na drugim lub trzecim piętrze i musiałbyś przebić się do piwnicy.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście na posterunek; 2 - Zejście do kanałów; 3 - Zewnętrzne klatki schodowe.
Jak już wspomniałem, pierwszy wariant to odbycie rozmowy z policjantem przebywającym w lobby. Skorzystaj więc z głównego wejścia na posterunek #1, a po znalezieniu się w środku podejdź do stanowiska zajmowanego przez Wayne'a Haasa #2. Zanim jeszcze przystąpisz do rozmowy warto zapisać stan gry, bo niewłaściwe postępowanie może na dobre odciąć Cię od tej metody wejścia na posterunek.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Haasa z Jensenem łączy niemiła przeszłość, a konkretna nieudana akcja oddziału SWAT, w wyniku której Wayne doczekał się degradacji. Musisz w rezultacie odpowiednio poprowadzić rozmowę, tak by przekonać go do udzielenia głównemu bohaterowi zezwolenia na udanie się do kostnicy. Z pomocą może Ci tu przyjść ulepszenie o nazwie Wzmacniacz społeczny, które pozwoliłoby Ci poznać profil psychologiczny Haasa i monitorować poziom perswazji. Właściwe prowadzenie rozmowy sprawi, że pasek będzie zmieniał swój kolor stopniowy na zielony, a podejmowanie niewłaściwych decyzji sprawi, że stanie się on bardziej pomarańczowy. Nie martw się jeżeli nie dysponujesz wspomnianym ulepszeniem, bo i bez niego rozmowa może zakończyć się sukcesem. Nie można niestety podać jednej sprawdzonej metody, bo pomimo wyboru tych samych opcji zachowania przy kolejnych próbach rozpoczęcia rozmowy Haas może zachowywać się w nieco inny sposób. Ważne jest w rezultacie to żeby dokładnie czytać każdą linię dialogową powiązaną z opcją zachowania. Musisz też pamiętać o tym co chcesz uzyskać i całą rozmowę podporządkowywać temu upragnionemu efektowi końcowemu.
Haasa przeciągniesz na swoją stronę stwierdzając, że to on musi podjąć ryzyko związane z wpuszczeniem Cię do kostnicy i udzielając mu swego rodzaju rozgrzeszenia za wydarzenia z przeszłości, utwierdzając go w przekonaniu, że to nie on był winny śmierci nastolatka korzystającego z implantów. Ostateczny cel rozmowy możesz osiągnąć wybierając opcje zachowania Błaganie lub Odpuszczenie. Jeżeli Ci się uda, to Haas wpuści Cię na posterunek i pozwoli Ci wybrać się do kostnicy. Alternatywnym sposobem przeprowadzania rozmowy z Haasem jest użycie ulepszenia Wzmacniacz społeczny do uaktywnienia feromonów (klawisz Z). Musiałbyś w takiej sytuacji wybrać opcję zachowania dla typu osobowości omega (Presja). Pozwoliłoby Ci to zaszantażować Haasa i również uzyskać dostęp do całego komisariatu.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia (sukces) lub 100 punktów doświadczenia (porażka).
Drugi wariant to przeprawa przez kanały. Wejście do kanałów znajduje się w zachodniej części placu przed posterunkiem. Odszukaj interaktywną płytę #1, odsuń ją i zejdź po drabinie na dół. Po znalezieniu się w kanałach zapisz stan gry, a to dlatego, ze wkrótce wpadniesz na przeciwników. Ruszaj prosto, docierając po kilku chwilach do kolejnej drabinki #2.
Zadbaj o to żeby nie spaść z żadnej z kładek, gdyż kontakt z wodą źle skończy się dla głównego bohatera. Na pierwszego przeciwnika wpadniesz za rogiem. Jeżeli preferujesz działania z ukrycia, to wychyl się jedynie na ułamek sekundy w celu oddania strzału z broni paraliżującej lub użyj kamuflażu żeby obok niego przejść i go zaatakować z zaskoczenia. Jeżeli preferujesz otwarte prowadzenie walk, to ostrzelaj bandytę, ale bądź gotowy do zlikwidowania jego kolegów, którzy się wkrótce pojawią.
Dwaj kolejni wrogowie rozstawieni są za rogiem. Jeżeli wolisz działać z ukrycia, to skorzystaj z kamuflażu lub postrzel z broni paraliżującej lewego bandytę #1 i następnie szybko zaskocz od tyłu jego kolegę #2. Jeżeli nie masz nic przeciwko prowadzeniu tradycyjnych walk, to przeciwnicy już zapewne nie żyją. W przeciwnym wypadku zaczekaj aż ustawią się obok siebie i ich ostrzelaj.
Udaj się teraz na południe, ale przy pierwszej możliwej okazji skręć na zachód #1. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do drabiny #2, z której należy oczywiście skorzystać.
