Kredyt w barze | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Kredyt w barze
Informacje wstępne
Szansa na przystąpienie do tego zadania pojawi się tuż po odbyciu rozmowy z Tong Si Hungiem, co ma miejsce w ramach głównego questu Polowanie na hakera. Sama misja nie jest przesadnie skomplikowana i nie zakłada konieczności staczania żadnych walk, aczkolwiek w jej końcowej fazie będziesz mógł zachować się na kilka różnych sposobów.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Wyłącz pierwszą antenę komunikacyjną - Uzyskanie dostępu do terminalu anteny wiąże się z koniecznością zaliczenia mini-gry hackerskiej, ale nie powinna być ona dla Ciebie zbyt trudna i zawsze możesz sobie też pomóc korzystając z dodatkowych aplikacji hackerskich.
2. GŁÓWNY - Wyłącz drugą antenę komunikacyjną - Dotarcie do drugiej anteny jest bardzo proste.
3. GŁÓWNY - Wyłącz trzecią antenę komunikacyjną - Jeżeli wcześniej nie wyeliminowałeś żołnierzy Belltower, to dotarcie do trzeciej anteny może okazać się trudne. W przeciwnym wypadku nie należy spodziewać się dodatkowych komplikacji.
4. GŁÓWNY - Udaj się do budynku, w którym mieszka Jaya - Budynek Hengsha Court Gardens badałeś już przy okazji zaliczania jednego z głównych questów. Do środka przedostań się w taki sam sposób jak uczyniłeś to podczas przeprawy do apartamentu van Bruggena.
5. GŁÓWNY - Spotkaj się z Jayą - Cel ten uaktywniony zostanie po znalezieniu się wewnątrz budynku Hengsha Court Gardens. Apartament Jayi znajduje się na najwyższym piętrze.
6. GŁÓWNY - Odzyskaj pieniądze, które Jaya jest winna Tongowi - Cel ten oficjalnie pojawi się w Twoim dzienniku tylko jeżeli zdecydowałeś się na zainicjowanie rozmowy z Jayą. Jeżeli zaś wybrałeś opcję ogłuszenia lub zabicia kobiety, to dodany zostanie do dziennika później i będzie już od razu zaliczony.
7. GŁÓWNY - Przynieś pieniądze Jayi do Bobby'ego Bao - Cel ten otrzymasz niezależnie od tego czy pieniądze zdobyłeś drogą pokojową czy siłą. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż zostanie on anulowany jeżeli zamiast pieniędzy zabierzesz lub otrzymasz wszczep Jayi.
8. GŁÓWNY - Zanieś wszczep Jayi do Bobby'ego Bao - Cel ten otrzymasz tylko jeżeli zdobędziesz wszczep Jayi i nie będzie tu odgrywało żadnej roli czy doszło do tego na drodze pokojowej czy siłą. Godne odnotowania jest to, że podjęcie decyzji o odniesieniu Bobby'emu wszczepu automatycznie anuluje cel misji związany z dostarczeniem mu pieniędzy.
9. POBOCZNY - Pogadaj z Bobbym Bao, niech zostawi Jayę w spokoju - Cel ten otrzymasz tylko jeżeli wstawisz się za Jayą. Można się na to zdecydować podczas rozmowy z kobietą lub dopiero po powrocie do Bobby'ego z wszczepem lub gotówką.
(1) Odbycie rozmowy z barmanem
Po zakończonej rozmowie z Tong Si Hungiem w ramach głównego questu Polowanie na hakera powróć na główne piętro Gniazda i spróbuj opuścić ten lokal. Główny bohater powinien zostać automatycznie zatrzymany przez jednego z bramkarzy #1. Zasugeruje on odbycie rozmowy z barmanem, który będzie miał dla Ciebie pewne zlecenie. Powróć w rezultacie do baru i zainicjuj rozmowę z Bobbym Bao #2.
Tuż po rozpoczęciu rozmowy zapytaj Bobby'ego o operację (powyższy screen). Od barmana dowiesz się, że Tong ma problem ze ściągnięciem pieniędzy od kobiety o imieniu Jaya, która zakupiła u niego chip ulepszenia społecznego. Jeżeli zgodzisz się na podjęcie się zadania, to Bobby poinformuje Cię, że kobieta aktualnie ukrywa się, aczkolwiek nie przeszkadza jej to w dalszym prowadzeniu działalności. Sposobem na jej wytropienie będzie włamanie się do kilku lokalnych anten przekaźnikowych.
(2) Dotarcie do pierwszej anteny przekaźnikowej
W celu dotarcia do pierwszej anteny przekaźnikowej musisz udać się do sąsiedniej dzielnicy Youzhao i dobrze byłoby skierować się w stronę sugerowanego przez grę południowego przejścia #1. Po dotarciu do bramki #2 potwierdź chęć przeniesienia się do dzielnicy Youzhao.
