Obalić rząd | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Obalić rząd
Informacje wstępne
Szansa na przystąpienie do tego zadania pojawi się w trakcie rozwiązywania głównego questu W Pogoni za Izajaszem Sandovalem. Już po załatwieniu spraw w Centrum Kongresowym powinieneś zostać zatrzymany przez przyjaciela głównego bohatera Nicholasa, który poprosi go o przysługę. Quest ten nie jest jakiś szczególnie długi, choć w miejscu pobytu osoby planującej atak terrorystyczny musisz bardzo uważać na licznie rozmieszczone pułapki.
ZESTAWIENIE CELÓW MISJI:
1. GŁÓWNY - Przeszukaj tunel metra - Cel ten otrzymasz tylko jeżeli będziesz wybierał standardowe opcje dialogowe podczas wstępnej rozmowy, a nie skorzystasz z feromonów. Nie trzeba tu nic kombinować, a jedynie dotrzeć w wyznaczone miejsce. Warto dodać, że krok ten możesz pominąć i udać się od razu do kanałów, choć straciłbyś wtedy szansę na zdobycie punktów doświadczenia.
2. GŁÓWNY - Przeszukaj uliczkę - Podobnie jak w przypadku tunelu metra, wystarczy dotrzeć w wyznaczone miejsce. Warto dodać, że krok ten możesz pominąć i udać się od razu do kanałów, choć straciłbyś wtedy szansę na zdobycie punktów doświadczenia.
3. GŁÓWNY - Przeszukaj kanały - Uważaj na miny oraz wieżyczki rozstawione w kanałach, nie śpiesząc się i dokładnie rozglądając się po okolicy.
4. GŁÓWNY - Zdejmij Jacoba White'a - O wiele lepiej jest pojmać White'a żywcem, bo wiąże się później z tym dodatkowa nagroda. W celu ułatwienia sobie całej akcji dobrze byłoby wyłączyć wszystkie okoliczne wieżyczki obronne.
5. POBOCZNY - Rozbrój bombę Jacoba - Rozbrojenie bomby wymaga niestety zaliczenia mini-gry hackerskiej.
6. GŁÓWNY - Wróć do oficera Nicholasa - Jeżeli jedynie ogłuszyłeś White'a, to możesz liczyć na dodatkowy prezent od Nicholasa.
(1) Odbycie rozmowy z Nicholasem

Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce spotkania Nicholasa.
![]() | ![]() |
Do spotkania z Nicholasem dojdzie tuż po wyjściu z budynku Centrum Kongresowego #1. Przy próbie opuszczenia tej lokacji powinieneś zostać zatrzymany przez Nicholasa #2, który wraz z Jensenem służył w oddziale SWAT. Mężczyzna poprosi głównego bohatera o wytropienie bandyty Jacoba White'a, który wszedł w posiadanie ładunków wybuchowych i planuje ich teraz użyć.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zadać Nicholasowi kilka pytań na temat bomby, Jacoba White'a oraz powodu, dla którego nikt z szeregów policji nie bierze na poważnie jego ostrzeżeń o możliwym ataku. Radzę go także dokładniej wypytać o szczegóły zadania oraz o planowane wynagrodzenie za powstrzymanie White'a. Nicholasowi możesz następnie odmówić lub zaoferować swoją pomoc (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Jeżeli zgodziłeś się pomóc Nicholasowi, to gra pozwoli Ci kontynuować rozmowę. To czy zastosujesz wobec Nicholasa reprymendę czy też postanowisz zagrzać go do działania #1 nie odegra dużej roli, bo w obu przypadkach funkcjonariusz poda Ci trzy prawdopodobne miejsca, w którym należy szukać White'a i bomby. Opcjonalnie możesz też skorzystać z ulepszenia Wzmacniacz społeczny w celu uaktywnienia feromonów (klawisz Z). Musiałbyś w takiej sytuacji wybrać opcję zachowania dla typu osobowości omega (Presja) #2. Efektem takiego działania byłoby zawężenie kręgu poszukiwań do dwóch lokacji (zniknie tunel metra). Niezależnie od wybranej wersji rozmowy na sam koniec dobrze byłoby poprosić Nicholasa o ostatnie szczegóły, dzięki czemu dowiesz się, że White w międzyczasie zaopatrzył się w kilka zaawansowanych wszczepów.