Po skorzystaniu z drabiny podejdź do zamka elektronicznego #1. Ma on zabezpieczenie trzeciego poziomu, ale nie musisz się przesadnie stresować, bo możesz skorzystać z gotowej kombinacji - 2599. Kod ten można było pozyskać między innymi od kobiety o imieniu Letitia, którą spotkało się niedługo po wyjściu z budynku Sarif Industries #2. Po przejściu przez drzwi znajdziesz się na poziomie -2, czyli tym samym, na którym jest kostnica.
Trzeci wariant to skorzystanie z zewnętrznej klatki schodowej na tyłach posterunku i w pierwszej kolejności należy tam oczywiście dotrzeć. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem poprawiającym skoczność bohatera (Wydłużenie skoku), to rozejrzyj się wokół posterunku policji za interaktywną skrzynią. Podnieś ten obiekt i przenieś go w okolice zamkniętej bramki zlokalizowanej na wschód od wejścia na posterunek (powyższy screen). Wskocz na skrzynię i przeskocz bezproblemowo nad siatką.
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem sprawiającym, iż Jensen staje się niewrażliwy na działanie elektryczności (Tarcza EMP), to również możesz wybrać krótszą drogę do celu. Udaj się mianowicie na wschód od wejścia do posterunku #1. Odszukaj tu południowe drzwi, a znajdziesz się w korytarzu z wyładowaniami elektrycznymi #2. Uwaga! Nie próbuj przechodzić przez korytarz bez stosownego ulepszenia, bo zakończy się to natychmiastową śmiercią głównego bohatera!
Jeżeli nie jesteś w stanie skorzystać z opisanych powyżej wszczepów, to pozostanie Ci przeprawa przez kanały. W tym celu zbadaj alejkę w zachodniej części placu, odnajdując interaktywną płytę #1. Odsuń ją i zejdź po drabinie na dół. Po znalezieniu się w kanałach zapisz stan gry, a to dlatego, ze wkrótce wpadniesz na przeciwników. Ruszaj prosto, docierając po kilku chwilach do kolejnej drabinki #2.
Zadbaj o to żeby nie spaść z żadnej z kładek, gdyż kontakt z wodą źle skończy się dla głównego bohatera. Na pierwszego przeciwnika wpadniesz za rogiem. Jeżeli preferujesz działania z ukrycia, to wychyl się jedynie na ułamek sekundy w celu oddania strzału z broni paraliżującej lub użyj kamuflażu żeby obok niego przejść i go zaatakować z zaskoczenia. Jeżeli preferujesz otwarte prowadzenie walk, to ostrzelaj bandytę, ale bądź gotowy do zlikwidowania jego kolegów, którzy się wkrótce pojawią.
Dwaj kolejni wrogowie rozstawieni są za rogiem. Jeżeli wolisz działać z ukrycia, to skorzystaj z kamuflażu lub postrzel z broni paraliżującej lewego bandytę #1 i następnie szybko zaskocz od tyłu jego kolegę #2. Jeżeli nie masz nic przeciwko prowadzeniu tradycyjnych walk, to przeciwnicy już zapewne nie żyją. W przeciwnym wypadku zaczekaj aż ustawią się obok siebie i ich ostrzelaj.
Kieruj się teraz sukcesywnie na południe #1. Po drodze nie spotkasz już żadnych przeciwników, tak więc nie musisz się pilnować. Zlokalizuj drabinkę w najbardziej wysuniętej na południe części kanałów #2 i użyj jej, dzięki czemu po dotarciu na powierzchnię znajdziesz się bezpośrednio za budynkiem posterunku policji.
Skieruj się na północ. Klatkę schodową powinieneś zauważyć po swojej lewej stronie (powyższy screen), przy czym w celu skorzystania z niej musisz podstawić dowolną skrzynię pod drabinkę. Możesz już przystąpić do wspinaczki.
Gra pozwoli Ci tu dokonać wyboru pomiędzy dwoma wejściami. Jeżeli zatrzymasz się przy pierwszych drzwiach (powyższy screen), to konieczne będzie rozbrojenie zamka elektronicznego z drugim poziomem zabezpieczeń. Rozwiązanie mini-gry hackerskiej pozwoliłoby Ci przenieść się na drugie piętro posterunku.
Jeżeli nie chcesz lub nie potrafisz otworzyć pierwszych drzwi, to kontynuuj wspinaczkę. Po dotarciu na dach budynku odszukaj wejście do szybu wentylacyjnego po swojej prawej stronie #1. Po krótkiej przeprawie przez szyb wentylacyjny musiałbyś zejść po drabinie na niższy poziom #2. Skorzystanie z drugiego szybu wentylacyjnego pozwoliłoby Ci dotrzeć do składziku zlokalizowanego na trzecim piętrze posterunku.