Upewnij się, że znajdujesz się w południowej części dzielnicy i rozejrzyj się za blokiem mieszkalnym, do którego można wejść. Zignoruj tę możliwość i zbadaj wschodnią ścianę bloku, odnajdując szereg drabin (powyższy screen) prowadzących na dach budynku (poziom 3).
Po znalezieniu się na dachu skręć w lewo, podchodząc do pierwszej anteny komunikacyjnej (powyższy screen).
Wejdź w interakcję z terminalem sterowania anteny #1, który ma zabezpieczenie drugiego poziomu. Musisz rozwiązać mini-grę hackerską, a następnie wybrać z menu terminalu opcję wyłączenia anteny (Nieaktywna) #2.
Nagroda: 350 punktów doświadczenia.
(3) Dotarcie do drugiej anteny przekaźnikowej
Pozostań na dachu budynku (poziom 3) i skieruj się na północ, korzystając z pobliskich schodów #1. Podążaj teraz cały czas w tym samym kierunku #2.
Na pierwszy rzut oka może Ci się wydać, że terminal sterowania drugiej anteny znajduje się dość wysoko #1. Nie musisz jednak do niego doskakiwać, gdyż wystarczy ustawić się bezpośrednio pod nim #2. Podobnie jak wcześniej, rozwiąż mini-grę hackerską drugiego poziomu i wyłącz antenę.
Nagroda: 350 punktów doświadczenia.
(4) Dotarcie do trzeciej anteny przekaźnikowej
Na początek skorzystaj z drabiny znajdującej się po lewej stronie #1. Wybierz teraz ścieżkę prowadzącą na północny-wschód #2.
Musisz zachować szczególną ostrożność, a to dlatego, że znalazłeś się w pobliżu budynku Hengsha Court Gardens, który odwiedzałeś już przy okazji wykonywania głównego questu Polowanie na hakera. Zacznij od wybrania przejścia prowadzącego na lewy dach (powyższy screen).
Jeżeli dach budynku w dalszym ciągu patrolowany jest przez wrogich wartowników, to musisz się ich teraz pozbyć lub przemieszczać po niższej partii dachu #1. W przeciwnym wypadku możesz od razu udać się na wschód #2, nigdzie po drodze się nie zatrzymując.
Docelowo należy dotrzeć do kładki #1, dzięki której będziesz mógł przejść na dach wschodniego budynku. Odszukaj tu terminal sterowania ostatniej trzeciej anteny #2. Włam się do systemu (drugi poziom zabezpieczeń) i wyłącz antenę. Po chwili skontaktuje się z Tobą Bobby, przekazując Ci wiadomość, iż Jaya ukrywa się najprawdopodobniej wewnątrz budynku Hengsha Court Gardens. Obiekt ten zlokalizowany jest na zachód od trzeciej anteny.
Nagroda: 350 punktów doświadczenia.
(5) Odnalezienie apartamentu Jayi
Uwaga! Wszystkie możliwe sposoby przedostania się do wnętrza budynku Hengsha Court Gardens zostały dokładnie przedstawione w opisie głównego questu Polowanie na hakera (Krok 3)! Apartament poszukiwanej kobiety znajduje się na najwyższym piętrze budynku, czyli w tym samym miejscu, gdzie badało się mieszkanie hackera van Bruggena.
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejście blokowane przez strażników; 2 - Schody prowadzące do wejścia do budynku; 3 - Wejście do pierwszego szybu; 4 - Wyjście z pierwszego szybu; 5 - Wejście do drugiego szybu; 6 - Miejsce wspinaczki do alternatywnych wejść do budynku.
Gwoli przypomnienia, do celu wędrówki, czyli najwyższego piętra budynku Hengsha Court Gardens, prowadzą dwie główne ścieżki. Pierwsza opcja to przejście przez drzwi wejściowe do budynku #1. Po znalezieniu się w środku musiałbyś skorzystać z windy #2.
Druga ewentualność to nieczynny szyb windy #1 i następnie skorzystanie z jednego z szybów wentylacyjnych #2.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Oznaczenia na mapie: 1 - Wyjście z windy; 2 - Wyjście z głównego szybu; 3 - Główne wejście do apartamentu Jayi; 4 - Miejsce pobytu Jayi.
Niezależnie od obranej taktyki działania musisz dotrzeć na najwyższe piętro. Jeżeli nie wyeliminowałeś wcześniej patrolujących tę okolicę wartowników, to teraz musisz oczywiście na nich uważać. Wybierz się do zignorowanego wcześniej południowego apartamentu (idź w prawo po wyjściu z windy lub z szybu) #1. Wejdź do środka i podejdź do Jayi #2.