(2) Zbadanie tunelu metra
Uwaga! Do tunelu metra zostaniesz wysłany tylko jeżeli w trakcie rozmowy z Nicholasem wybierałeś standardowe opcje dialogowe. Skorzystanie z feromonów usuwa mianowicie to miejsce z listy lokacji nadających się do zbadania. Jeżeli nie chcesz tracić czasu na eksplorację tej lokacji, to możesz od razu przejść do opisu Kroku 4 (Zbadanie kanałów).
![]() | ![]() |
Ruszaj na wschód. Do tunelu metra najlepiej byłoby wejść od południowej strony, czyli tam gdzie rozstawione zostały barykady #1. Podążaj jedynym możliwym korytarzem. Cel misji zostanie zaliczony po dotarciu w oznaczone przez grę miejsce #2.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(3) Zbadanie uliczki
Uwaga! Jeżeli nie chcesz tracić czasu na eksplorację tej lokacji, to możesz od razu przejść do opisu Kroku 4 (Zbadanie kanałów).
![]() | ![]() |
Wskazana przez Nicholasa uliczka znajduje się na tyłach komisariatu policji i być może pamiętasz jeszcze to miejsce, bo w trakcie poprzedniej wizyty w Detroit odwiedzało się je z myślą o zaliczeniu innych pobocznych questów. Ścieżki prowadzące do uliczki pozostały niezmienione. Jeżeli masz ulepszenie Tarcza EMP, to warto wybrać tunel z wyładowaniami na północ od celu misji #1. Jeżeli z kolei masz ulepszenie Wydłużenie skoku, to możesz podejść do siatki zlokalizowanej niedaleko wejścia na posterunek #2. W takiej sytuacji wymagane byłoby dodatkowo postawienie sobie pod nogami jakiegoś obiektu.
![]() | ![]() |
Jeżeli nie posiadasz żadnego z wymienionych wyżej ulepszeń, to pozostanie Ci niestety jedynie skorzystanie z okolicznego zejścia do kanałów. Znajduje się ono w alejce na zachód od posterunku #1. Czynności wykonywane w kanałach przedstawione zostały w opisie Kroku 4 (Zbadanie kanałów), przy czym musiałbyś unikać zbliżenia się do kryjówki White'a, bo w przeciwnym wypadku opisywany cel misji zostałby anulowany. Po dotarciu do alejki główny bohater niczego ani nikogo nie odnajdzie #2.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(4) Zbadanie kanałów
Uwaga! Nie radzę wyruszać na poszukiwania White'a jeżeli nie odwiedziłeś jeszcze dwóch poprzednich lokacji (Krok 2 i Krok 3), bo w przeciwnym wypadku związane z nimi cele misji mogą zostać anulowane i tym samym nie zdobędziesz cennych punktów doświadczenia.

Oznaczenia na mapie: 1 - Zachodnie zejście do kanałów; 2 - Południowo-wschodnie zejście do kanałów; 3 - Siatka; 4 - Korytarz z wyładowaniami.

Oznaczenia na mapie: 1 - Zejścia do kanałów; 2 - Wieżyczki obronne; 3 - Jacob White i trzecia wieżyczka obronna; 4 - Terminal sterowania wieżyczkami; 5 - Bomba.
![]() | ![]() |
Kanały powiązane były z wieloma questami podczas pierwszej wizyty w Detroit, tak więc powinieneś jeszcze pamiętać jak do nich dotrzeć. Gwoli przypomnienia, możesz skorzystać z dwóch zejść. Łatwiej dostępne jest zachodnie zejście do kanałów. Znajduje się ono w alejce niedaleko posterunku policji #1. Po zejściu na dół ruszaj przed siebie, ale zatrzymaj się po dotarciu do nowej drabinki #2, a to dlatego, że w okolicy rozstawiono kilka min odłamkowych.
![]() | ![]() |
Miny mógłbyś oczywiście detonować z odległości, ale i tak musiałbyś poświęcić trochę czasu na ich odnajdywanie, a ponadto nie byłbyś wtedy w stanie zaatakować White'a z zaskoczenia. W rezultacie o wiele lepiej jest je rozbrajać. Dotarcie do pierwszej miny jest dość kłopotliwe, bo nie możesz użyć drabiny. Zamiast tego spróbuj zeskoczyć do narożnika na lewo od drabiny #1. Kucnij i z wciśniętym klawiszem CTRL zbliż się do miny odłamkowej rozstawionej na metalowym mostku #2.
