(7) Wariant pokojowy - Dotarcie do klatki schodowej | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(7) Wariant pokojowy: Dotarcie do klatki schodowej
Twoje kolejne zadanie to dotarcie do jedynej klatki schodowej prowadzącej na poziom 1. To właśnie tam znajduje się wskazane przez Pritcharda pomieszczenie będące prawdopodobnym miejscem pobytu Elizy Cassan.
Oznaczenia na mapie: 1 - Wejście do południowego pomieszczenia; 2 - Schody prowadzące na wyższy poziom.
Jeżeli spojrzysz na mapę, to dojdziesz zapewne do wniosku, że najbardziej oczywiste rozwiązanie to przejście przez największe południowe pomieszczenie na poziomie 2. Zdecydowanie nie polecam takiego wariantu, bo miałbyś naprawdę spore problemy z unikaniem przeciwników. Ścieżkę tę warto więc wybrać tylko jeśli planujesz obrać najkrótszą drogę do celu i dodatkowo dysponujesz ulepszeniem System maskujący. Rozejrzyj się za wejściem do szybu wentylacyjnego na południowej ścianie, którego być może używałeś już po przebiciu się przez ścianę. Wybierz odnogę prowadzącą na południe #1, a dotrzesz do wyjścia z szybu ulokowanego na ścianie południowego pomieszczenia #2.
Musiałbyś teraz załączyć kamuflaż i przystąpić do omijania wartowników oraz kamer ochrony #1, przemieszczając się sukcesywnie na północny-zachód. Konieczne okazałoby się również trafne dobieranie miejsc regeneracji baterii, gdyż mógłbyś zostać również zauważony przez wrogów patrolujących górne balkoniki. Cel wędrówki to podwójne drzwi #2 i trzeba zachować ostrożność, bo nad nimi znajduje się aktywna kamera ochrony.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór okrężnej drogi do celu, a to dlatego, że łatwiej będziesz mógł radzić sobie z przeciwnikami, a po drodze odwiedzisz wiele pomieszczeń z wartościowymi przedmiotami. Na początek proponuję zająć się pojedynczym wartownikiem przebywającym w północnej stróżówce (powyższy screen). Po udanej akcji dobrze byłoby zbadać jego ciało, odnajdując palmtopa z rozkazami. Palmtop z identyczną treścią leży również na biurku.
Skorzystaj z okazji i dokładnie rozejrzyj się po stróżówce, zaglądając do szuflad i wchodząc w interakcję z dwoma niezabezpieczonymi terminalami komputerowymi #1. Jeden z nich pozwoli Ci na wyłączenie dwóch okolicznych kamer ochrony #2 i na taki krok warto się oczywiście zdecydować.
Zachowaj ostrożność, bo korytarz na północ od stróżówki jest patrolowany przez pojedynczego najemnika #1. Na szczęści z racji wyłączenia okolicznej kamery nie musisz obawiać się sytuacji wszczęcia alarmu. Po ogłuszeniu wartownika skorzystaj z północnych schodów prowadzących na poziom 3 #2.
Oznaczenia na mapie: 1 - Terminale sterowania kamerami; 2 - Zbrojownia; 3 - Schody prowadzące na niższy poziom.
Po znalezieniu się na poziomie 3 musisz zachować ostrożność, gdyż na końcu korytarza znajduje się nowa kamera ochrony #1. Warto więc przemieszczać się drobnymi kroczkami, chowając się umiejętnie za kolejnymi ścianami i odczekując aż kamera obróci się w inną stronę. Po drodze możesz zajrzeć do zachodniego pomieszczenia biurowego #2 celem zbadania szuflad oraz niezabezpieczonego terminalu komputerowego. Przeczytanie drugiej wiadomości pozostawionej na komputerze pozwoli Ci pozyskać hasło titom powiązane z loginem ltodd.
Wyjdź z pomieszczenia i ostrożnie przejdź teraz POD aktywną kamera ochrony #1. Tuż obok znajduje się zbrojownia (Armory) #2 i warto byłoby oczywiście do niej zajrzeć.
Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu zacznij od wejścia w interakcję z terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz skorzystać z pozyskanego w poprzednim biurze hasła, czyli titom. Uzyskanie dostępu do systemu pozwoliłoby Ci na wyłączenie mijanej niedawno kamery #2.
Dodatkowo dobrze byłoby włamać się do bocznego pomieszczenia zbrojowni. Zamek elektroniczny #1 ma zabezpieczenie czwartego stopnia, przy czym także i tu możesz skorzystać z gotowej kombinacji 1980, którą "legalnie" pozyskałbyś nieco później. Ze zbrojowni oprócz broni i amunicji warto także zabrać cenny upgrade broni #2.
