(3) Wariant pokojowy - Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2016
(3) Wariant pokojowy: Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia
Niezależnie od wybranej metody wydostania się z zasadzki skontaktuje się z Tobą Pritchard, informując Cię, że Eliza skrywa się najprawdopodobniej w piwnicy pod wieżowcem. W celu dotarcia do piwnicy musisz skorzystać z kolejki linowej i to właśnie na jej odnalezieniu skupią się Twoje dalsze poczynania. Konkretnie rzecz biorąc, aktualny cel misji to przedostanie się do klatki schodowej prowadzącej na najniższy poziom wieżowca.
Na początek krótkie podsumowanie Twoich dotychczasowych poczynań. Jeżeli skorzystałeś z windy, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w lobby na poziomie 3 #1, a więc na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli zeskoczyłeś na dół szybu windy i przeszedłeś przez szyby wentylacyjne, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w reżyserce na poziomie 4 #2, a więc również na wschód od aktualnego celu misji.
Jeżeli wbrew moim ostrzeżeniom przebiłeś się przez dwie ściany, to eksplorację nowej lokacji rozpoczniesz w korytarzu na poziomie 3, a więc na południe od aktualnego celu misji (teoretycznie najbliżej).
Jeżeli zależy Ci jedynie na szybkim i cichym przejściu przez tę lokację, to musiałbyś zbliżyć się do centralnego pomieszczenia na poziomie 3, czyli do studia telewizyjnego #1. Możesz tam dotrzeć idąc od strony lobby na zachód, używając schodów w reżyserce w celu zejścia na niższe piętro lub wybierając się na północ od strony zburzonej ściany. Po dotarciu na miejsce zachowaj czujność, albowiem w głównym pomieszczeniu studia oprócz przeciwników zauważysz również wieżyczkę obronną #2.
Przesuwaj się stopniowo na zachód #1, trzymając się południowej ściany studia telewizyjnego i pomagając sobie na różne sposoby (m.in. przeskakiwanie między sąsiednimi zasłonami, ulepszenie System maskujący) w celu unikania pola widzenia przeciwników oraz wieżyczki. Docelowo musisz dotrzeć do lewego dolnego narożnika pomieszczenia #2, a więc znaleźć się na tyłach studia.
Skręć tu na północ i w dalszym ciągu dbaj o to żeby nie zostać zauważonym. Okolice wyjścia ze studia patrolowane są przez dobrze opancerzonego przeciwnika #1. Najlepiej odczekać aż wybierze się on w prawo i szybko udać się do wskazywanego przez grę celu wędrówki #2. Także i w tym przypadku bardzo pomocny może się okazać kamuflaż.
Jeżeli zależy Ci na dokładnym zbadaniu okolic studia telewizyjnego, to Twoim priorytetem powinno stać się dotarcie na balkoniki na poziomie 4. Jeżeli rozpoczynasz w lobby na poziomie 3, to udaj się na zachód, zatrzymując się po dotarciu do pierwszych możliwych drzwi #1 i rozbrajając zamek elektroniczny drugiego stopnia. Po znalezieniu się w środku skieruj się na piętro #2. Spowoduje to, że znajdziesz się w reżyserce na poziomie 4, czyli w pomieszczeniu, w którym rozpoczynałbyś swoją przygodę po wyjściu z szybu wentylacyjnego.
Jeżeli rozpoczynasz przy zburzonej ścianie lub jeżeli nie chcesz wejść na balkoniki od strony reżyserki, to możesz udać się do południowych schodów prowadzących na poziom 4. W tym celu musiałbyś obejść od południowej strony największe pomieszczenie tej lokacji #1, czyli studio telewizyjne. Uważaj na pojedynczego wartownika, który może stać oparty o ścianę #2.
Południowe schody na poziom 4 są monitorowane przez kamerę ochrony #1, aczkolwiek możesz ją wyłączyć. W tym celu musiałbyś wejść do zachodniego pomieszczenia #2, rozejrzeć się za terminalem komputerowym i złamać zabezpieczenie drugiego stopnia.
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejścia na balkoniki.
Jak już wspomniałem, warto skupić się na dotarciu na balkoniki na poziomie 4. Możesz na nie wkroczyć od południowej #1 lub wschodniej #2 strony.
Balkoniki patrolowane są w sumie przez trzech wartowników. Najlepiej byłoby ich wszystkich ogłuszyć i o wiele łatwiej jest tego dokonać rozpoczynając od południowej strony. Możesz bowiem w pierwszej kolejności ogłuszyć pojedynczego najemnika #1, a następnie zająć się dwoma kolejnymi #2, którzy rozstawieni są nieco dalej. Niezależnie od wybranej strony musisz się pilnować i dbać o to żeby momenty ataku i odciągania ciała nie zostały przez nikogo odnotowane.
Pozostań na balkonikach na poziomie 4 i odszukaj wschodnie schody prowadzące na główny poziom studia telewizyjnego #1. Musisz tu zachować czujność, albowiem okolica ta jest nie tylko patrolowana przez przeciwników, ale również monitorowana przez wieżyczkę obronną. Zejdź mniej więcej do połowy schodów i przeskocz szybko nad lewą balustradą #2, pomagając sobie tu w razie potrzeby ulepszeniem System maskujący.