![]() | ![]() |
Kolejna dwie miny pozostawiono w miejscu, w którym tunel zakręca w lewo. Pierwsza z nich leży na ziemi #1, a druga przyklejona jest do lewej ściany #2. Kontynuuj podróż w stronę centralnej części tej lokacji.
![]() | ![]() |
Proponuję trzymać się teraz lewej części kanałów i to właśnie od tej strony dotrzeć do nowego metalowego mostku. Nową minę przyklejono do lewej ściany #1. Ostrożnie przejdź po mostku i rozbrój minę ukrytą za dużymi skrzyniami #2.
![]() | ![]() |
Musisz teraz zachować szczególną ostrożność, bo zbliżasz się do obszaru z dwoma aktywnymi wieżyczkami obronnymi. Do bliżej rozstawionej wieżyczki dobrze byłoby się zbliżyć trzymając się lewej ściany #1. Nie polecam używać do jej zniszczenia granatu EMP, bo doprowadziłoby to do zaalarmowania White'a. O wiele lepiej jest ominąć wieżyczkę (najlepiej z pomocą kamuflażu) lub ostrożnie do niej podejść i gdzieś ją przenieść (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów) #2.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
![]() | ![]() |
Południowo-wschodnie zejście do kanałów jest dla odmiany dość trudno dostępne. Znajduje się ono przy alejce na tyłach posterunku, czyli w miejscu, które było związane z Krokiem 3. Do zejścia prowadzą dwie zasadnicze ścieżki. Jeżeli masz ulepszenie Tarcza EMP, to wybierz korytarz z wyładowaniami na północ od celu misji #1. Jeżeli z kolei masz ulepszenie Wydłużenie skoku, to podejdź do siatki zlokalizowanej niedaleko wejścia na posterunek #2. W takiej sytuacji wymagane byłoby dodatkowo postawienie sobie pod nogami jakiegoś obiektu. Jeżeli nie masz żadnego z tych ulepszeń, to do wspomnianego zejścia w ogóle nie dotrzesz, bo wnętrze posterunku policji jest aktualnie niedostępne.
![]() | ![]() |
Jeżeli udało Ci się dotrzeć do zejścia #1, to warto z niego skorzystać, bo łatwiej będzie Ci dotrzeć do celu wędrówki niż w przypadku zachodniej ścieżki. Po znalezieniu się w kanałach kucnij, przytrzymaj CTRL i dopiero wtedy ruszaj przed siebie, a to dlatego, że w okolicy roi się od min odłamkowych. Miny mógłbyś oczywiście detonować z odległości, ale i tak musiałbyś poświęcić trochę czasu na ich odnajdywanie, a ponadto nie byłbyś wtedy w stanie zaatakować White'a z zaskoczenia. W rezultacie o wiele lepiej jest je rozbrajać. Pierwszą minę odnajdziesz tuż za rogiem #2.
![]() | ![]() |
Kolejna mina przyczepiona jest do prawej ściany #1, ale nie wstawaj żeby jej dosięgnąć, bo może to doprowadzić do detonacji. Pamiętaj o dalszym wykonywaniu powolnych ruchów, odnajdując trzecią minę za lewymi beczkami #2.
![]() | ![]() |
Nadal nie radzę się śpieszyć, albowiem czwartą minę dość sprytnie ukryto za pobliskimi kartonami #1. Po jej wyłączeniu przejdź trochę dalej, odnajdując kolejną minę za większą prawą skrzynią #2.
![]() | ![]() |
Ostatnia mina przyczepiona jest do przeciwległej ściany #1. Dopiero po jej rozbrojeniu wstań i zbliż się do centralnej części tej lokacji #2. Musisz tu zachować ostrożność, a to dlatego, że w okolicy rozstawione są dwie wieżyczki obronne.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(5) Zneutralizowanie Jacoba White'a
![]() | ![]() |
Zadanie z pozbyciem się Jacoba White'a pojawi się w Twoim dzienniku gdy dostatecznie zbliżysz się do wskazanego przez grę obszaru w kanałach #1. Bandyta przebywa niedaleko przejścia, które we wcześniejszej fazie gry prowadziło do drabiny i posterunku policji. Najprostsze rozwiązanie to ostrzelanie go z odległości #2, ale musiałbyś użyć ciężkiej broni i zadbać o to żeby w trakcie bitwy nie znaleźć się w polu widzenia dwóch okolicznych wieżyczek obronnych (lub je szybko zniszczyć z pomocą granatów EMP).