Wyjdź ze zbrojowni i ruszaj na północ #1. Jeżeli włamałeś się do komputera w zbrojowni, to nie musisz już unikać znajdującej się w tym korytarzu kamery. Ostrożnie zbliż się teraz do drzwi prowadzących na balkoniki na poziomie 3 (Operating Area 3) #2.
Możesz się teraz zachować na dwa sposoby. Jeżeli chcesz jedynie dotrzeć do aktualnego celu misji, to skieruj się ostrożnie do południowych schodów prowadzących na poziom 2 #1, unikając zarówno tych przeciwników, którzy patrolują balkoniki, jak i wrogów rozstawionych na niższym poziomie. Po znalezieniu się na drugim piętrze należałoby skierować się na zachód #2.
Ja zdecydowanie polecam kontynuować eksplorację okolicy. W pierwszej kolejności dobrze byłoby pozbyć się dwóch wartowników okupujących okoliczne balkoniki #1 #2. Pilnuj się, bo ich ścieżki przemarszu przecinają się. Radzę ponadto nie biegać po balkonikach ani w żaden inny sposób głośno się nie zachowywać, bo tego typu akcje mogą zostać odnotowane przez wrogów pilnujących sali pod Tobą.
Dopiero teraz zbadaj tutejsze pomieszczenia, zaczynając od tego najbardziej wysuniętego na wschód #1. W środku odnajdziesz terminal komputerowy z zabezpieczeniem trzeciego stopnia #2. Pomyślne zaliczenie mini-gry hackerskiej postawi Cię przed szansą wyłączenia dwóch kolejnych kamer ochrony.
Centralne pomieszczenie na poziomie 3 to sala konferencyjna #1. Warto tu pozaglądać do szuflad, a także rozejrzeć się za palmtopem #2 z kodem 1980 do odwiedzanej już wcześniej zbrojowni.
Ostatnim pomieszczeniem na poziomie 3 jest najbardziej wysunięte na północ #1. Zajrzyj tu do szafek, w których poukrywano bronie #2, a także wejdź w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym.
Możesz już skupić się na temacie zejścia na poziom 2. Nie polecam korzystać z północnych schodów #1, bo trudniej byłoby wtedy przystąpić do ogłuszania przeciwników. O wiele lepiej jest wybrać południowe schody #2.
Po znalezieniu się na dole zacznij od wyeliminowania wartownika patrolującego południową część dużej sali #1. Jeżeli kamery są już wyłączone, to łatwiej będzie go zaskoczyć. W przeciwnym wypadku musisz się bardziej pilnować i lepiej dobrać miejsce wyprowadzenia ataku. Kolejni dwaj wrogowie patrolują północną część pomieszczenia #2.
Jeżeli okoliczna kamera ochrony została wyłączona, to obu przeciwników będziesz mógł w łatwy sposób zaskoczyć #1 #2. W przeciwnym wypadku musisz zdecydować się na użycie broni dystansowej i zadbać o to żeby ich ciała upadały w miejscach znajdujących się poza zasięgiem kamery (lub szybko je odciągać zanim kamera się obróci).
Upewnij się, że ogłuszyłeś wszystkich wrogów i przystąp do eksploracji tutejszego pomieszczenia. Podobnie jak wcześniej, warto dużo czasu spędzić na otwieraniu szuflad #1 i sprawdzaniu terminali komputerowych #2. W sumie w głównym pomieszczeniu znajduje się pięć komputerów z czego aż cztery wymagają podania haseł dostępu lub rozwiązania mini-gier.
Na sam koniec zajmij się zbadaniem dwóch niewielkich pomieszczeń znajdujących się w tej okolicy (także na poziomie 2). W północnym pomieszczeniu #1 rozejrzyj się za szufladami, obejrzyj Ebooka i wejdź w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym. Także i w tym przypadku mógłbyś poznać kod do zbrojowni, czyli 1980. W południowym pomieszczeniu (tym obok schodów) #2 warto byłoby z kolei pootwierać szuflady.
Niezależnie od obranych wcześniej metod działania musisz docelowo dotrzeć do drzwi zlokalizowanych w południowo-zachodnim narożniku poziomu 2 i oddzielających Cię od nowej klatki schodowej (powyższy screen). W zależności od Twoich dotychczasowych poczynań konieczne może okazać się tu unikanie kamery ochrony lub możliwe będzie swobodne przejście pod wyłączoną kamerą.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 8 (Zejście na najniższy poziom piwnicy).