(1) Wariant pokojowy - Wydostanie się z terenu budowy | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(1) Wariant pokojowy: Wydostanie się z terenu budowy
Uwaga! Wydarzenia na placu budowy mogą mieć dwa różne zakończenia. Jeżeli się postarasz, to uda Ci się uratować Malik, która uwięziona została w zestrzelonym śmigłowcu. Ostrzegam jednak, że może okazać się to bardzo trudne, zwłaszcza gdy nie planujesz przy tym nikogo zabić. Dodatkowo dobrze byłoby zaopatrzyć się w dowolną broń paraliżującą (najlepiej karabin obezwładniający), a także w granaty EMP. Jeżeli nie postarasz się lub jeżeli zignorujesz możliwość uratowania Malik, to nie przeżyje ona zmasowanego ataku sił wroga. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest bezszelestne przedostanie się na tyły placu budowy celem dotarcia do tamtejszej windy.
Quest ten rozpoczniesz niedaleko miejsca katastrofy i jeżeli masz zamiar uratować Malik, to musisz się bardzo śpieszyć, gdyż jej uszkodzona maszyna latająca nie wytrzyma zbyt długiego ostrzału ze strony okolicznych przeciwników. Ruszaj na południowy-zachód, biegnąc w stronę prawego budynku #1. Po znalezieniu się wewnątrz tego budynku udaj się na południe, przeskakując nad zniszczonym murkiem i atakując stojącego w pobliżu pierwszego przeciwnika #2. Wrogów najlepiej byłoby neutralizować w walce wręcz, choć może się tu też sprawdzić broń paraliżująca (ważne jest to żeby miała ona krótki czas przeładowania i była skuteczna na niewielkim dystansie).
Ponownie ruszaj na południe, a następnie skręć na wschód. Postaraj się teraz zlikwidować silnie opancerzonego przeciwnika idącego w stronę zestrzelonego śmigłowca #1. Kolejny żołnierz powinien stać w pobliżu zachodniego budynku, przez który przed chwilą udało Ci się przejść #2.
Koniecznie schowaj się teraz za jedną ze ścian zachodniego budynku, a to dlatego, że dosłownie za chwilę na pole bitwy zrzucona zostanie wroga maszyna bojowa. Do jej zniszczenia najlepiej byłoby użyć granatów EMP (powyższy screen), przy czym konieczne okaże się zapewne podrzucenie dwóch lub trzech granatów.
Tuż po zniszczeniu maszyny bojowej pobiegnij na północ (w stronę śmigłowca Malik) i szybko rozpraw się z drugim silnie opancerzonym przeciwnikiem #1. Przygotuj sobie teraz karabin obezwładniający lub inną tego typu broń, która jest skuteczna w walkach na długim dystansie. Na początek ostrzelaj snajperów okupujących wyższe piętra zachodniego budynku #2, przez który już wcześniej przechodziłeś.
Po wstępnym wyeliminowaniu wrogów udaj się w stronę ignorowanego do tej pory południowo-wschodniego budynku. Ogłusz jednego wartownika patrolującego dolny poziom #1, a następnie cofnij się i w analogiczny sposób rozpraw się z kolejnymi snajperami #2. Ich ataki nie będą już w znaczący sposób uszkadzały maszyny latającej, tak więc możesz na spokojnie namierzać kolejne cele.
Rozprawienie się ze wszystkimi przeciwnikami doprowadzi do zakończenia bitwy #1. Malik podziękuje Ci za udzieloną pomoc i odleci z tego miejsca uszkodzonym śmigłowcem #2.
Jeżeli jeszcze w trakcie bitwy usłyszałeś komunikat pożegnalny od Malik, to jest to znak, że nie udało Ci się uratować przyjaciółki. W takiej sytuacji możesz powtórzyć całą bitwę lub kontynuować prowadzenie działań na placu budowy. W tym drugim przypadku najlepszym pomysłem jest przedostanie się niepostrzeżenie do wind i jest to też idealne rozwiązanie jeśli w ogóle nie planujesz pomagać Malik. Dobrze byłoby zacząć od udania się w stronę zachodniego budynku #1. Odszukaj niewielką dziurę we zachodniej ścianie, przez którą będziesz mógł przejść #2.
Musisz teraz ostrożnie przejść obok tutejszego wartownika #1, który powinien być zajęty ostrzeliwaniem maszyny latającej. Kieruj się stopniowo na południe, ale po przejściu obok schodów skręć na wschód, docierając do windy #2.
Jeżeli masz tylko taką możliwość, to dobrze byłoby rozejrzeć się po okolicy jeszcze przed opuszczeniem placu budowy. Warto przede wszystkim zbadać ciała wszystkich przeciwników oraz górne balkoniki, na które prowadzą schody i drabinki. Dodatkowo radziłbym przyjrzeć się wschodniej części tej lokacji #1. Z pomocą ulepszenia Tarcza EMP możesz przejść przez obszar z wyładowaniami, odnajdując niewielki tunel #2. W niewielkim pomieszczeniu ukryto granaty.
Niezależnie od wybranej metody działania musisz dotrzeć do windy towarowej #1. Jeżeli przeciwnicy nadal żyją, to należy się szybko uwinąć żeby nie zostać przez nich zauważonym. Jeżeli natomiast wrogowie zostali zlikwidowani, to nie musisz się śpieszyć. Wezwij windę i zaczekaj aż zawiezie Cię ona na wyższy poziom. Po dotarciu na górę skieruj się do jedynych możliwych drzwi #2. Przeniosą Cię one do doskonale znanej Ci dzielnicy Kuaigan.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 2 (Przejście przez dzielnicę Kuaigan).