(1) Wariant pokojowy - Załaduj dane biometryczne do głównego komputera więziennego Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(1) Wariant pokojowy: Załaduj dane biometryczne do głównego komputera więziennego
Po rozmowie z Keitner dowiesz się, że w tutejszym obozie więziennym dzieją się dziwne rzeczy. Za wszystkim stoi drugi z lokalnych dowódców - Burke, ten sam, którego poznałeś na wstępie przygody. Jeśli zbadasz sprawę i dostarczysz pani komandor dowody, ta o nieprawidłowościach powiadomi Interpol. Przedtem trzeba jednak załadować dane Jensena do centralnego komputera, tak aby zyskał on dostęp do wybranych miejsc bazy. Zauważ, że obok nowej misji aktywowało się także zadanie poboczne (opis w dalszej części poradnika).
Skupiając się nad głównym wątkiem fabularnym, wskaźnik zaprowadzi Cię do pomieszczeń administracyjnych kompleksu. Do tej części bazy możesz przejść przez główne (1 na mapie) lub górne drzwi (2 na mapie; kod 7736).
Koncentracja sił wroga znajduje się w rejonie docelowego punktu kontroli (3 na mapie) i dostępu do niego bronią nie tylko wartownicy, ale także lasery (4 na mapie). Ochroniarze doglądają też sąsiedniej lokacji (5 na mapie), a kolejny stróż znajduje się w pokoju z szybą (6 na mapie). Regularnie wychodzi on na zewnątrz.
Sposobów na sforsowanie problematycznych laserów jest kilka. Jeśli tylko potrafisz przebijać ściany, zainteresuj się pobliskim pomieszczeniem (7 na mapie). Wejście do niego chroni zamek na drugim poziomie bezpieczeństwa. Jeśli jest on dla Ciebie za wysoki, udaj się do kolejnego pokoju (8 na mapie) i skorzystaj z obejścia kanałem (K na mapie). W sali od operacji specjalnych przywal w kruchą ścianę, a znajdziesz się w centrum komunikacyjnym (9 na mapie; kod do drzwi od zewnątrz to 1550).
Stąd wyjdziesz już na główny korytarz pilnowany przez ludzi Belltower. Oprócz opierającego się o ścianę strażnika, w pobliżu przechadza się także żołnierz z sił specjalnych, wyposażony w karabin bojowy. Uważaj ponadto na stróża wyłaniającego się z pomieszczenia z szybą (jeśli wcześniej go nie załatwiłeś). Bardzo lubi się rozglądać. Detektory w środku korytarza ominiesz kucając - ten na dole jest popsuty.
Lasery możesz też wyłączyć. Panel do nich został jednak umieszczony w tajnym miejscu, do którego prowadzi tunel (10 na mapie). Klapę chroni skomplikowany zamek na poziomie trzecim, ale otworzysz go hasłem 5768. Idąc przewodem znajdziesz się w pokoiku z wyłącznikiem laserów (kod 1355) oraz komputerem od zabezpieczeń.
Do pomieszczenia można się również dostać z biura samego Burke'a. W tym celu musisz przejść piętro wyżej (11 na mapie), sforsować zamek w pierwszych napotkanych drzwiach (poziom 1) i wejść do kanału wentylacyjnego. Będąc na górze wystrzegaj się tylko strażników i kamery. Jest to zdecydowanie najtrudniejszy wariant.
Z ciekawostek warto wymienić przyrządy celownicze do wyrzutni rakiet (7 na mapie) niedaleko kanału (łączą się z jednym z zadań pobocznych) oraz tłumik leżący w pokoju od łączności (9 na mapie). Możesz go zamontować do wybranej broni niwelując głośność jej wystrzału.
Po obowiązkowym skanowaniu, zyskasz dostęp do części więziennej bazy. Wejdziesz do rozległej sali wypełnionej jękami przetrzymywanych tam osób. Terenu dookoła bronią trzy jednostki sił specjalnych. Czwarty wartownik dogląda centrum kontroli zlokalizowanym w wieży pośrodku hali.
Kiedy tylko znajdziesz się w więzieniu, usłyszysz jak jeden ze strażników rozmawia z osadzonym. Po dyskusji rozpocznie pochód, co oczywiście da Ci okazję do nabicia mu guza. Pozostała dwójka do milczących też nie należy, ale po wymianie zdań wróci do swoich obowiązków.
Więźniów nie musisz się obawiać - nie zdradzą Twojej obecności. Nawet jeśli wyeliminujesz wszystkich ochroniarzy, zachowuj się względnie spokojnie, gdyż piętro wyżej grasują roboty obronne, które mogą Cię usłyszeć. Do budynku pośrodku (12 na mapie) prowadzą schody, przy czym na górze znajdziesz jeszcze jednego strażnika. I komputer oczywiście.
Jeśli potrafisz podnosić ciężkie rzeczy, przestaw dużą skrzynię, za którą ukryty jest kanał (N na mapie). Eksplorując sekretną lokację natkniesz się na technologię powiększającą magazynek broni, a wdrapując się jeszcze wyżej, program do śledzenia celu.
Dodatkowo w otwartej celi jedna ze ścian (13 na mapie) jest bardzo krucha i podatna na uderzenie pięścią. Po drugiej stronie zobaczysz whiskey i rury, po których dostaniesz się drugie piętro więzienia. Póki co skup się jednak na załadowaniu swoich danych do komputera. Możesz się do niego też dostać z wykorzystaniem przewodu wentylacyjnego (O na mapie).