(6) Załatwienie sprawy długu
Z Jayą warto oczywiście zainicjować rozmowę. Zostałbyś w rezultacie zapoznany z okolicznościami, które zmusiły kobietę do zakupienia wszczepu, a także dowiedziałbyś się, że Bobby Bao nie wyjawił Ci całej prawdy podczas zlecania tej misji. Jaya poinformuje Cię mianowicie, iż Tong żąda od niej comiesięcznego haraczu. Możesz się teraz zachować na kilka różnych sposobów. Nie polecam wyboru opcji standardowego zażądania zapłaty aktualnego "czynszu", bo kobieta by Cię zbyła.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
Jeżeli chcesz zachować się jak dobroduszna postać, to na sam koniec spotkania warto zaoferować swoją pomoc w rozwiązaniu konfliktu (powyższy screen), tak by kobieta przestała być nękana przez Tonga i jego ludzi.
Jeszcze inny sposób zakończenia spotkania to skorzystanie z ulepszenia usprawniającego przebieg rozmów (Wzmacniacz społeczny). Musiałbyś mianowicie uaktywnić feromony (klawisz Z) i wybrać opcję zachowania dla typu osobowości alfa (Uspokojenie). Pozwoliłoby Ci to przekonać Jayę do wyjścia z własną inicjatywą załagodzenia sytuacji. Gra pozwoli Ci w rezultacie na przekonanie Jayi żeby oddała Ci gotówkę lub wszczep (powyższy screen). Lepiej jest poprosić kobietę o kredyty, gdyż tylko one ucieszą Bobby'ego Bao.
Nagroda: 750 punktów doświadczenia.
Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to możesz zaatakować Jayę i to nawet z pominięciem rozmowy z tą postacią. Lepiej jest oczywiście ją ogłuszyć niż zabijać. Po jej zneutralizowaniu zbadaj jej ciało. Polecam zabrać ze sobą jedynie kredyty, gdyż w przeciwnym wypadku główny bohater automatycznie skupi swoją uwagę na zwróceniu kostki pamięci, na odzyskaniu której w ogóle nie zależy Bobby'emu Bao (oznaczałoby to koniec pobierania haraczu od Jayi).
Nagroda: 750 punktów doświadczenia.
(7) Zdanie raportu Bobby'emu Bao
Niezależnie od podjętej decyzji w Kroku 6 (załatwienie sprawy długu) musisz teraz powrócić do Bobby'ego Bao, czyli zleceniodawcy tego questu. W tym celu udaj się oczywiście do klubu Gniazdo w dzielnicy Kuaigan.
Zainicjuj rozmowę z barmanem i zdecyduj się na zdanie mu raportu z misji. Jeżeli w jakiś sposób pozyskałeś kredyty, które Jaya była winna Tongowi, to barman będzie bardzo uradowany i w nagrodę przekaże Ci zestaw Praxis. Jeżeli w jakiś sposób pozyskałeś z kolei wszczep Jayi (kostka pamięci), to Bobby będzie bardzo niepocieszony, gdyż nie na takim rozwiązaniu sprawy mu zależało. W rezultacie nie otrzymasz od niego żadnej nagrody.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
Alternatywne rozwiązanie questu to zawarcie układu z barmanem, dzięki któremu Jaya na dobre pozostawiona zostałaby w spokoju. Na taki wariant możesz się zdecydować zarówno w sytuacji gdy już wcześniej obiecałeś jej pomóc, jak i jeśli tylko w pokojowy sposób odebrałeś od niej gotówkę lub wszczep. Barman zażąda jednorazowej zapłaty w wysokości 5000 kredytów (powyższy screen). Jeżeli zgodzisz się na zapłatę, to misja potraktowana zostanie tak jakby zakończyła się pełnym sukcesem, tak więc również przyznany Ci zostanie zestaw Praxis.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
Godne odnotowania jest to, że jeżeli podarowałeś Bobby'emu Bao 5000 kredytów za pozostawienie Jayi w spokoju, to nie będziesz musiał na dobre pożegnać się z tą gotówką. Nie radzę wszczynać burdy w barze, bo zwróciłbyś przeciw sobie wszystkie obecne tu postacie. Najlepiej jest wskoczyć za ladę, kucnąć i ogłuszyć Bobby'ego z użyciem dowolnej broni paraliżującej #1. Atak ten zaalarmuje prawdopodobnie jednego lub kilku Żniwiarzy, ale wystarczy tu pozostać i odczekać aż zbadają okolicę, pomagając sobie w razie potrzeby kamuflażem (ulepszenie System maskujący). Zaczekaj aż sytuacja się uspokoi i zbadaj ciało Bobby'ego Bao #2 celem odzyskania kredytów.