(5) Przeprawa przez stację | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(5) Przeprawa przez stację
Także i tu możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli preferujesz wariant agresywny, to dobrze byłoby ustawić się przy schodach i ostrzelać oszalałe osoby (powyższy screen). Nie ruszaj się z tego miejsca, czekając na przybycie kolejnych przeciwników i zabijając ich zanim zdołają się zbliżyć do głównego bohatera.
Cywilów możesz się też pozbyć nie marnując w ogóle amunicji. Zejdź w tym celu po schodach na poziom 1 i rozejrzyj się po zachodniej części sali, odnajdując terminal komputerowy #1. Ma on zabezpieczenie piątego stopnia, ale możesz wpisać hasło lstforver. Uaktywnij z pomocą terminalu okoliczną maszynę bojową (wymagane ulepszenie Przejęcie robota) i spokojnie zaczekaj aż zabije ona wszystkich cywilów #2.
Jeżeli wolisz wariant pokojowy, to zmuszony zostaniesz do skorzystania z okolicznych szybów wentylacyjnych. Udaj się na południe i zejdź po zachodnich schodach #1 na poziom 1. Ostrożnie przesuwaj się teraz na północ #2, wykorzystując słupy i inne duże obiekty w formie zasłony.
Zlokalizuj dużą skrzynię w zachodniej części hali #1 i nieznacznie ją przesuń lub przenieś (wymagane ulepszenie Przesuwanie ciężkich przedmiotów) w celu odsłonięcia wejścia do szybu wentylacyjnego #2.
Przejdź przez szyb, który powinien zaprowadzić Cię do północnej części tej hali #1. Przesuń się ostrożnie na wschód (np. z pomocą opcji przeskakiwania między zasłonami) i odszukaj na wschodniej ścianie wejście do drugiego szybu #2.
Wyjście z drugiego szybu znajduje się w jednym ze składzików w południowo-wschodniej części hali #1. Przesuń się trochę na zachód i zauważ, że znajdują się tu schody prowadzące na wschodni balkonik #2.
Przed skorzystaniem ze schodów upewnij się, że chodzący po górnym balkoniku oszalały cywil #1 nie jest zwrócony w tę stronę. Szybko wyjdź po schodach na poziom 2, skręć w prawo i skorzystaj z tutejszego wejścia do trzeciego szybu #2.
Skieruj się teraz na północ, docierając do wyjścia z szybu zlokalizowanego najbliżej aktualnego celu misji #1. Niezależnie od wybranej metody działania (zabicie/ogłuszenie cywilów lub ich omijanie) musisz dotrzeć do wejścia do niedostępnej wcześniej strefy #2.
Wskocz przez zniszczoną okiennicę (jeżeli nadal unikasz oszalałych cywilów, to musisz się z tym pośpieszyć) #1, dzięki czemu znajdziesz się w niewielkiej stróżówce. Możesz tu pozaglądać do szafek oraz wejść w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym #2. Na koniec skorzystaj z drzwi.
Ruszaj teraz na wschód. Po drodze możesz rozważyć zbadanie północnego pomieszczenia szatni, ale musiałbyś zabić lub ogłuszyć #1 przebywającego tu oszalałego cywila. Po wykonaniu tej akcji pozaglądaj do wszystkich interaktywnych szafek #2, odnajdując między innymi kapsuły plazmowe.
Kontynuuj eksplorację tego poziomu stacji, kierując się na wschód i następnie skręcając na południe. Po drodze warto byłoby zbadać boczny korytarz i skorzystać z ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów w celu odsunięcia blokującego przejścia automatu #1. Po znalezieniu się w środku podejdź do okienka i porozmawiaj z Gertą Mueller #2. Jest to ostatnia okazja do dokonania zakupów i w szczególności radzę zainteresować się dwoma oferowanymi w tym sklepie zestawami Praxis.
Po dokonaniu zakupów proponowałbym rozejrzeć się po tym pomieszczeniu, dzięki czemu odnajdziesz niezabezpieczony terminal komputerowy, kredyty, Ebooka oraz palmtopa z hasłem #1, które okaże się pomocne w samej końcówce gry. Powróć teraz do głównego korytarza i udaj się dalej na południe #2. Po drodze powinieneś usłyszeć komunikat od ukrywającego się Williama Taggarta, któremu na ratunek będziesz mógł wyruszyć już za kilka chwil. To samo będzie tyczyło się Dawida Sarifa, którego komunikat z prośbą o pomoc usłyszysz nieco później.
Skorzystaj teraz ze schodów #1, kierując się dla odmiany na wschód. Już wkrótce powinieneś wyjść z budynku, docierając do balkoników #2 okupowanych przez kolejnych oszalałych pracowników placówki. Zacznij od przeskoczenia nad niewielką przeszkodą i dopiero wtedy zajmij się zaplanowaniem swoich dalszych kroków. Oto możliwe warianty zachowania:
- Jeżeli zamierzasz dotrzeć do miejsca pobytu Williama Taggarta celem odbycia z nim rozmowy, to zapoznaj się z opisem Kroku 6 (Dotarcie do kryjówki Williama Taggarta). Jest to opcjonalny cel misji, ale zdecydowanie nie radzę go ignorować, bo spotykając się z Taggartem zagwarantujesz sobie możliwość odblokowania dodatkowego zakończenia gry.
- Jeżeli zamierzasz dotrzeć do miejsca pobytu Dawida Sarifa celem odbycia z nim rozmowy, to zapoznaj się z opisem Kroku 7 (Dotarcie do kryjówki Dawida Sarifa). Jest to opcjonalny cel misji, ale zdecydowanie nie radzę go ignorować, bo spotykając się z Sarifem zagwarantujesz sobie możliwość odblokowania dodatkowego zakończenia gry.
- Jeżeli nie zamierzasz spotykać się z Taggartem i Sarifem lub jeżeli odbyłeś już z nimi stosowne rozmowy, to przejdź do opisu Kroku 8 (Dotarcie do centrum transmisyjnego). Wykonanie omówionych w tym kroku działań jest wymagane do posunięcia głównego wątku do przodu.