Oznaczenia na mapie: 1 - Terminal sterowania wieżyczką.
Odszukaj schowany przy schodach terminal komputerowy #1 z zabezpieczeniem drugiego stopnia. Włamanie się do systemu w połączeniu z ulepszeniem Przejęcie wieżyczki pozwoli Ci na wyłączenie wieżyczki obronnej #2, co znacząco ułatwi zabezpieczenie głównego pomieszczenia studia.
Możesz już przystąpić do oczyszczania pomieszczenia studia telewizyjnego (powyższy screen). Jeżeli udało Ci się wyłączyć wieżyczkę obronną, to będzie to stosunkowo łatwe. Jeżeli nie udało Ci się z kolei tego dokonać, to będziesz musiał więcej uwagi poświęcać pozostawaniu w ukryciu. Warto też w takiej sytuacji rozważyć możliwość przeniesienia wieżyczki obronnej pod ścianę (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów) lub eliminować wrogów tylko z odległości. Nie musiałbyś martwić się o to gdzie upadną ich ciała, gdyż wieżyczka zajmuje się wyszukiwaniem jedynie żywych celów.
Centralne pomieszczenie studia telewizyjnego powinno być patrolowane przez czterech przeciwników. Proponuję w pierwszej kolejności ogłuszyć najemnika, który rozgląda się najbliżej biurka prezenterów #1. Następnie udaj się do północno-wschodniego narożnika pomieszczenia i z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności pozbądź się silnie opancerzonego typka pilnującego przejścia do kolejnej lokacji #2.
Do ogłuszenia powinno pozostać Ci już tylko dwóch wrogów okupujących wschodnią część studia telewizyjnego #1. Ich pola widzenia niestety często się krzyżują, tak więc warto co najmniej jednego z nich zaatakować z odległości #2. Po zakończonej akcji upewnij się, że w najbliższej okolicy nie ma już żadnych innych wrogów.
Jeżeli udało Ci się pomyślnie ogłuszyć wszystkich wartowników, to możesz przystąpić teraz do zbadania całej lokacji. Polecam rozpocząć od poziomu 3. W lobby niedaleko wind odnajdziesz Ebooka. Reżyserka na poziomie 3 (wschodnia część lokacji) #1 skrywa z kolei niezabezpieczony terminal komputerowy oraz palmtopa #2 z hasłem Skylark powiązanym z loginem Atresman.
We wschodniej części poziomu 3 odnajdziesz niewielki składzik #1, wewnątrz którego znajduje się kilka interaktywnych szafek. Kolejne ciekawe miejsce to niewielkie biuro znajdujące się na południe od głównego pomieszczenia studia telewizyjnego #2. W środku odnajdziesz pistolet obezwładniający, niezabezpieczony terminal komputerowy oraz terminal z zabezpieczeniem drugiego stopnia. Włamanie się do drugiego komputera pozwoli Ci na wyłączenie kamery ochrony zawieszonej przy pobliskich schodach.
Na poziomie 4 jedynym godnym uwagi miejscem jest wielokrotnie wspominana już reżyserka #1. Odszukaj Ebooka, a następnie wejdź do niewielkiego składziku przylegającego do reżyserki #2. Tu natrafisz między innymi na skrzynię z amunicją oraz na rewolwer.
Na sam koniec zostaw sobie zbadanie głównego studia telewizyjnego na poziomie 3 #1, czyli miejsca gdzie poprzednio unikało się wrogów oraz wieżyczki. Na tyłach studia odnajdziesz palmtopa #2 z hasłem lavadome powiązanym z loginem mwells.
Jeżeli chodzi o samo studio, warto przede wszystkim poświęcić trochę czasu na zajrzenie do wszystkich szuflad #1. Odnajdziesz w ten sposób upgrade broni (szuflada zakrywana przez kartony) oraz palmtopa z hasłem tiptree powiązanym z loginem klighter. Oprócz tego dobrze byłoby wejść w interakcję ze wszystkimi pięcioma terminalami komputerowymi #2. Część komputerów wymaga podania hasła i możesz decydować się na rozwiązywanie mini-gier hackerskich lub na używanie haseł pozyskanych z odnalezionych wcześniej palmtopów.
Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji powinieneś docelowo dotrzeć do klatki schodowej zlokalizowanej na tyłach studia (powyższy screen).
Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian, to warto rozważyć zburzenie lewego fragmentu ściany #1. Na taki krok radzę zdecydować się tylko jeżeli ogłuszyłeś wszystkich wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku możesz ich niepotrzebnie zaalarmować. Skorzystaj z drabinki i następnie wejdź do szybu wentylacyjnego #2, który doprowadzi Cię do klatki schodowej.
Nagroda: 2600 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz zburzyć fragmentu ściany, to pozostanie Ci podejście do prawych drzwi #1. Tutejszy zamek elektroniczny #2 ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, tak więc odblokowanie dostępu do klatki schodowej nie powinno okazać się trudne.
Nagroda: 2525 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Dotarcie do kolejki linowej).