(2) Wariant agresywny - Wydostanie się z zasadzki | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(2) Wariant agresywny: Wydostanie się z zasadzki
Nie trać czasu na korzystanie z komputera Elizy Cassan, gdyż znalezienie się w obiektywie kamery ochrony nie powinno stanowić dla Ciebie powodu do zmartwień. Wyjdź z pomieszczenia 404 i powróć do głównej sali na poziomie 6. Ustaw się przy jednym ze słupów i zacznij od ostrzelania trzech stojących obok siebie trzech wartowników (powyższy screen), nie pozwalając im na to żeby się rozeszli.
Po udanej akcji proponuję wycofać się do poprzedniego korytarza, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko bycia atakowanym od flanki. Zaczekaj na pojawienie się kolejnych wrogów i stopniowo ich eliminuj #1. Uważaj też na podrzucane przez przeciwników granaty EMP #2. Jeżeli nie masz ulepszenia Tarcza EMP, to musisz się za każdym razem błyskawicznie oddalać od miejsca wylądowania granatu.
Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkich wrogów na aktualnym poziomie. Skorzystaj z okazji i zbadaj ich ciała #1, odnajdując między innymi amunicję i cenny granat EMP. Musisz teraz przyjąć założenie, że niektórzy wartownicy mogli pozostać na balkonikach na wyższym poziomie 7 #2. Skorzystaj więc ostrożnie ze schodów lub ostrzelaj ich z aktualnie okupowanego poziomu. W obu przypadkach warto korzystać z ciężkiej broni i pomagać sobie chowając się za zasłonami.
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejście do serwerowni (poziom 6); 2 - Przejście do lobby (poziom 6).
Oznaczenia na mapie: 1 - Przejście do lobby (poziom 7).
Możesz już skupić się na wyborze jednego z dostępnych przejść ewakuacyjnych, co docelowo pozwoli Ci dotarcie do poziomu 3 lub 4 i tym samym na wydostanie się z zasadzki. Pierwszy wariant zakłada skorzystanie z przejścia przez serwerownię. Odpowiedni korytarz znajduje się na szóstym poziomie, w południowej części głównej sali (powyższy screen).
Ruszaj w stronę serwerowni, docierając po krótkiej wędrówce do drzwi z zamkiem elektronicznym czwartego stopnia #1. Nie musisz tu na szczęście kombinować z rozwiązaniem mini-gry hackerskiej, bo możesz równie dobrze wprowadzić pozyskany z palmtopa kod 8825. Wybierz schody prowadzące na poziom 5. Po dotarciu na niższy poziom zbadaj okolice biurka, a odnajdziesz między innymi aplikacje oraz niezabezpieczony terminal komputerowy #2.
Rozejrzyj się po serwerowni za nadającą się do zniszczenia ścianą #1, której zburzenie będzie możliwe tylko z wykorzystaniem ulepszenia Przebijanie ścian. Skorzystaj z drabiny, dzięki której zejdziesz na poziom 3. Także i tu odnalazłbyś słabszy fragment ściany i najlepiej od razu się przebić, a to dlatego, że przy ścianie powinni stać wartownicy. Istnieje więc duża szansa na to, że zostaną oni ogłuszeni #2 w wyniku ataku.
Nagroda: 2400 punktów doświadczenia.
Drugi wariant zakłada dotarcie do lobby. Jest to jedyne możliwe rozwiązanie jeżeli nie dysponujesz możliwością przebijania się przez ściany i możesz wybrać między dwoma przejściami. Pierwsze z nich znajduje się we wschodniej części głównej sali na szóstym poziomie #1, a drugie przy balkonikach zlokalizowanych na siódmym poziomie #2.
Po kilku chwilach znajdziesz się przy lobby, które w zależności od staczanych wcześniej walk może być puste lub okupowane przez dwóch wartowników (powyższy screen). Jeżeli tutejsi przeciwnicy nadal żyją, to warto się oczywiście rozstawić przy dowolnej zasłonie i ich ostrzelać.
Docelowo musisz znaleźć się przy windach i warto poświęcić chwilę na odnalezienie nowego upgrade'u broni. Bardziej oczywiste rozwiązanie to wejście w interakcję z lewą windą #1. Wejdź do środka i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do lobby na trzecim poziomie hotelu #2.
Nagroda: 2400 punktów doświadczenia.
Alternatywne rozwiązanie to wskoczenie do nieczynnego prawego szybu windy #1, ale w takiej sytuacji konieczne okazałoby się dysponowanie ulepszeniem System lądowania Ikar. Po wylądowaniu wejdź do szybu wentylacyjnego #2, który po dłuższej wędrówce zaprowadzi Cię do pomieszczenia na czwartym poziomie hotelu.
Nagroda: 2700 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 3 (Dotarcie do klatki schodowej na tyłach studia).