Płaszcz i szpada (04-06) | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(4) Spotkanie się z O'Malleyem
W celu spotkania się ze skorumpowanym policjantem musisz dotrzeć w okolice posterunku policji. Najłatwiej jest przejść przez stację kolejową #1, docierając po kilku minutach marszu do wielkiego placu #2 przylegającego między innymi do lokalnej siedziby stróżów prawa.
Oznaczenia na mapie: 1 - Zamknięta bramka; 2 - Korytarz z wyładowaniami; 3 - Zejście do kanałów.
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem poprawiającym skoczność bohatera (Wydłużenie skoku), to rozejrzyj się wokół posterunku policji za interaktywną skrzynią. Podnieś ten obiekt i przenieś go w okolice zamkniętej bramki zlokalizowanej na wschód od wejścia na posterunek (powyższy screen). Wskocz na skrzynię i przeskocz bezproblemowo nad siatką.
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem sprawiającym, iż Jensen staje się niewrażliwy na działanie elektryczności (Tarcza EMP), to również możesz wybrać krótszą drogę do celu. Udaj się mianowicie na wschód od wejścia do posterunku #1. Odszukaj tu południowe drzwi, a znajdziesz się w korytarzu z wyładowaniami elektrycznymi #2. Uwaga! Nie próbuj przechodzić przez korytarz bez stosownego ulepszenia, bo zakończy się to natychmiastową śmiercią głównego bohatera!
Jeżeli nie jesteś w stanie skorzystać z opisanych powyżej wszczepów, to pozostanie Ci przeprawa przez kanały. W tym celu zbadaj alejkę w zachodniej części placu, odnajdując interaktywną płytę #1. Odsuń ją i zejdź po drabinie na dół. Po znalezieniu się w kanałach zapisz stan gry, a to dlatego, ze wkrótce wpadniesz na przeciwników. Ruszaj prosto, docierając po kilku chwilach do kolejnej drabinki #2.
Zadbaj o to żeby nie spaść z żadnej z kładek, gdyż kontakt z wodą źle skończy się dla głównego bohatera. Na pierwszego przeciwnika wpadniesz za rogiem. Jeżeli preferujesz działania z ukrycia, to wychyl się jedynie na ułamek sekundy w celu oddania strzału z broni paraliżującej lub użyj kamuflażu żeby obok niego przejść i go zaatakować z zaskoczenia. Jeżeli preferujesz otwarte prowadzenie walk, to ostrzelaj bandytę, ale bądź gotowy do zlikwidowania jego kolegów, którzy się wkrótce pojawią.
Dwaj kolejni wrogowie rozstawieni są za rogiem. Jeżeli wolisz działać z ukrycia, to skorzystaj z kamuflażu lub postrzel z broni paraliżującej lewego bandytę #1 i następnie szybko zaskocz od tyłu jego kolegę #2. Jeżeli nie masz nic przeciwko prowadzeniu tradycyjnych walk, to przeciwnicy już zapewne nie żyją. W przeciwnym wypadku zaczekaj aż ustawią się obok siebie i ich ostrzelaj.
Kieruj się teraz sukcesywnie na południe #1. Po drodze nie spotkasz już żadnych przeciwników, tak więc nie musisz się pilnować. Zlokalizuj drabinkę w najbardziej wysuniętej na południe części kanałów #2 i użyj jej, dzięki czemu po dotarciu na powierzchnię znajdziesz się bezpośrednio za budynkiem posterunku policji.
Niezależnie od wybranej ścieżki odszukaj O'Malleya (powyższy screen). Wybór odpowiedzi na pytanie czy byłeś śledzony nie odgrywa żadnego znaczenia. O'Malley poinformuje Cię o miejscu pozostawienia broni, którą będziesz miał użyć do wykonania kontraktu, oraz o tym, że pragnie śmierci gangstera o pseudonimie Double-T. Rozmówca będzie ponadto chciał żeby po wykonanej akcji przekraść się do siedziby konkurencyjnego gangu celem wywołania wojny, ale aż tak daleko się nie zapędzisz. O'Malleya warto wypytać o szczegóły kontraktu, natomiast nie radzę dopytywać się o przełożonych policjanta i o powody wywołania wojny gangów, bo wzbudzi to jego podejrzenia. Warto dodać, że jeżeli dysponujesz ulepszeniem usprawniającym przebieg rozmów (Wzmacniacz społeczny), to na koniec spotkania mógłbyś uaktywnić feromony (klawisz Z) i wybrać opcję zachowania dla typu osobowości beta (Urok). Spowodowałoby to, iż O'Malley z góry zapłaciłby Ci 500 kredytów za wykonanie kontraktu.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(5) Odnalezienie broni
Pierwszy krok do realizacji planu "zabójstwa", to pozyskanie broni pozostawionej przez ludzi O'Malleya. Powróć do miejsca, w którym rozmawiałeś z Jenny, czyli zleceniodawczynią tego questu #1 i idź dalej na zachód, a więc w stronę budynku Chirona. Po dotarciu w okolice wieżowca odszukaj północne drzwi, przy których przebywa dwóch bezdomnych #2.
Po znalezieniu się w wąskim korytarzu podejdź trochę do przodu i zbadaj śmieci w narożniku. Powinieneś odnaleźć wciśniętą między nie kuszę. Uwaga! Upewnij się, że dysponujesz wystarczającą liczbą slotów na to żeby zmieścić kuszę w inwentarzu. W przeciwnym wypadku pozbądź się niepotrzebnych rzeczy, czy to poprzez ich wyrzucenie czy (lepiej) sprzedanie (choćby na stacji benzynowej).
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.
(6) Odnalezienie kryjówki gangu Petard
Kolejny krok to dotarcie do kryjówki gangu i jest to budynek zlokalizowany w zachodniej części mapy. Zacznij w miejscu, w którym odnalazłeś kuszę i udaj się na południe, wybierając przejście, przy którym stoją zaparkowane pojazdy #1. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do niewielkiego tunelu #2.
Oznaczenia na mapie: 1 - Zewnętrzna klatka schodowa prowadząca do kryjówki Petard.
Skorzystaj z tunelu i następnie wyjdź po schodach na górę, przechodząc przez dziurę w płocie #1. Podejdź jeszcze kawałek na południe i zatrzymaj się przy prawym budynku z zewnętrzną klatką schodową #2. To właśnie jest kryjówka gangu Petard.
Skorzystaj z drabiny i następnie ruszaj po schodach na górę. Zatrzymaj się na drugim poziomie od góry i odszukaj interaktywne okno, które będziesz mógł otworzyć #1. Przedostań się do wnętrza budynku, upewniając się, że znalazłeś się na drugim piętrze. Ruszaj prosto, skręcając w prawo i następnie w lewo #2. Warto tu zapisać swoje postępy.
Nagroda: 100 punktów doświadczenia.