![]() | ![]() |
Jeżeli Twoje umiejętności hackerskie są mocno rozwinięte, to dobrze byłoby zbadać obszar na wschód od celu misji. Pozwoliłoby Ci to odnaleźć terminal komputerowy #1 z zabezpieczeniem czwartego stopnia. Nie śpiesz się z rozpoczęciem mini-gry, bo Jacob pojawia się co pewien czas w oddali i spogląda w to miejsce. Musisz w rezultacie zaczekać aż pójdzie w lewo. Włamanie się do systemu pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wieżyczkami obronnymi #2, przy czym jest to możliwe tylko jeżeli posiadasz ulepszenie Przejęcie wieżyczki.
![]() | ![]() |
Po przejęciu wieżyczek możesz je przeprogramować lub wyłączyć. To pierwsze rozwiązanie #1 jest lepsze jeżeli chcesz zabić White'a, ale osobiście się w to nie angażować. Drugie rozwiązanie jest lepsze jeżeli masz zamiar go tylko ogłuszyć, bo dzięki pozbyciu się wszystkich pułapek będziesz się mógł do niego bezpiecznie zbliżyć #2.
![]() | ![]() |
Do bandyty możesz również bliżej podejść bez włamywania się do terminalu komputerowego, ale musiałbyś unikać wtedy wspomnianych wcześniej wieżyczek obronnych (bardzo pomocny okaże się tu kamuflaż). To nie koniec kłopotów, bo w patrolowanym przez niego miejscu jest trzecia wieżyczka #1. Mężczyznę w rezultacie najlepiej byłoby ogłuszyć dopiero po tym jak zniknąłby z jej pola widzenia #2. Po udanej akcji polecam zabrać ze sobą ciężki karabin i zbadać ciało ogłuszonego lub zabitego bandyty, odnajdując palmtopa.
Nagroda: 750 punktów doświadczenia.
(6) Rozbrojenie bomby
Uwaga! Jeżeli nie chcesz rozbrajać bomby, to możesz od razu przejść do opisu Kroku 7 (Zdanie raportu Nicholasowi).
![]() | ![]() |
Zdecydowanie polecam podjąć próbę rozbrojenia bomby, a to dlatego, że wiąże się z tym szansa zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia. Musisz jednak wiedzieć, że bomba znajduje się w polu widzenia trzeciej wieżyczki obronnej #1, tak więc musisz ją odpowiednio wcześniej zniszczyć, wyłączyć lub przenieść #2 (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów).
![]() | ![]() |
Bombę odnajdziesz niedaleko miejsca, które było patrolowane przez White'a, a konkretnie w tunelu prowadzącym do zachodniej drabinki #1. W celu rozbrojenia bomby wymagane jest niestety rozwiązanie mini-gry hackerskiej czwartego stopnia #2.
Nagroda: 850 punktów doświadczenia.
(7) Zdanie raportu Nicholasowi

Do Nicholasa, czyli zleceniodawcy tego questu, musisz powrócić niezależnie od tego jak potraktowałeś Jacoba White'a i czy zająłeś się rozbrojeniem jego bomby czy też zignorowałeś ten problem. Mężczyznę odnajdziesz w tym samym miejscu, co wcześniej, a więc przy wejściu do Centrum Kongresowego (powyższy screen). Jeżeli zabiłeś Jacoba, to otrzymasz "jedynie" 1000 kredytów, a jeżeli pojmałeś go żywcem, to funkcjonariusz dorzuci także tłumik.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.

Warto tu dodać, że jeśli nie masz nic przeciwko pomysłowi zabicia lub ogłuszenia Nicholasa, to wspomniany tłumik możesz pozyskać także już po oficjalnym zakończeniu questu. Proponuję w takiej sytuacji udać się do pobliskich toalet i wejść do szybów wentylacyjnych. Odszukaj górne wyjście z szybu, z którego będziesz widział Nicholasa, a następnie zaatakuj go z pomocą dowolnej broni. Zaczekaj aż sytuacja uspokoi się, podejdź do ciała Nicholasa (powyższy screen) i zabierz tłumik.