(1) Przedostanie się w okolice głównego budynku | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(1) Przedostanie się w okolice głównego budynku
Zanim dotrzesz do głównego budynku będziesz musiał przejść przez plac i spotkasz tu aż sześciu przeciwników. Na szczęście będą to zwykli najemnicy, a nie wspomniani w trakcie rozmowy snajperzy. Jeżeli zamierzasz ich likwidować w bezpośredniej walce, to dobrym pomysłem jest ostrzelanie ich z okolic miejsce rozpoczęcia tego questu #1. Następnie musiałbyś wyjść na zewnątrz i rozpocząć umiejętną eksterminację kolejnych żołnierzy, pomagając sobie dostępnymi zasłonami #2.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest działanie z ukrycia, a to dlatego, że pozwoli Ci to zdobyć dodatkowe punkty doświadczenia. Na początek skieruj się do wyjścia z budynku #1. Ustaw się tu przy balustradzie i poświęć kilka chwil na obserwację poczynań przeciwników #2.
Jeżeli masz zamiar całkowicie unikać wzroku najemników, to plac najlepiej byłoby obejść od zachodniej #1 lub od wschodniej strony #2. W tym drugim przypadku musiałbyś się bardziej pilnować, a także zadbać o to żeby nie zostać porażonym prądem.
Jeżeli masz zamiar po cichu pozbywać się tutejszych przeciwników, to proponuję rozpocząć od dotarcia do północno-zachodniej części placu i wyeliminowania najemnika patrolującego teren przy jednej z ciężarówek #1. Jego zlikwidowanie pozwoliłoby Ci w łatwy sposób pozbyć się najbardziej odsłoniętego przeciwnika, patrolującego obszar na południe od tego miejsca #2.
Następny w kolejce powinien być wartownik krążący wokół głównego wejścia do północnego budynku #1. Po jego wyeliminowaniu radziłbym powrócić na południe i zająć się najemnikiem krążącym w pobliżu miejsca, z którego przyszedłeś #2.
Do usunięcia jest jeszcze dwóch przeciwników. Jeden z nich patroluje wschodnią część placu #1 i podczas próby jego eliminacji warto zadbać o to żeby nie zbliżyć się zbytnio do obszaru z wyładowaniami elektrycznymi. Ostatni wartownik stoi przy jednym z wózków widłowych #2.
Po zakończonych walkach proponuję rozejrzeć się po okolicy, odnajdując sporo amunicji. Warto też zajrzeć do południowej budki (powyższy screen), odnajdując w niej między innymi palmtopa i cenny upgrade. Niezależnie od tego czy i w jaki sposób pozbyłeś się wartowników, musisz teraz dokonać wyboru metody dotarcia do północnych zabudowań. Są na to trzy główne sposoby.
Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodnia bramka; 2 - Główne drzwi wejściowe; 3 - Wschodnie przejście.
Pierwszy wariant to skorzystanie z przejścia położonego w północno-zachodniej części placu, które ukryte jest za kontenerami #1. Jest to najlepsze rozwiązanie niezależnie od tego czy masz się zamiar skradać czy agresywnie atakować wrogów. Odnajdziesz tu zamkniętą bramkę #2 z zamkiem elektronicznym trzeciego poziomu. Jeżeli nie chcesz bawić się w rozwiązywanie mini-gry hackerskiej, to skorzystaj z gotowej kombinacji 7984 (zdobywa się ją od Sandersa w ramach pobocznego questu Głosy z ciemności).
Jeszcze innym sposobem przedostania się na drugą stronę jest przeskoczenie nad siatką #1, ale jest to możliwe tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem poprawiającym zwinność głównego bohatera (Wydłużenie skoku). Niezależnie od obranego sposobu działania rozejrzyj się za strzelbą i granatem odłamkowym, a następnie skorzystaj z drabinki. Dotrzyj teraz jedyną możliwą ścieżką do drzwi prowadzących na drugie piętro budynku #2.
Drugi wariant to skorzystanie z głównego wejścia do budynku (powyższy screen), zlokalizowanego w północnej części placu. Z wariantu tego polecam skorzystać tylko jeżeli masz zamiar dotrzeć do komputera wyłączającego lokalne kamery. W przeciwnym wypadku warto zignorować tę drogę, gdyż niepotrzebnie znalazłbyś się w obszarze monitorowanym przez wrogiego snajpera.
Ostatni trzeci wariant to skorzystanie z przejścia zlokalizowanego w północno-wschodniej części placu (powyższy screen). Ze ścieżki tej możesz skorzystać niezależnie od tego czy zamierzasz się skradać czy otwarcie atakować wrogów. Jest ona jednak o tyle gorsza od pierwszego wariantu, że nie będzie można zaskakiwać przeciwników z wysokości i dodatkowo trzeba będzie liczyć się z koniecznością unikania lub rozbrajania różnorakich systemów bezpieczeństwa.